Hele goedkope visa on arrival voor Vietnam

Hallo Ton,
Dank je voor je uitleg en ik heb inmiddels ook je privé berichtje gelezen. Klinkt goed en ik heb hun site ook maar opgeslagen om hun aanbod aan trips te verder te bekijken.
Vriendelijke groet, Linu

OP http://www.vanverre.nl/praktische-zaken-vietnam lees ik dat de visa stamp fee 25$ of 20 EUR bedraagt. verder kom ik voornamelijk tegen dat het 25$ betreft.

Kan iemand bevestigen dat ik ook 20 euro per persoon kan betalen aan stamp fee?

Hallo Groggy,

Makkelijk, nee.

Het visum kost je op de luchthaven 25 USD, Viet Nam rekent in deze valuta.
Dus ik denk dat "van verre "de 20 euro erbij heeft gezet om je een idee van de kosten in euro’s te geven.

gr.
Ton.

dank

Vorige week in Saigon aangekomen en het visum zonder problemen gekregen. Het was inderdaad handig dat ik het formulier dat je op de luchthaven krijgt thuis al had geprint en ingevuld, dat scheelde weer 10 minuten én een 2e keer in de rij staan.

1 like

Hallo allemaal,

Zondag 2 LOA( letter of approval) besteld bij cheapvietnamvisa.net. Het koste me uiteindelijk 12 dollar. Doordat ik het betaalde mbv een bank transfer moest ik nog eens 20 euro extra betalen, omdat ik een buitenlandse betaling deed. 2 etmalen later ontving ik netjes in me mailbox de 2 LOA’s ( en ja inderdaad een lijst met meerdere namen,maar dat maakt naar mijn mening niet veel uit) Dus bij deze raad ik het aan om de LOA te bestellen bij cheapvietnamvisa.net.

Groet,

wouter

1 like

Vanmiddag ook 2 LOA aangevraagd bij cheapvietnamvisa.net voor 12 Dollar voor 2 personen. De betaling met Mastercard via Paypal ging prima en heb inmiddels al 3 mails ontvangen. Hierin staat o.a. ook vermeld wat de uiterlijke datum zal zijn dat we de LOA zullen ontvangen. Alles ziet er keurig verzorgd uit! En zeker niet minder dan de aanvraag die mijn zoon een paar maanden terug deed via een Nederlands bureau; alleen de prijs is heel veel anders! :cheer:

1 like

We zitten inmiddels zelf ook in Vietnam en alles is inderdaad prima gegaan, dus een makkelijke besparing.
Groet,

Willeke

1 like

Super! Geniet van jullie Vietnamreis!

Groetjes, Anne

Naar aanleiding van jullie forumberichten heb ik een visa on arrival besteld bij www.cheapvietnamvisa.net. Deze is alleen te gebruiken als je vliegt op Hanoi, Da Nang en Ho Chi Minh. Voor 7 dollar kocht ik deze visa on arrival/letter of approval. Is volgens mij (één van de) goedkoopste, voor 2 personen of meer is het zelfs maar
6 dollar. Je krijgt dan een lijst gemaild met allemaal namen en bijbehorende paspoortnummers en daar staat jou naam en paspoortnummer dan ook op. Op het vliegveld in Vietnam betaal je dan 25 dollar. Het ging op het vliegveld in Da Nang ook goed met deze visa on arrival.
Het mail contact was ook erg snel en persoonlijk toen ik nog een vraag had. Prima dus!

1 like

Wij hebben onze Letter of Approval ook via cheapvietnamvisa.net. Vrijwel direct na het betalen kregen we een bevestiging van de betaling. En amper 24 uur later kregen we onze Letter of Approval toegestuurd. Ook bij ons werd een vraag per email erg snel beantwoord.
Kortom; tot nu toe uitstekende service.

1 like

Hallo iedereen,

In dit forum is ons een heleboel duidelijk geworden over de VOA/Loa.
Toch hebben wij hier nog een vraag over.
Als je met je LOA op één van de internationale vliegvelden van Vietnam komt, moet je dus nog een X-bedrag betalen zodat je visum in je paspoort komt te staan. Met welke munteenheid betaal je dit? Moet je daarvoor dollars meenemen (omdat de prijs steeds in dollars staat) of kun je dit gewoon pinnen (of betalen met euro’s?)

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen,
Alvast bedankt!

Hallo J,

Klopt, je moet op het vliegveld in Viet Nam nog betalen voor het echte visum in je paspoort.
Kosten voor een single entry visum bedragen 45 USD pp, te voldoen in dollars en contant.
Kosten voor een "multie entry visum "kost je 65 USD pp.

Je kan het visum krijgen bij de aparte balie, dus niet in de rij gaan staan bij de douane.

Hoop dat dit je vraag beantwoord heeft?

gr.
on.

Bedankt voor uw snelle reactie.

Betalen met een creditcard is dus niet mogelijk? Hoe kunnen we anders aan dollars komen (is er op het vliegveld een mogelijkheid?)
Weet u ook de prijs voor een single entry, maar dan voor 3 maanden? Ook hier lezen we namelijk tegenstrijdige berichten over…

Alvast bedankt!

Hallo J,

Je hoeft geen "uw " te schrijven hoor, klinkt zo formeel.

Ik koop de dollars altijd op het vliegveld van vertek in Europa, maar je kan deze ook natuurlijk gewoon in Nederland , bij je bank of bij een GWK kantoor kopen.

De pin automaten en de banken staan pas na de douane in Viet Nam, dus dat is geen optie.

Prijs voor een single entry visum, dus het echte visum, kost je op het vliegveld 45 USD.
Wordt "stamping fee "genoemd.

Misschien voor andere mensen de prijzen van alle soorten visums pp, dus "stamping fee " in Viet Nam.

single visa 1 maand 45 USD
single visa 3 maanden 45 USD
multiple visa 1 maand 65 USD
multiple visa 3 maanden 95 USD

Voor een eventueel 6 maanden multiple visa is de "stamping fee " 135 USD pp
Maar om deze te krijgen is wel moeilijker dan de genoemde visa

gr.
Ton.

Het bedrag aan USD wat ik aan de visumafdeling (immigratiebalie) ter plekke op de luchthaven in Vietnam betaal is toch een gestandaardiseerd bedrag? Hierin kunnen toch geen verschillen zitten?

Hallo Duikers,
Klopt, die 45 USD, is een gestandiriseerd bedrag., en deze betaal direkt aan de douane in Viet Nam.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Zou je mij ook de gegevens van jouw Vietnamese bedrijf kunnen sturen? Ik wil liever ook niet dat mijn paspoort gegevens bij anderen bekend worden.
Dank je wel alvast!

Groetjes
Christel

Hallo Chis,

Ik heb je een PM gestuurd.

gr.
Ton.

Dag Ton,

Ook wij willen liever niet dat onze paspoortgegevens bekend worden bij anderen. Zou jij ook aan mij de gegevens van jouw tussenpersoon kunnen doorzenden? Gaat dit overigens net zo snel (2/3 dagen) als via de websites zoals genoemd in dit forum? Wat zijn - voor zover bij jou bekend - de prijzen van dit moment? Hartelijk dank alvast.

Groet,
Marina