Hele goedkope visa on arrival voor Vietnam

Ha Ton, ik lees net deze post van Marina en zou je hetzelfde willen vragen. overigens lees ik in eerdere Posts op dit forum dat jouw contact in Vietnam ook leuke tours aanbiedt. ik vind het altijd fijn om lokaal de dingen te regelen, maar heerlijk als ik van te voren online al wat kan zien en per mail alvast even contact met ze kan hebben. Maw, ook ik hou me dus graag aanbevolen voor dit contact van je. Vraagje nog over prijzen servicekosten aanvragen VOA en stamp fee: volgens mij is de laatste stand van zaken ongeveer 8 a 10 dollar voor service fee en stamping fee terplaatste 25 US. Hoe zit dat voor de kinderen? Kids hebben allemaal eigen paspoort.

alvast dank voor je reactie, groet Jolinde

Hallo Marina,

Ik heb je een PM gestuurd met de gegevens.

Ja, gaat net zo snel, tussen de 2 en 4 dagen.

Gr.
Ton.

Hallo Jolinde,

Even een kleine correctie, het "stamp fee"is verhoogd naar 45 USD pp voor een single entry visum voor 1 of 3 maanden.
Ook kinderen moeten deze 45 USD betalen.

Prijs van een visum halen in den Haag zijn ook omhoog gegaan, geloof naar 75 EURo PP, dus VOA blijft tocht voordeliger.

Bij Bufallo Tours kan je inderdaad mooie trips regelen, maar een kleine waarschuwing is misschien wel op zijn plaatst.
Ze zitten wel in het wat hogere segment , dus wat hogere prijzen voor trips, maar dan net met een beetje extra service en wat “betere” hotels / boten ed.

Maar is wel een leuke site, want ze hebben filmpjes over Viet Nam op hun site staan, dus je kan daar even sfeer proeven.
Mijn contacten bij BT zijn Miss. Dao en ms. Nhi

Dao Nguyen Le Quynh <dao.nguyen@buffalotours.com>
Yen Nhi @ BuffaloTours

Noem mijn naam even, dan weten ze dat ik meekijk ( komen ze niet meteen met te hoge prijzen wanneer je eventueel een offerte zou opvragen )

gr.
Ton.

:topic: Thanks Ton, VOA inmiddels bij cheapvietnamvisa.net aangevraagd. Eens kijken hoe snel ze zijn. Qua trips zijn wij altijd erg van -zelf doen- dus dank voor je link naar de Buffalo club maar we komen (met een beetje hulp ook hier op het leuke forum hier:wereld:, tripadvisor etc, vast al een end, en ook zoveel leuker!

Hoi allemaal,

Wij hebben ook via cheapvietnamvisa.net een VOA aangevraagd (1 maand, multiple entry). Was binnen 1 dag geregeld! Goede service en duidelijke mailtjes. In het laatste mailtje dat ze stuurden stond ook een link voor het invullen van het tweede formulier. Deze twee samen en een pasfoto zou voldoende moeten zijn om vietnam in te komen. Onze namen stonden op een lijst met andere reizigers, maar dat vonden wij niet zo’n ramp.

Wel even oppassen dat je .net erachter typt en niet .com! Bij deze laatste versie word je uiteindelijk ook doorgeleid naar een website voor VOA’s, maar die zijn wel duurder.

Groetjes, Andrea

Beste Ton,

Wij gaan voor langer dan een maand naar Vietnam en willen graag met een VOA reizen. We lazen dat we de aanvraag voor zo’n brief (bij langer dan een maand) pas een week van te voren in behandeling wordt genomen. Kunnen we de aanvraag al wel eerder doen, of moeten we tot in die laatste week wachten? Is dit een betrouwbare manier (omdat het zo op het laatste moment aankomt) of is alles in Nederland meer aan te bevelen?
Is het bij een voa lang wachten op het vliegveld als je dit laat omzetten in een visum?

Alvast bedankt,

Hallo J,

Slim dat je met OA gaat reizen; is goedkoper en helemaal betrouwbaar.
inderdaad duurt het inwisselen van LOA tegen een Visum wat langer dan dat je normaal ( met een reeds gekocht visum ) door de douane gaat.

Maar wanneer je via VOA gaat wordt deze langere proceduretijd teniet gedaan omdat je korter moet wachten op je bagage.
Ik kom mijn medepassagiers gewoon buiten het vliegveld of bij de bagage band gewoon weer tegen.

Natuurlijk kan je pech hebben dat veel mensen op jullie vlucht gebruik maken van VOA en je dus wat langere wachttijden hebt, maar je bespaard wel veel geld.

45 ( stampfee ) + 10 ( sevice fee ) USD tov 75 Euro + reiskosten den Haag ( + eventuele vakantie dag ); voor een single 1 month visum.

Ik ben benieuwd waar je gelezen hebt dat een 3 maanden visum pas 1 week voor aankomst in behandeling wordt genomen.
Ik heb daar nog niets van vernomen en kan het op internet niet zo snel vinden.

Misschien beleid van een enkel bureau?

gr.
Ton.

Ik wil het gaan proberen bij myvietnam-visa.com. Ik heb het idee dat dit onder dezelfde categorie bedrijfjes zal vallen :wink:
Iemand inmiddels al meer wijzer over de betrouwbaarheid van deze bedrijfjes (of waarschijnlijk; bedrijf)

Je kunt via creditcard en PayPal betalen, dus dat is veilig. Maar ze reageren op e-mails via een gmail adres en in slecht engels.

Hoi Nathalie,

Ik heb toevallig vorige week een letter of approval aangevraagd via http://www.myvietnamvisa.com/. Een andere site dan die waar jij naar keek, maar ik heb in ieder geval keurig een paar dagen later de letter of approval via de e-mail gekregen. Het aanvragen ging heel makkelijk :slight_smile:

Succes!

Groetjes,
Esther

1 like

Hallo Esther,

misschien een onbeleefde vraag?
Maar mogen we de prijs weten, misschien ook belangrijk voor de lezers.
Wanneer je niet wilt geven geen probleem, dat kan ik begrijpen.

gr.
Ton.

Natuurlijk, geen probleem!

De kosten voor het aanvragen waren 20 USD en op het vliegveld in Vietnam moet ik nog 45 USD betalen voor de stempel in mijn paspoort :slight_smile: dit is overigens voor de ‘one month single entry’.

1 like

Ik heb hem gisteren ook aangevraagd.
Was een beetje sceptisch over het gmailadres waarmee ik een in slecht Engels geschreven bevestiging kreeg, maar toen ik een vraag terug stuurde werd er snel en vlot gereageerd. Dus ik heb er nu wel alle vertrouwen in.

Ik heb 15 USD (single entry one month) betaald voor de LoA en daar moet de stamping fee van Immigration nog bijkomen bij aankomst. Heb begrepen dat dit 45 USD is die contant betaald moeten worden.

Iemand die nog 45 USD te koop heeft? [emoji16]

@Estherrrr ik heb hem ontvangen. Het is maar een vaag ding. Heb jij ook een LoA met meerdere personen erop gekregen?

Ja, dat klopt naaTb, om die reden schijnen ze het goedkoper te kunnen doen :slight_smile: Ik verwacht dat we zonder problemen in Vietnam onze stempel krijgen hoor. Daar kan ik echter pas eind juli iets over zeggen :wink: wanneer ga jij?

Hi! Ik ga half mei al! Dus ik laat het je wel weten :wink:

Of de vele namen op een LOA van immigratie iets te maken heeft met de prijs betwijfel ik. Het is normaal dat er veel namen opstaan. Een bedrijf wat aanvraagt krijgt vele verzoeken. Vandaar een hoeveelheid namen en ook verschillende data. Belangrijkste is dat je checked of je naam juist is en het paspoortnummer.

Dit formulier moet je laten zien bij inchecken in Nederland bijvoorbeeld.

Hallo Anorak,

Ik weet dat mijn bureau 1 USD meer vraagt per aanvraag, om alleen op mijn naan en van mijn vrouw op de LOA te krijgen.
Ik wil, perse niet dat onze paspoortnummers, doopnamen ed. voor iedereen op de verzamel LoA te zien zijn ivm. privacy.

Ik krijg dus gewoon een LOA voor ons tweeën en vind dat geruststellender.

Misschien dat andere bureaus deze service gratis aanbieden?

gr.
Ton.

Hallo reizigers,
wij hebben een visum on arrival aangevraagd bij http://www.visumvietnam.nl/ . Nu lezen wij net bij de Vietnamese ambassade dat er veel malifide bedrijfjes bestaan voor het aanvragen van het visum in Nederland. Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf, ook bekend onder de naam Phoenix Family Services LTD? Zijn jullie vietnam binnengekomen met deze brief?
graag jullie reactie,
Petunia

Hallo P,

Niet doen, vragen service kosten voor een LOA van 58 Euro.
Wanneer je dit doet bij een Vietnamees bureau kost het je zo rond de 10 USD pp.
Scheelt je meteen al 100 euro voor 2 visums.

Op onze site kan je lezen welke bureaus onze lezers hebben gekozen en betrouwbaar zijn.

Met de LOA ( brief ) kan je gewoon Viet Nam binnenkomen; doe het al 15 jaar en heb er weer 1 voor de vakantie in December.

Gr.
Ton.