Hallo Caroline,
Helemaal leuk dat je ZO Azië gaat bezoeken.
Ik denk dat je je zoveel hebt ingelezen dat je het moeilijker maakt dan dat het is.
Ik zal beginnen met het visum.
Wanneer je via VOA een multi entry visum aanvraagt, krijg je dus een Letter of Aproval voor meerdere keren de grens van Vit Nam over te steken vanaf een buurland over land of via een luchthaven van een verder gelegen land.
Je moet dus wel of in Saigon, Danang of Hanoi dit visum kopen bij binnenkomst via het vliegveld.
Je hoeft dus maar 1 maal dit visum ( multi entry te kopen ).
Betekend dus dat wanneer je via een visumbureau een aanvraag doet voor een LOA ( multi entry ), je deze krijgt en je op het vliegveld in Hanoi een multi entry visum krijgt tegen betaling van 65 usd.
Dan maakt het niet meer uit hoe ( over land of zee ) en waarvan je Viet Nam binnenkomt in de periode die het visum geldig is.
Ga er even vanuit dat je een visum wilt voor 1 maand. Wil je een visum voor 3 maanden multi, en je zou het nu meteen willen hebben en je kan dit nergens regelen op internet, stuur me even een PB, dan heb je het ( wanneer je zou willen desnoods morgen ) binnen 1 week. Aanvraag zit dan op 30 a 40 usd pp per visum ongeveer + 95 usd stamp fee ( visum )
Denk dat dit antwoord je probleem oplost over het visum.
Ik heb ook even gekeken naar wat je wilt met het vliegen.
Ik denk dat je even moet omswitchen om het goedkoper te houden.
Vlieg op Bangkok voor optie 1 en 2 .
Vluchten op Bangkok zijn goedkoop en dan kan je alle kanten op.
Je kan dan bijv. van Bangkok naar SR en zo Viet Nam binnen gaan; nadeel is dat je dan wel een echt visum nodig hebt, maar dit zou je kunnen uitrekenen of het goedkoper is.
Ik zou je daar wel mee wille helpen, mits je iets van een schema van je vakantie zou willen plaatsen.
Vind de door jouw gegeven informatie even wat onduidelijk.
kom nu niet verder dat je Hanoi, SR, PP, Danang en omgeving, Saigon.
Met deze informatie zou ik het zo doen
Europa naar Bangkok en door naar SR, naar PP, naar Saigon, vlucht Danang, vlucht hanoi, vlucht Hanoi naar bangkok en vlucht naar Europa.
Natuurlijk hoeft niet elk traject in Viet Nam een vlucht te zijn wanneer je ergens tussendoor ook wilt verblijven.
Hoop dat dit je helpt aan een leuk weekend.
gr.
Ton.