Heeft iemand ervaring met http://www.cheapvietnamvisa.net:vak02:
Zij bieden wel hele goedkope prijzen, namelijk 6 dollar pp bij aanvraag voor 3 personen.
Willeke
Heeft iemand ervaring met http://www.cheapvietnamvisa.net:vak02:
Zij bieden wel hele goedkope prijzen, namelijk 6 dollar pp bij aanvraag voor 3 personen.
Willeke
Willeke,
Ik heb vorige maand mijn visum aangevraagd bij www.vietnamvisacheap.com
Lijkt er veel op maar is toch een ander bureau. Ik heb 9 USD betaald voor voor mijn visum voor 1 maand/single entry.
Betaald met creditcard (Visa) via PayPal dus dat is veilig.
Nadat ik het visum had aangevraagd kreeg ik direct via e-mail een link van hen toegemaild om de betaling te doen en na 2 dagen had ik de papieren (ook via e-mail) binnen.
Groet,
Banjo
Mijn vraag zou zijn…gaat dit weleens mis?
Op zich geloof ik dat snelle service een indicatie kan zijn. Maar is elk bureau betrouwbaar, zodat je ook daadwerkelijk een document krijgt waarmee je niet voor een vervelende verrassing komt te staan, als je Vietnam in wilt?
Ik heb ook wat research gedaan en het lijkt erop dat er keuze is tussen bureaus die USD 6 tot wel meer dan USD 30 rekenen voor het approval form.
Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zien.
Maar zijn er bij iemand nare verhalen bekend over mensen die dachten een goed approval form te hebben en toch niet het land in kwamen? Zou een redelijk horrorverhaal zijn na een lange reis…
Hmmmmm. Naar wat ik weet is het regelen van een Letter of Approval duurder. En daarmee kun je voor 25 USD een visum kopen op 1 van de internationale vliegvelden van Vietnam. Anyway, ik heb tot nu toe de meest positieve verhalen gehoord over myvietnamvisa.com.
Heeft een medereiziger misschien ervaring met bovenstaande bureau’s en weet deze zeker dat men een geldig LOA heeft ontvangen?
Groetjes, Anne
Ps: ik heb de berichttitel ietsje aangepast
Hallo Banjo en Willeke,
Ik heb met beide geen ervaring, dus ben wat gaan neuzen op het internet.
Maar de bureaus van Willeke en van Banjo zijn volgens mij toch hetzelfde bedrijf.
Hebben beide hetzelfde adres en telefoonnummers, ook de hotline is gelijk.
daarop verder gaan zoeken blijken er minimaal 25 visumbedrijven ( ben toen gestopt met tellen en was pas op pagina 5 van google en deze liep door tot 100 ) ) op dit adres te staan , met dezelfde telefoonnummers.
ook kwam ik bij veel van deze bureaus dezelfde namen tegen.
Misschien dat ze zo door het volume van visum aanvragen hun prijzen wat lager kunnen houden?
Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk dat er minimaal 25 visumkantoortjes bij elkaar zitten op dezelfde verdieping van een gebouw.
Betekend echt niet dat het onbetrouwbaar of slecht is, maar misschien een commerciele zet is.
Zag er ook de suggestie van Anne er bijna bijstaan.
Was my-vietnamvisa.com, dus met streepje .
Heb dus het hotline nummer in google gezet en dan kom je er al vele tegen.
Op adres ook.
gr.
Ton.
Ben nu natuurlijk wel benieuwd of alles klopt als ik in Vietnam aankom.
Ik zal het jullie uiteraard laten weten.
Zeer interessante Google search Ton. Zo slim was ik nog niet geweest.
Zou dus allemaal volledig legitiem kunnen zijn, maar bij mij roept dat allemaal vraagtekens op. Ook gezien het feit, dat die kantoortjes op dat zelfde adres niet allemaal dezelfde prijsstelling hanteren.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik nog geen ervaring heb met het kopen van een approval letter. Ik ga nl volgende week voor het eerst naar Vietnam en ben juist nu aan het kijken waar ik die brief het beste (of liefst goedkoopste) kan regelen. Is er iets waar je op moet letten?
Staat er op zo’n approval letter een uniek nummer wat de douane in Vietnam matched als je om je visum komt?
Of is zo’n approval letter niets anders dan een papieren tijger?
Ik ben ook heel nieuwsgierig of mensen goede dan wel slechte ervaringen hebben met deze extreem goedkope kantoortjes.
Bij twijfel kies ik dan toch maar voor de wat duurdere, maar door ervaren reizigers naar Vietnam, oplossing.
Toch is dit forum bericht wel een interessante voor andere reizigers. Want mocht er inderdaad iets niet in de haak zijn, dan kunnen we mensen daar op alert maken.
Hallo Banjo,
Ik heb toen je je bureau doorgaf op deze site met de prijs, meteen een mail naar Viet Nam gedaan.
De vraag was hoe het kon dat het ene bedrijf 20 en het ander 10 USD vraagt.
Antwoord was
En het antwoord was dat het een gewoon bureau is en er niets mis aan is , maar zij twijfelen aan de service. Hoef je ook niets van aante trekken want zij zijn de concurrent.
Maar belangrijkste voor jouw is, denk ik, dat ze het bedrijf wel kennen en niet als een fake of zo wegzetten.
Dus komt allemaal goed voor een leuke prijs.
gr.
ton.
Hallo Mirko,
Je was me denk ik net voor.
Je hebt waarschijnlijk mijn reaktie gelezen en dus denk ik ook het antwoord op je vraag?
Over VOA
Nee, er staat geen uniek nummer op maar wel je paspoortnummer.
Dit paspoortnummer wordt doorgegeven aan de vliegvelden van Hanoi, Saigon en Dan Nang.
En daarop krijg je je definitieve visum.
Omdat ik op privacy gesteld ben en niemand ter wereld mijn paspoortnummer hoeft te weten, buiten de mensen waaraan ik het geef, betaal ik dus wat meer.
Dit bedoeld mijn vietnamese lijn ook met service.
ik heb dus een VOA met alleen onze namen en onze nummers.
Als je de voorwaarden leest van de cheapvietnamvisa ed. leest staat er dus bij dat je met meerdere mensen op 1 VOA staat met je paspoortnummers en dus ook van mensen uit Amerika, Singapore, Rusland enz.
Deze mensen hebben dus je gegevens ook.
Hoeft overigens niet altijd het geval te zijn , maar de mogelijkheid is aanwezig en die heb je niet in de hand.
Is een keuze.
Maar waarschijnlijk ga je voor VOA en vergeet dan echt niet om het arrival form te downloaden en thuis in te vullen, maar misschien wist je dit al ?
gr.
Ton
@Banjo: kunnen we concluderen dat als je je LOA hebt, er niets aan de hand is! Ben inderdaad heel benieuwd naar je ervaring!
Groetjes, Anne
Wij zitten nu in Vietnam. We zijn het land ingekomen op de airport van HCMC met een Letter of Approval van http://www.cheapvietnamvisa.net/ We hebben daar 6 dollars pp voor betaald (1 maand single entry voor 2 personen) Alles ging prima en ik vond ook de service toen ik bestelde helemaal fantastisch. Ik heb meerdere mails van ze ontvangen en de letter was er ook al binnen de 3 dagen. Ik kan het dus van harte aanbevelen!
Wat betreft privacy heeft Ton helemaal gelijk. Onze namen stonden op een brief met een heleboel andere namen…
Hallo Nunu,
Bedankt voor je bericht.
Denk dat Banjo en Willeke ( en waarschijnlijk vele anderen) er heel blij mee zijn.
Wens je nog heel veel plezier en mooie tijd in Viet Nam toe.
gr.
Ton.
Hier ben ik ook zeker heel blij mee! Ik ga 9 augustus naar Vietnam, hoe lang van te voren is het dan handig om een visum on arrival aan te vragen?
Ik zit nu op die website te kijken (http://www.cheapvietnamvisa.net/) en ik zie dat het in mijn geval voor 1 persoon een muliple entry visa voor één maand $11 service fee is en dan nog $50 stamp fee om te laten stempelen bij aankomst in vietnam, klopt dat?? Is dat altijd zo dat je ter plekke ook betaald of snap ik er gewoon weinig van ![]()
Hallo Miek,
Ja, volgens de door jouw genoemde site, betaal je 11 USD voor de service ( lees het verzorgen van de "Letter of Approval " + 50 USD voor het multi entry visum.
Je moet, wanneer je via deze methode het land binnen wilt komen altijd op het vliegveld betalen voor je visum.
De letter is eigenlijk geen visum maar een toestemming om in Viet Nam een visum aan te vragen op het vliegveld. Is voor de luchtvaartmaatschappijen wel gelijk aan een visum.
Dus voor 50 USD koop je een visum in Viet Nam.
gr.
Ton.
Ik heb inmiddels ook cheapvietnamvisa.net gebruikt. Vrijdag laat in de middag de brief aangevraagd en vandaag mijn approval letter gekregen.
Inderdaad een brief met meerdere namen er op, maar daar zit ik verder niet mee. Als ik door Afrika reis, moet ik ook zo’n beetje overal mijn paspoortnummer in grote boeken schrijven en dat is dus informatie die iedereen kan zien…
Maar goed, ik heb 3 approvals aangevraagd bij cheapvietnamvisa.net en slechts USD 6 per approval betaald. Feitelijk volgende werkdag al geleverd.
Nu er het land nog mee in komen…![]()
Super! Geniet van de voorpret!
Groetjes, Anne
Mijn zoon heeft ook een letter of approval aangevraagd bij Estaplus, heel wat duurder, en ook hij had een lijst met verschillende namen, nationaliteiten en paspoortnummers er op. Dat maakt volgens mij niet uit of het goedkope of duurder bureau is.
Hallo L,
Ben het niet met je eens.
esta \Plus is een Nederlandse organisatie en een Nederlandse organisatie kan nooit Visum On Arrival aanvragen.
Dit kan alleen via een Vietnamese tussenpersoon.
Dit betekend dat zij dit uitbesteden, en commissie vragen.
Nu even speculeren.
Je zoon vraagt bij hen een VOA aan en zij vragen bijv. 25 euro ( nederlands bedrijf vandaar even in euro’s, ook volgens de site )
Zij ( estaPlus) hebben laat zeggen afspraken met Cheapvisa. vn oid en betalen ivm afspraken 5 USD per VOA.
Betekend 25 euro is ongeveer gelijk aan 30 USD - 5 = 25 USD per VOA verdient.
Komt misschien hard over maar zo werkt het eenmaal.
Ik betaal ietsje minder dan de 20 USD en weet zeker dat alleen mijn naam en van de vrouw erop staan.
Wel dus rechtstreeks via een Vietnamees bureau.
Sorry L,
Ik hoop dat je dit niet persoonlijk oppakt
gr.
Ton…
Hoi Ton,
Ik vat je reactie helemaal niet verkeerd op hoor; integendeel!
Met jou uitleg begrijp ik nu heel goed hoe het werkt en Esta heeft dus snel aardig wat Euro`s verdiend. Ik heb het zo niet bekeken of over nagedacht.
Maar ik wil snel leren en zelf gaan we eind september ook naar Vietnam dus nu zou ik wel willen weten waar jij je letter of approval aanvraagt want dat zal zeker betrouwbaar zijn. (en daar kom je dus niet op een lijst te staan met andere personen)
Bedankt alvast!
Hallo L,
Sorry dat ik wat laat reageer, maar moest even overleggen met mijn contact in Viet Nam.
Ik boek via dit bureau altijd mijn reizen naar Viet nam.
N.a…v. je vraag had ik gekeken op hun site en zag dat ze niet adverteerden met VOA.
Dacht dus dat ze alleen VOA regelden voor mensen die bij hen ook een tour boeken.
Dit heb ik even nagevraagd, en duurde daarom wat langer.
Het antwoord is dat ze voor elke aanvraag een apart VOA regelen en je nooit met meerdere op een VOA staat.
Betekend wel dus dat je niet moet uitgaan van de de prijs van cheapvisa.com e.d. maar van de prijzen van myvietnamvisa.com + enkele dollars ( geloof 2 tot 5 ).
Is wat duurder maar voor mij is privacy ook belangrijk.
Maar is natuurlijk nog altijd aanzienlijk goedkoper dan hier in Nederland je visum kopen.
i.v.m. misschien teveel promotie stuur ik je een pm.
gr.
Ton.