Caroline, wij hebben van die site gebruik gemaakt voor een LOA en dat was helemaal in orde! En zeker de goedkoopste aanbieder ![]()
Hallo Caroline,
De eerste goede ervaring heb je al binnen, bedankt Nunu.
Ja, ze sturen de LOA per mail ( meestal per PDF ) en er staat inderdaad een rode stempel op.
Maar je kan deze gewoon uitprinten in zwart; is geen enkel probleem; hadden deze vraag al eens eerder en heb het toen nagevraagd in Viet Nam, het antwoord van toen.
Regarding visa, yes black and white is good. They are accepted.
Facebook.
https://nl-nl.facebook.com/pages/Wereldwijzer-Vietnam-Reisforum/497607930287909
We zijn net bezig en ik ben niet zo bekend met facebook en doe het daarom samen met een Ingrid die ook een warm hart voor Viet Nam heeft, en er beter mee overweg kan.
Vergeet ook niet om het "form on arrival " te downloaden en deze thuis in te vullen; scheelt je weer tijd bij de immigratie balie.
Kan je op deze site downloaden.
http://www.myvietnamvisa.com/download-form.html
Hoop dat je eruit komt, anders laat het even weten waar je vast loopt.
gr.
Ton.
Dag Ton,
die “form on arrival” zullen we zeker op voorhand invullen. Als ik het goed begrijp moet die 2x ingevuld worden (staat bij de notes onderaan)?
Er zijn 2 puntjes op het formulier die ik alvast niet zo goed snap:
Bij 6: ‘Kind of passport’; wat bedoelen ze daarmee?
Bij 10: ‘Name, address of office, organization or full name, relation, address of your relatives to contact or visit’; zijn dat dan gegevens van bv. je ouders om te contacteren (in nood)?
Heb ook nog een ander vraagje: De laatste dag nemen we de nachttrein van Hue naar Hanoi; zijn die druk? Ik bedoel kunnen we afwachten tot de dag vooraf en die in Vietnam zelf te boeken? Of boeken we die beter op voorhand, nu al als dat mogelijk is, om onze plaatsen te verzekeren?
Alvast erg bedankt voor alle goede info en tips!
Groetjes,
Caroline
Hallo Caroline,
Fijn te lezen dat je op Wereldwijzer goede info en tips hebt kunnen vinden afkomstig van alle mensen die reageren om je te helpen.
form on Arrival
Ja, er staat inderdaad 2 x invullen, maar 1 x per persoon is voldoende.
Punt 6
Je vult hier eerst je paspoortnummer in en dan op de volgende stippellijn "Dutch "of Holland of Netherlands.
Ik vul altijd “Dutch” in.
Punt 10
Op de stippellijn vul je in "tourist ".
In het open vlak vul je de naam van het eerste hotel in ( als je die weet ) of anders de naam van een hotel waar je misschien wilt verblijven.
Je kan ook de naam van een reisbureau invullen waar je misschien iets geboekt hebt met de plaats van het kantoor ( bijv. vietnamtours, Hanoi ). Is niet zo belangrijk.
denk dat het wel moet lukken; waarschijnlijk heb je ook gezien dat de gevraagde informatie voor een LOA bijna gelijk is aan deze?
Denk dat dat ook wel te doen is nu?
Wel even opletten
Wanneer je je paspoort terug krijgt en je moet 45 usd betalen en denkt , die Ton van WW zit er naast, kijk dan meteen naar het visum dat je gekregen hebt en niet denkt dat ze je de verkeerde prijs vragen.
45 Usd is namelijk de prijs voor een single entry visum, en er kan natuurlijk een fout gemaakt zijn.
Zou heel sneu zijn dat wanneer je weer van Cambodja terug komt en je dan daar op gewezen word en Viet Nam niet in kan.
Dus even checken of je echt een multy entry visum hebt dan; iedereen kan fouten maken natuurlijk.
dus niet automatisch uitgaan van een meevallertje.
Misschien heb je nog een vraag, en wil deze even voor zijn :-).
Formaat van de pasfoto die je hier laat maken is geen probleem, ondanks dat er een ander formaat wordt gevraagd op het FOA.
Ik zag ook dat je ons Facebook had gevonden.
Ingrid en ik hopen dat je misschien wat kan plaatsen wanneer je in Viet Nam bent?
Deze vragen van je waren makkelijk.
Maar nu de trein van Hanoi naar Hue.
Ik denk dat je en nachttrein wilt nemen en daar ook wilt slapen.
Dus ga er vanuit dat je dit op de meest comfortabele manier wilt doen en dus een softsleeper wilt boeken?
Dit is voor mij net zo moeilijk te antwoorden , als wanneer er een vraag komt over het weer in mei 2020.
Zal je uitleggen waarom.
Het treinverkeer in Viet Nam is natuurlijk niet zoals hier.
Denk dat er 5 treinen rijden op jouw dag van hanoi naar Hue.
In die treinen heb je coupés met harde stoelen, zachte stoelen, harde slaapplaatsen , en zachte slaapplaatsen, om het even simpel te houden.
Zeg dat je wilt gaan voor de soft sleeper, dan zijn er misschien , over de 5 treinen 400 plaatsen ( noem even maar een fictief aantal om het duidelijk te krijgen ).
Ik heb hier vanuit Tilburg natuurlijk geen inzicht in hoe de boekingen zijn voor jouw datums.
Wat ik je wel kan vertellen is dat je in het laagseizoen reist en je meer kans hebt op de softsleeper dan in het hoogseizoen; maar daar koop je ook niets voor.
Nadeel
Dat is natuurlijk dat het een lange reis is en waarschijnlijk vele mensen ook voor de softsleeper gaan en niet 12 uur op een houten bank gaat zitten.
Even een doem scenario
Wanner je wel een softsleeper kan krijgen voor 2 personen, kan je natuurlijk ook de kans hebben dat je gescheiden moet reizen.
De cabins zijn voor 4 personen en wanneer er gezinnen zijn met 2 ouders en 1 kind, je de kans hebt om 1 persoon bij het ene gezin moet verblijven en de ander bij een ander gezin ( of vriendenclub die de gehele nacht drinken en zo er niets terecht komt van je nachtrust ).
Dat kan een nadeel zijn van daar boeken, maar dit is wel het slechtste wat je kan overkomen.
Dus wat moet ik er van zeggen.
Zou dus , wanneer je een schema hebt, van te voren de treinreis boeken of vliegen ( is niet echt veel duurder, 100 usd voor 2 personen denk ik ).
Weet ook dat de site van "seat 61 "veel wordt aanbevolen, maar deze is niet meer helemaal aktueel.
Heb daar een tijdje geleden een vraag over gehad; welke site over trein reizen is betrouwbaar?
Heb het gevraagd in Viet nam en hieronder hun antwoord; wel wat Vietnamees maar wel te begrijpen denk ik?
Dear Mr. Ton,
For the train, the correct sites are:
vietnamtrains.com domain is for sale | Buy with Epik.com or 河北瑞信电力金具有限公司-吕梁市海绵制品专卖店
We have some sites are reliable, but all in Vietnamese, they says the same with above sites TÃ u SE19, Tau SE19
Mijn advies zou zijn om het vooraf te regelen.
Kan direkt bij de trein maatschappij; maar dan heb je de kans dat je verdeelt wordt.
Of bij een goed reisbureau en dan weet je zeker dat je bij elkaar blijft; kost je 10 a 20 usd meer voor de service.
Hoop dat je begrijpt waarom ik het een moeilijke vraag vind?
gr.
Ton.
Hallo,
Ik lees net dat je je visum in Vietnam in usd moet betalen. Hoeveel kost ongeveer een visum dat zal ik dan toch mee moeten nemen. en geld dat ook voor Cambodja?? Want we trekken van Vietnam naar Cambodja.
Groetjes Jiske
Hallo jiske,
Klopt, je moet , wanneer je het visum met VOA doet, deze betalen in USD; kost je 45 usd pp voor een single entry visum.
Ga je na je bezoek aan Cambodja weer terug naar Viet Nam , dan moet je multi entry LOA aanvragen , ipv van een single entry LOA , en deze wissel je je dan in voor het multi entry visum en dan betaal je bij de luchthaven van aankomst ( saigon/ Hanoi / Danang ) 65 usd pp.
In Cambodja betaal je je visum ook in USD, geloof 20 of 25 usd pp.
Overigens betaal je eigenlijk alles in USD in Cambodja, dus je zal deze moeten meenemen of in Viet Nam moeten wisselen.
Er zijn niet in alle plaatsen ATM 's te vinden; natuurlijk wel in de grotere plaatsen.
Houd er ook rekening mee dat je niet al te grote biljetten mee neemt naar Cambodja, want dan heb je de kans dat je wel even moet wachten op je wisselgeld; is niet altijd aanwezig.
Stel dat je iets koopt van .5 USD en betaald met een biljet van 100 usd kan je begrijpen dat het voor hun lastig wordt?
Maar voor meer details over Cambodja, verwijjs ik je graag naar ons Cambodja reiscafe, daar zijn ze beter op de hoogte dan ik van aktuele zaken in Cambodja.
gr.
Ton.
Ik was dinsdagmiddag op de ambassade en ondanks dat ze formeel dan geen visa afhandelen hebben ze mij daar zeer netjes geholpen. 10 minuten 3 visa.
Beste mensen,
Heb net de berichten over de visa-on-arrival gelezen. Je kunt bij aankomst in Hanoi en HCMC gewoon in euro’s betalen (afhankelijk van de koers ca 25 euro voor twee weken Vietnam - single entry - dit uiteraard met behulp van de juiste papieren (kan in principe gratis) ;-). Bij alle andere grensovergangen neem je het beste USdollars mee. De 65 USD voor een multi entry visum, zoals eerder genoemd, is écht niet nodig danwel véél te duur!
TravelNative, volgens mij klopt jouw visuminfo helemaal niet waar heb je die vandaan?
Bij grensovergangen kun je volgens mij helemaal geen VOA krijgen en een visum voor 2 weken van 25 euro bestaat niet! Wanneer hebben jullie voor het laatst klanten naar Vietnam geholpen???
Voor de meest recente info kun je kijken op http://www.tripadvisor.com/Travel-g293921-c148049/Vietnam:Faq.Visa.On.Arrival.Voa.html
Hi Nunu,
Klopt, je kunt de VOA alleen verkrijgen bij aankomst op de internationale vliegvelden en niet bij de grensovergangen over land. Het lastige van internet is dat je alle mogelijke info over prijzen kunt vinden en dat deze info niet altijd overeenkomt met de dagelijkse werkelijkheid. ![]()
Greetz,
NativeTravel
Geachte,
Leuk dat je de mensen helpt met hun vragen te beantwoorden,maar spijtig genoeg moet ik u er op wijze:
Het is niet toegestaan onderwerpen te aan te maken of berichten te plaatsen om reclame te maken voor commerciële diensten waar het lid, die dit plaatst, op wat voor manier dan ook bij betrokken is of voor concurrerende websites (reclame en/of spam)
Gelieve je handtekening aan te passen aub alsook is het niet toegestaan om een telefoon nummer te vermelden in je handtekening !
Dank bij voorbaat ; georgessiam Forum Admin.
Hallo NT,
Ik moet Nunu helemaal gelijk geven en haar informatie helemaal correct.
Je geen visa kopen voor 2 weken en al helemaal niet via VOA.
Je vind 65 usd te duur voor een multi entry visa van 1 maand, maar dat kan je niet goedkoper krijger, want deze prijs is nu eenmaal vastgesteld door de regering in Viet Nam.
Misschien gooi je dingen door elkaar en bedoel je dat de aanvraag voor een multi entry visa ( dus de LOA goedkoper is dan 65 usd; dan heb je gelijk, anders zit je je er helemaal naast.
Overigens kost een visa , single entry 45 usd + kosten aanvraag LOA.
Je hebt wel gelijk dat je eventueel kan betalen in Euro’s, maar dan wel tegen een ongunstigere koers dan dat je ze hier koopt en om gedoe te voorkomen, het advies om in USD te betalen.
Dit is de dagelijkse werkelijkheid en niet wat jij schrijft; dus daarom graag een antwoord op de vraag van Nunu:
Waar haal jij je informatie vandaan?
Ik kan toch aannnemen dat, je als een reisbureau profileert, je niet afhankelijk bent van internet, maar toegang hebt tot de meest actuele informatie in Viet Nam zelf.
Je hebt toch een partner in Viet Nam, want zelf mag je daar als nederlands bureau niets.
Wanneer je zulke informatie verspreid, dus de informatie van je partner daar, dan zou ik veranderen van partner.
Ik zit niet in de reisbranche, maar door mijn vele reizen na Viet Nam ben ik bevriend geraakt met vele general managers van grote internationale hotels, en van de grootste reisorganisaties in Viet Nam.
Wanneer ik iets niet weet, dus een vraag niet kan beantwoorden of twijfel, kan ik daar op terug vallen en weet dan zeker dat ik juiste informatie geef op deze site.
Gelukkig is Nunu zo alert geweest om je te wijzen op je incorrecte informatie.
Dus een antwoord van dat je op internet allerlei prijzen ziet is te makkelijk, kan je dan toch simpel weerleggen met argumenten?
Een vaste prijs voor een visum discutabel te stellen, getuigt in mijn ogen niet echt van professionaliteit, maar meer van onwetendheid en onbekendheid met de dagelijkse werkelijkheid in Viet Nam!
Ik heb deze post helemaal op persoonlijke titel geschreven en niet als forumbeheerder of als moderator van WW.
gr.
Ton.
Beste forumgangers,
Uit de reactie direct onder ons vorige bericht maken we op dat we niet mogen ondertekenen met de naam van een reisorganisatie. Dit zullen we dus niet meer doen.
Voor 25 euro heb je (écht) een VOA voor twee weken, dit is inclusief de aanvraagkosten en inclusief het visum zelf. We voeren wekelijks meerdere (individuele) reizen uit naar Vietnam. De VOA verloopt via ons lokale kantoor in Vietnam.
Wat gunstiger is, betalen met euro’s of in USD, is afhankelijk van de koers van de betreffende munten tov elkaar en de dong. Daarnaast, als je geen USD in huis hebt, betaal je tweemaal de kosten voor het wisselen (eerst voor aankomst in Vietnam doordat je euro’s moet omwisselen naar dollars en vervolgens doordat bij de aanschaf van het VOA de dollars weer omgerekend worden richting dong). Het is hierdoor regelmatig aantrekkelijker voor mensen om in euro’s te betalen dan in dollars.
Voor zover onze bijdrage!
NativeTravel, ik ben bijzonder geïnteresseerd in die VOA voor 2 weken. Dit omdat m’n zoontje met z’n Deense paspoort 15 dagen zonder visum het land in kan. Voor andere mensen, die b.v. alleen een gedeelte van Vietnam kunnen zien, omdat ze niet zolang op reis kunnen, zullen ook heel dankbaar zijn met een veel goedkopere visum! Ik hoop dat je als professional ons de link geeft waar we zo’n visum kunnen bestellen.
In punt 10 van de algemene voorwaarden van het forum staat: “Het is niet toegestaan onderwerpen te aan te maken of berichten te plaatsen om reclame te maken voor commerciële diensten waar het lid, die dit plaatst, op wat voor manier dan ook bij betrokken is of voor concurrerende websites (reclame en/of spam), tenzij er nadrukkelijk naar de unieke dienst/het unieke product van de specifieke aanbieder wordt gevraagd.” Dus dit keer is het helemaal okay! :nod:
Dán krijg je een antwoord, nu dit op grond van de algemene voorwaarden mag, leuk gevonden! ![]()
Nunu, het verloopt niet via een link die je kunt aanklikken maar via ons kantoor. Wat wij doen is dat we een VOA-formulier aanvragen via ons lokale kantoor in Vietnam. Hierbij sturen we tevens een kopie van het paspoort van de reiziger(s) mee (omdat deze gegevens allemaal keurig ingevoerd moeten worden in het VOA-formulier). Vervolgens krijgen we het VOA-formulier, met prachtige stempels en al, vanuit Hanoi toegestuurd (per email) en zenden wij deze vervolgens naar de reiziger(s) toe. Deze service is gratis voor onze klanten (waarbij het ons niet uitmaakt of je een complete reis boekt of alleen maar één hotelovernachting). Bij aankomst op het vliegveld betaal je vervolgens bij de VOA-balie 25 euro voor het visum. Je bent van harte welkom!
Heb op jullie site gekeken en ook wat gevonden:
"*Gratis visa-on-arrival service voor reizen naar Vietnam (12 oktober 2012)
Voor al onze reizigers naar Vietnam verzorgen wij kosteloos een visa-on-arrival document.
Je kunt je visum voor Vietnam natuurlijk in Nederland aanschaffen. Alleen is dit flink duurder dan wanneer je je visum aanschaft bij aankomst op het vliegveld in Vietnam. Om je visum bij aankomst in Vietnam te kunnen aanschaffen heb je een officieel visa-on-arrival document nodig, welke vanuit Vietnam voor je moet worden aangevraagd. Voor iedereen die een reis naar Vietnam boekt verzorgen wij vanaf vandaag dit document, gratis-en-voor-niets: lekker makkelijk én goedkoop!"
*
Klinkt goed, maar sinds 1 januari zijn de prijzen van de visastempel omhoog gegaan. Ik ben dus bang dat als ik in Vietnam aankom, toch 45 $ zal moeten betalen, ook al blijf ik maar 2 weken…
Of kun je me overtuigen dat er een apparte regel is voor 2 weken?
Beste Nunu,
Een laatste bericht voordat we de deuren hier gaan sluiten: we hebben géén idee (meer) hoe je te overtuigen!
Het is overigens ook niet onze bedoeling om wie dan ook te overtuigen. We hebben slechts informatie willen geven nav de hier gestelde vragen en genoemde hoge bedragen.
Een fijn weekend!
Hallo Nunu,
Dat kan ik niet.
Je kan als nederlander geen visa krijgen voor 15 dagen.
Geen discussie over mogelijk.
Denk dat hier verwarring is over een verlenging , want die kan je wel aanvragen voor 15 dagen.Kosten 40 a 50 usd per pp per aanvraag.
Nunu , je hebt helemaal gelijk dat het visum op het vliegveld nu 45 usd, single entry 1 maand, kost of 65 usd voor een multi entry visum 1 maand kost.
Ook al blijf je maar 2 dagen.
Dit is al vanaf januari dit jaar!
gr.
Ton.
Bedankt Ton. Jammer trouwens dat NaiveTravels info dus blijkbaar niet up to date is, want het zou echt fantastisch geweest zijn om in juli behalve naar Thailand ook nog 14 dagen naar Vietnam te kunnen voor slechts 25 Euro voor een visum voor mij. Ik had graag een hotelovernachting bij ze geboekt…
Hallo Srobroek,
Voor mij is het allemaal nieuw dat visum gedoe. Jij hebt blijkbaar de visa al in je bezit. Kun je mij op weg helpen hoe ik moet handelen. Ik wil een Visa on Arrival voor een maand Vietnam en dat wil ik hier in Nederland geregeld hebben. Ik heb geen reisbureau die dat voor mij wil regelen. Geef mij a.u.b. een paar tips. Groeten JanWillem
Een visum is in Vietnam verplicht. Je kunt een single entry visum voor 1 maand of 3 maanden aanvragen om Vietnam binnen te komen. Als je vaker dan één keer Vietnam binnenkomt heb je een ‘multiple entry’ visa nodig (bv als je Cambodja bezoekt en weer teruggaat). Een visum aanvragen kan op verschillende manieren. Je kunt een visum verkrijgen voor de douane bij aankomst in Vietnam. Hiervoor heb je wel een uitnodigingsbrief nodig. Deze kun je online aanvragen (duurt 2 dagen). Zorg dat je Amerikaanse Dollars en 2 pasfoto’s bij je hebt (www.vietnam-visa.org).
Andere mogelijkheid is naar de ambassade van Vietnam gaan in Den Haag.
Succes met de voorbereidingen !
Geachte,
Leuk dat je de mensen helpt met hun vragen te beantwoorden,maar spijtig genoeg moet ik u er op wijze:
Het is niet toegestaan onderwerpen te aan te maken of berichten te plaatsen om reclame te maken voor commerciële diensten waar het lid, die dit plaatst, op wat voor manier dan ook bij betrokken is of voor concurrerende websites (reclame en/of spam)
Gelieve je handtekening aan te passen aub !!!
Er zijn andere manieren om je zaak te promoten hier op wereldwijzer!
Dank bij voorbaat ; georgessiam Forum Admin