Visum Vietnam

Even een kleine correctie.

1 pasfoto is voldoende voor een single entry, en voor een multi entry zijn er 2 nodig.

1 voor het vietnamese visum en 1 voor het bijv, Cambodjaanse visum.
Ga nog een ander lnad bezoeken en weer terug naar Viet Nam dan natuur weer 1 meer, of 2 wanneer dat land er 2 vraagt.

Ik heb overigens op deze site een stappenplan staan hoe je een VOA procedure moet doen.

Volg je deze en je hebt zo je visum.

1
kijk of jullie paspoorten bij binnenkomst Viet Nam nog minimaal 6 maanden geldig zijn

2
Zoek op internet naar een visumbureau.
Biv cheapvietnamvisa.com ( goedkoopste ), myvietnamvisa.com (20 usd ) enz.

3
de aanvraag invullen en betalen.

4
Na enige dagen krijg je een mail met de LOA ( letter of aprovall ), betekend dus dat je toestemming krijgt om op de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang deze brief ( is meestal de bijlage bij de mail ) in te wisselen tegen een vietnamees visum tegen betaling van 45 USD pp. ( Moet met dollars en deze moeten ook nog eens onbeschadigd zijn).

5
Wanneer je deze brief hebt, deze thuis even 2x printen ( dus pp 1 Loa, mag in kleur of in Z/W )

6
Dan deze link downloaden en 2 x printen
Deze dus.
http://www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf

7
Deze thuis invullen; anders krijg je deze uitgereikt op het vliegveld wanneer je eerst in de rij hebt gestaan en dan moet je hem daar invullen en dan weer naar naar de balie. scheelt je wat tijd dus.

8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.

9
lever dit setje ( punt 8 ) + het bijbehorende paspoorten in bij de balie voor VOA.
Kan 1 van jullie inleveren en je hoeft dus niet met tweeƫn in de rij te staan.

10
Na wat tijd ( variƫrend van 10 tot 30 minuten ) wordt je naam omgeroepen en tegen betaling dus van 45 usd krijg je paspoort terug met een zegel ( is het visum ) en kan je naar de douane.

11
Daar dus dan je paspoort laten zien en na wat stempels ben je in Viet Nam en kan je je koffer ophalen.

Even een opmerking

Formaat pasfoto
Niet kijken naar de afmeting die staat op diverse formulieren; gewone nederlandse pasfotos’s zijn oke.

Denk dat je zo alle informatie hebt over VOA.

gr.
Ton.

1 like

Hallo allemaal,

Voor diegene die wel de visa bij de ambassade willen halen.

De ambassade van Vietnam zit op het Nassauplein 12 in Den Haag. Ze zijn open op maandag, woensdag en vrijdag van 14:00 tot 17:00 uur. Vooraf kun je het formulier downloaden (zie www.vietnamembassy.nl), invullen en voorzien van een pasfoto.

Je moet meenemen, paspoort, ingevuld formulier met pasfoto en cash geld. Je kunt er niet pinnen maar er zit wel een pin automaat dichtbij.

Zorg dat je er op tijd bent. Ik was er stipt om 14:00 uur op vrijdag maar er waren al 10 mensen voor mij. Echter, ik stond wel 35 min. later weer buiten met 4 visa dus dat ging best wel snel.

Per visa was ik 77 euro kwijt zowel voor een volwassene als voor een kind. Dat zijn dus de huidige tarieven op dit moment (dit was op 28/6/13).

Succes met het regelen van je visa!

O ja, dit was ik nog vergeten te zeggen. Dit was voor single entry en de visa is een maand geldig.

1 like

Hallo S,

Hartstikke bedankt voor je reaktie; zijn we via jouw op de hoogte van de meest aktuele prijs.

gr.
Ton.

Hey allemaal.

Ik heb een vraag, als je visum regelt voor Vietnam vijvoorbeeld in bangkok, en k ga dan via cambodja naar Vietnam en dan laos (de preciese data weet k niet ik reis gewoon op de bonnfoie), maar mijn vraag is:
moet je bij t aanvragen van n visum voor Vietnam, kunnen aantonen dat je weer weggaat binnen die maand? want k boek alles gewoon ter plekke (OVERLAND) dus nietmet vliegtuig ofzo en k kan dus niet zeggen wanneer k hoe en op welke dag het land weer verlaat.

ik ben bang dat ik dan geen visum krijg? hoe doen andere reizigers dan, niet iedereen plant elke dag tot op de minuut van zn reis toch?

help:)

en moet ik in nederland een LOA regelen? of kan ik gewoon in bangkok mn visum regelen voor Vietnam, en dan aan de grens ik reis overland), t visum af laten stempelen of laten zien???

Wat is die LOA eigenlijk? k snap t niet meer:(

Hallo Moontje,

Ik zal het proberen simpel te houden.

Je kan Viet Nam op 2 manieren binnenkomen ( eigenlijk 3 , maar de derde laat ik even achterwege, via zee , maar is niet van toepassing).

Per vliegtuig

Alleen via deze weg kan je een LOA, aanvragen.
Dit betekend eigenlijk heel simpel dat je een vergunning ( lees LOA ) koopt om naar Viet Nam te reizen, via een luchthaven naar Viet Nam.
Met deze vergunning kan je dan een visum kopen op de luchthaven.

Deze LOA ( vergunning ) is alleen inwisselbaar voor een visum op de vliegvelden in Hanoi , Saigon en Danang en nergens anders.
Wat sommige reisbureaus ook melden, geloof ze niet!!!

Je kan dus niet in Bangkok je LOA omzettten naar een Viet Nam visum op het vliegveld.
Ook kan je nergens je Lao buiten de genoemde vliegvelden, je LAO omzetten naar een visum, dus ook niet aan de grens, Laos, Cambodja enz.

Dus betekend dat voor alle andere opties om Viet Nam in te komen, je dus een visum moet hebben.
Waar je koopt moet je bekijken wat je wilt.

Omdat je aangeeft dat je niet de exacte datums weet, kan je ook in landen als Laos, Thailand of Cambodja deze regelen/kopen.

Nadeel is dan wel dat je misschien je paspoort enkele dagen kwijt bent wanneer je niet in de plaats bent voor aanvraag.

Bedoel dus.
Stel je bent in Siem Reap en je wilt dan een Vietnamees visum.
Deze moet van Shinaoukville komen

Ga wel naar deze stad, en dan naar Viet Nam, heb je het in 1 a 2 uur.

Wil je vliegen van SR naar Saigon , dan kan je wel een LOA regelen en deze inwisselen op Saigon vliegveld voor een visum.
Kan je dan daar doen via internet, wel uitprinten.

Maar misschien is de optie om in Nederland een visum te kopen voor 3 maanden.
Heb je toch de vrijheid die je wild.

Visum.

Wanneer je een visum hebt gekocht, maakt de dag van aankomst niets uit.
Al kom je een week later, geen probleem.

Belangrijkste is dat je het land verlaat uiterlijk op de dag waarop het visum verloopt.

Even voor de volledigheid

Stel je hebt een visum van 1 december tot 1 januari.
Je vliegtuigtuig vertrekt op 2 januari om 02:00 uur.
Dan is een maand visum voldoende.

Ik hoop M. dat je het een beetje begrijpt en wat je opties zijn.

gr.
Ton.

Ik wil graag een LOA aanvragen via cheapvietnamvisa.net, omdat ik het prijsverschil met andere sites die hier genoemd worden wel erg groot vind (16USD of 40USD voor 2 brieven). Ik krijg het alleen niet voor elkaar om met credit card te betalen zonder een Paypal account aan te moeten maken. Iemand hier ervaring mee?

Alvast dank!

Hallo Nico,

Ik heb het ook geprobeerd, wel met fictieve gegevens, en inderdaad hetzelfde resultaat als jij.

Ik weet dat nunu , enkele jaren geleden ook van deze firma gebruik heeft gemaakt; hoop dat ze reageert, anders misschien een PM sturen naar haar.

Ik een vraag gestuurd naar cheapvietnamvisa om opheldering over verplichte betaling via "paypal ", hoop daar morgen wel antwoord op te krijgen.
Heb ik deze binnen laat ik het je meteen weten via deze site.

gr.
Ton.

Hallo Nico,

Ik heb,wonderwel al een antwoord ontvangen van Cheapvn visa.

Maar of je er wijzer van wordt?

Dear Sir/madam,

Paypal is the best way to pay for visa service fee because in Vietnam, we are not easy to get the money when we do the business. With our payment gateway, you no need create new account of Paypal, you can use Credit Card direct to pay through Paypal only. Pls apply for visa on my website.

Thanks,

Vietnam Visa.

From: ton [[EMAIL=ā€œtondekok@home.nlā€]mailto:ton.nl]
Sent: Monday, September 23, 2013 10:29 PM
To: [EMAIL=ā€œsales@cheapvietnamvisa.netā€]sales@cheapvietnamvisa.net
Subject:

I want to have a visa on arrival via your company. but I saw I have to do a paymaent and open a pay pal account. I don’t want to do that and I only want you balance my CC. Why is that not possible??? Hope you can help me with that?

best of regards.
Ton Holland.

Ik ga dit antwoord ook even doorspelen aan mijn contacten in Viet Nam en wat zij er van denken; zij hebben een ook een visumbureau.

Zal hun antwoord ook plaatsen.

gr.
Ton.

Heb even gekeken, want er stond mij iets bij van dat ik toen tertijd ook las dat ik via Paypal moest betalen. Het bleek echter dat het gewoon met een visacard kon. Je krijgt vervolgens wel een mail van service@intl.paypal.com, waarin vermeld staat, dat je betaling aan Ha Thi Thuy Van geboekt staat als een paypal betaling.

Alles komt helemaal goed en ze waren snel en adequaat!

Allereerst, dank voor de reacties!
Op de site staat ook dat het met een creditcard moet kunnen, maar als je invult dat je creditcard uit Nederland komt, moet je ook een wachtwoord verzinnen en allerlei voorwaarden van Paypal accepteren. Ga het waarschijnlijk toch via myvietnamvisa regelen om gedoe te voorkomen.

Hallo Nico en Nunu,

Ik toentertijd een post over Cheap…net geschreven en toen was er nog een adres bekend onder de site en deze is verdwenen
Er waren toen diverse visa bureaus daar gevestigd en werkten allemaal onder verschillende namen, maar was in principe maar 1 bedrijf.

Nu is er geen adres meer.

Ik heb ook even mijn connecties in Viet Nam dit voorgelegd en hier het antwoord

Dear Mr. Ton,

I have checked the website and here is my personal opinion:

• The website only show their email and hotline number, no office address, no company information… In case of problem, it’s very difficult for customer to contact them. Moreover, I wonder about the existence and the reliability of the company.

• Their service fee is 8usd/approval letter while at other reliable travel agent is around 10-15usd/approval letter. So they are not much cheaper. And all travelers to Vietnam need to pay stamp fee at the airport at the same price 45usd or 65usd… as the government law.

• About the payment, the company can choose the gateway that is convenient for them. As I know, many online shopping website or online games use PayPal, however I myself haven’t try PayPal yet so I’m not sure about the process. But I read on the website Cheap…net said that you don’t need to create account or can also use your friend’s account to pay, that is not safe. What happen when someone hack your account? At BT we always try to identify that the card’s holder is the right one who make payment, it may be complicated to customer but it is to make sure that we receive from the right person.
    The approval letter is important document to get Vietnam Visa. It will be big problem if the Letter is not valid and you get stuck at the airport. Thus, I recommend using a well-known and reliable Agent. Their price may be a few $ more but it’s safe.

I hope it helps.

Ze staat er ook wat gereserveerd tegenover.

Denk dat je misschien een goede keus maakt door met Myvietnamvisa in zee te gaan, wanneer je het niet vertrouwd.
Al met al is dan wel de besparing wat minder, maar je bespaard alsnog en dat is natuurlijk meegenomen.

Succes ermee.

Ton.

ps
mijn Vietnamese connectie spreekt op persoonlijke titel in bovenstaande citaat.

Ik heb deze week wel via cheap… geboekt. Voor die 6 euro ga ik niet lopen miepen en durf ik de gok wel te nemen. Alles keurig en vooral super snel geregeld.
Hieronder zie je wat ze terugsturen. Dus goed uitgelegd etc. In de bijlage zit een brief met officiƫle stempel met daarin mijn naam maar ook van 10 andere touristen. Ik heb wel ergens gelezen dat dat normaal is, maar weet jij dat misschien Ton? Waarom die andere namen daarop staan?

Dear Sir/Madam,
Your name is in visa letter attachment files.
Thank you for using our service at Cheap Vietnam Visa - www.cheapvietnamvisa.net
Please see the attached file to get your approval letter and follow the guidance below:

1. Check for detail visa letter and make sure that it is correct (if not pls confirm with us immediately)
  2. Get the visa approval letter printed.
  3. Prepare 02 passport-sized pictures (photos of your face) (4*6cm)
  4. Take the letter with you to show the Airlines when boarding the plane.
  5. Prepare the Visa Approval letter for visa stamp when you arrive at the Immigration Office in the international Airport Vietnam (Noi Bai airport in Hanoi, Tan Son Nhat airport in Hochiminh city, or Danang airport in Danang city)
  6. Prepare some money per person by cash for visa stamping fee (paid by yourself upon arrival: 45$ for 1 month and 3 month single entry, 65$ for 1 month multiple entry, 95$ for 3 month multiple entry)
    Check your passport again to make sure your passport is valid at least six months as well as all the information in the visa approval letter is correct.

You also can prepare entry and exit form before leave to Vietnam which you have to fill to at Vietnam Airport when you arrival to get Visa Stamped, it saves your time at the airport. Link download as below: Entry and Exit From

Should you have any further equerries, please feel free to contact us! We are very willing and pleased to help you at best!
Best regards,
Tuan NGUYEN ANH
Our contact: Email: sales@cheapvietnamvisa.net, Cell phone: (+84)-962-867-433 ;
Follow us on and vote for our good service

Hallo Martijn,

Fijn dat het gelukt is.

Er staan meerdere namen op omdat ze dan maar 1 aanvraag doen voor alle klanten die op dat moment hebben
Dat scheelt hun in de kosten, en maakt niets uit voor jullie.

gr.
Ton.

Beste mensen,

Misschien is dit een dubbele vraag/post maar vind dit topic niet meer overzichtelijk genoeg om mijn vraag te vergelijken met anderen…
Ik wil vanuit Laos (Vientiane) vliegen (of per bus beter?) naar Hanoi om vervolgens 1 maand maximaal rond te trekken in Vietnam en per OV de grens over naar Cambodja. Vietnam kom ik dan niet meer in. (single entree dus voor max 1 maand toeristen visum).
Volgens mij heb ik een LOA (letter of approval) nodig. Deze kan ik via een bepaalde website aanvragen en dan in Hanoi omzetten in een visum? Of kan ik beter in Vientiane mijn visum regelen?
Wat raden jullie mij aan (goedkoopste manier) of gewoon alles in NL regelen?
Heb ik het goed begrepen of zit ik er volkomen naast

Hallo S,

Je hebt gelijk dat het wat onoverzichtelijk wordt, maar ik ben daar me bezig.

Even over jouw.

Wanneer ik het goed begrijp wil je naar Viet Nan vanaf Laos.

Ga je vliegen
Dan is de Loa en op het vliegveld ( Hanoi ) deze wisselen tegen een visum het goedkoopste .

Ga je over land vanuit Laos
Dan moet je al een visum voor Viet Nam hebben en dus is een loa niet geldig.

Viet Nam en Cambodja

Je kan een LOA aanvragen voor multi entry, is wel iets duurder, maar dan kan je van Cambodja weer Viet Nam in.
Is goedkoper dan visa in Nederland aanvragen.

Betekend dus
Je vraagt een Loa aan en dan inwisselen op vliegveld Hanoi voor een multi visum en je kan naar Cambodja en weer terug naar Viet Nam binnen 1 maand.

hoop dat dit is wat je wilde weten?
Zoniet, laat het AUB even weten .

gr.
Ton.

Beste Ton,

Bedankt voor je reactie.
Wat zou je mij aanraden aangezien onze reisplanning vrij flexibel is en we dus op voorhand geen tickets boeken binnen Azie. Dit willen we ter plaatsen doen. Vientiane richting Hanoi is denk ik wel aan te raden om te vliegen of per bus/trein (indien mogelijk) beter/goedkoper?
Via welke site kan ik bij voorbaat al een LAO aanvragen (is dit goedkoper dan al een visum hebben via NL of bijv. Bangkok)?
Wij zijn van plan 1 malig Vietnam binnen te komen waar we 28 dagen verblijven en vervolgens uitgaan richting Cambodja.
Visum single entree voor toeristen met max verblijf van 1 maand is dus voldoende voor ons.
Wat is dus de beste manier/goedkoopste?

Hallo S,

Geen dank hoor, graag gedaan.

Maar nu je nieuwe vraag.

Ik ga er dus vanuit dat je flexibel bent.

Vliegen
Dan gaan voor VOA; je kan dan een LOA aanvragen , zeg 3 a 4 dagen voor vertrek.

Je hebt dan 2 keuzes eigenlijk.

Je kan dit zelf doen via een internetverbinding ( zal dan wel wifi ) worden.
Maar je moet vooraf betalen en ik weet niet hoe veilig de verbinding is die je gaat gebruiken, dus daar mee oppassen.
Je moet best wel veel persoonlijke gegevens geven, paspoortnummer, cc nummer, NAW, enz.
kosten rond de 10 usd + 45 usd voor het visum op het vliegveld.

Kan je ook regelen via een kantoor en dan contant betalen, dus dan die kosten +45 usd.

Het visum regelen in Laos .

Denk dat deze link dan je het beste advies kan geven, heb hier geen aktuele ervaring mee.
Misschien andere mensen?

Hoop dat dit je weer kan helpen?

gr.
Ton.

Is een LOA vooraf aan te vragen in NL (4 maanden voor aankomst vietnam) zelf zonder opgaaf van datum dat je vietnam wil bezoeken (waar kan ik dit aanvragen)? Want stiekem vind ik veiligheid/zekerheid ook een prettig gevoel.
Kan ik beter via Vientiane vliegen naar Hanoi of per bus/trein?

Hallo S,

Helaas S, je moet bij de aanvraag van een LOA ook de datums van aankomst en vertrek aangeven, en voor dat tijdbestek krijg je een visum.
Ik heb daarom ook het idee gegeven om het via een kantoor ter plekke te regelen en contant betalen.

Wel even een tip
Wanneer ze een kopie van je paspoort willen, zorg dan dat je bij hebt en je je BSN hebt afgedekt.
Gaan ze er niet mee akkoord, dan naar een andere agent gaan of je BSN afdekken en toezicht houden op je paspoort.

Ik denk dat je moet gaan vliegen, want het is echt een lange reis wanneer je niet onderweg wilt stoppen; denk hierbij aan een uur of 20 a 24.
Denk dat de meerprijs dit wel waard is?

gr.
Ton.