hallo Wout,
Ik heb hier geen ervaring mee, dus zal even naar Viet Nam moeten mailen wat te doen.
Ik heb goede contacten met diverse reisbureaus en visa bureaus, en zal het aan hun voorleggen.
Ik hoop dat je deze post in je vakantie in Viet Nam hebt geschreven, en je dus nog wat tijd over hebt voordat je in saigon bent?
Even over de "D " bij het visum.
Ik weet niet bij wie je je noodvisum hebt geregeld, zou ik graag willen weten.
Ik kan een heel moeilijk juridisch verhaal gaan ophangen, maar zal het even Jip en Janneke doen.
Wil je wel gedetailleerd dan laat het even weten.
De "D "wil zeggen dat je een visum hebt volgens een bepaalt wetsartikel ( Degree, vandaar de "D " ).
Is Degree No. 92/2007/ ND - CP.
Komt een beetje op neer dat iemand ( is een bedrijf in de touristenbranche) zich garant heeft gesteld ( in Viet Nam ) voor je, voor de termijn van 15 dagen.
Alleen deze persoon ( bedrijf ) kan voor je een verlenging aanvragen, en dat gebeurt dus niet.
Tot je visum verloopt heb je geen problemen en ik ga ervan uit dat dit meer gebeurt en er een oplossing voor is, zal waarschijnlijk ook weer wat geld kosten natuurlijk, maar hoeveel kan ik je nu niet mededelen, maar ik doe mijn best om je te helpen.
Punt 2
Zal met het goede nieuws beginnen
Je wordt niet geweigerd voor je vlucht, mits je een boete betaald hebt.
Ja, je krijgt dus wel een boete, en deze zal voor 4 dagen ergens tussen de 100 en 250 USD liggen.
Is een beetje afhankelijk aan de ambtenaar.
Wout en mevrouw Wout,
Niet aan denken en genieten van je vakantie, ik zoek wel de oplossing.
gr.
Ton.