Visum Vietnam

Hallo,

Sinds kort is de multiple entry visa uit het ‘assortiment’ van de myvietnamvisa site. Bij cheapvietnamvisa staat deze er nog wel gewoon tussen.
Heeft iemand (Ton?) enig idee waarom dit zou kunnen zijn?
Ik weet dat cheapvietnamvisa alle visa het goedkoopste heeft vanwege de vele aanvragen die zij in 1x verwerken etc. maar ik vind het gewoon wat vreemd dat zij de multiple entry nog wel gewoon aanbieden.
Zou een beetje zonde zijn als ze dit alsnog van de site halen en ik dan met een ongeldige LOA zit :slight_smile:
Iemand een idee?

Gr. Susan

Hallo Susan,

Zie het nu ook.
Ik heb geen flauw idee waarom dit niet meer zichtbaar wordt aangeboden.

Je kan het nog wel krijgen via deze site, maar dan moet je contact met hun opnemen, en dan kan het op die manier krijgen.

Maar je hoeft niet bang te zijn dat VOA , multy entry, niet meer zal bestaan.
Ik heb deze ook voor jouw periode en ik heb geen bericht gehad dat het per 1-1-2014 is afgeschaft.
Dat hadden ze me meteen laten weten.

Ook op de site van het ministerie van Tourisme is niets over afschaffing te vinden.

http://www.vietnamtourism.gov.vn/english/

Je kan daar trouwens ook veel informatie vinden over allerhand zaken.

Je kan gewoon een LOA aanvragen op de site waar jij je je prettig bij voelt om deze aan te schaffen.

Gr.
Ton.

Bedankt weer voor de info!
Ik voel me het beste bij de site Myvietnamvisum alleen daar wordt multiple entry dus niet echt meer aangeboden… Maar ik ga me nog even beraden :slight_smile: Wellicht wordt het ook gewoon een single entry, ik heb 30 dagen voor Vietnam en vind het wel fijn om ergens een nachtje bij te kunnen plakken als de bestemming top is dus alleen Vietnam in een maand is ook een goed optie.
Enige is dat ik bang ben dat het weer in Hoi An en Nha Trang regio in januari misschien tegenvalt in deze periode en ik een soort van ‘aan Phu Quoc vastzit’. Misschien is dan de strandregio van Cambodja een beter idee.
Maar deze vraag hoort hier ook niet helemaal thuis, sorry! :slight_smile:

Gr. Susan

Hallo Susan,

Geen probleem dat je reaktie hier plaatst, kan hem zo verzetten wanneer je dat wilt.
Sorry hoef je op dit forum nooit te zeggen, we zijn er om je te helpen.

Bij Myvietnamvisum, kan je volgens mij wel een multy VOA krijgen, alleen moet je ze even mailen, en dan krijg je de prijs te horen.
Ik zal wel eens een mail sturen waarom dit via de mail moet, ben zelf ook benieuwd.

Je hebt wel gelijk dat het wel eens fris kan zijn in de Hoi An omgeving.
Ik was er enkele jaren geleden en hoewel wij met jas aan op het terras zaten waren er toch mensen die op de ligbedjes lagen en ook gingen zwemmen.
Ben je niet zo’n kou kleum als ik, dan kan je toch zwemmen met temp. rond de 15 a 20 graden.

Maar ga je naar Hue, is zwemmen niet de hoofdzaak en met een spijkerjasje aan kan je je goed vermaken.
Ook hoef je natuurlijk niet te zwemmen in Hoi An.

Nha Trang heeft wat betere, aangenamere, temperaturen.

Naast Phu Quoc heb je natuurlijk nog meerdere plekken om aan het strand te liggen.
Denk dan aan Mui Nee/Panh Thiet, Can Gio, Vung Trang.

Dus veel plezier met je planning.

gr.
Ton.

Ik heb je een PM gestuurd.

Tijdens het inchecken op het vliegveld van Luang Prabang kwamen we er achter dat het paspoortnummer van mijn vrouw fout op de LOA stond (een lettertje vergeten, dom, dom, dom). Gelukkig konden ze nog voor het vertrek een spoedvisum regelen ($125, jammer, maar de vlucht missen is duurder).
So far, so good.
Na onze aankomst in Hanoi bleek dat dit spoedvisum slechts 15 dagen geldig is. Echter onze terugvlucht vanuit Ho Chi Minh City is pas na 19 dagen (4 langer dan het visum geldig is). Geen prolbeem dachten we, we laten het visum in Hanoi verlengen.
Jammer dan: op het visum staat een “D”, dit betekent niet te verlengen.

Wat nu te doen:
1 we maken een vlucht van HCMC naar bv. Cambodja en terug en krijgen zo nieuwe via
2 we laten het zoals het is en wachten af wat er gaat gebeuren als we vanuit HCMC vertrekken met een verlopen visum van mijn vrouw.

Wat zouden de consequenties van optie 2 kunnen zijn??

• geweigerd worden op de vlucht
  • boete van $ xxx betalen
  • ???

Iemand enig idee of ervaringen??

m.vr.gr

Wout

hallo Wout,

Ik heb hier geen ervaring mee, dus zal even naar Viet Nam moeten mailen wat te doen.
Ik heb goede contacten met diverse reisbureaus en visa bureaus, en zal het aan hun voorleggen.

Ik hoop dat je deze post in je vakantie in Viet Nam hebt geschreven, en je dus nog wat tijd over hebt voordat je in saigon bent?

Even over de "D " bij het visum.

Ik weet niet bij wie je je noodvisum hebt geregeld, zou ik graag willen weten.

Ik kan een heel moeilijk juridisch verhaal gaan ophangen, maar zal het even Jip en Janneke doen.
Wil je wel gedetailleerd dan laat het even weten.

De "D "wil zeggen dat je een visum hebt volgens een bepaalt wetsartikel ( Degree, vandaar de "D " ).
Is Degree No. 92/2007/ ND - CP.

Komt een beetje op neer dat iemand ( is een bedrijf in de touristenbranche) zich garant heeft gesteld ( in Viet Nam ) voor je, voor de termijn van 15 dagen.
Alleen deze persoon ( bedrijf ) kan voor je een verlenging aanvragen, en dat gebeurt dus niet.

Tot je visum verloopt heb je geen problemen en ik ga ervan uit dat dit meer gebeurt en er een oplossing voor is, zal waarschijnlijk ook weer wat geld kosten natuurlijk, maar hoeveel kan ik je nu niet mededelen, maar ik doe mijn best om je te helpen.

Punt 2

Zal met het goede nieuws beginnen
Je wordt niet geweigerd voor je vlucht, mits je een boete betaald hebt.

Ja, je krijgt dus wel een boete, en deze zal voor 4 dagen ergens tussen de 100 en 250 USD liggen.
Is een beetje afhankelijk aan de ambtenaar.

Wout en mevrouw Wout,
Niet aan denken en genieten van je vakantie, ik zoek wel de oplossing.

gr.
Ton.

Ton,

ontzettend bedankt voor je snelle reactie!!
We gaan 16 december naar HCMC, voor die tijd verblijven we in Hoi An.
In HCMC zitten we in LaJolie Hotel & Spa, mochten die moeilijk doen kunnen we vanaf de 19e naar een kleiner/ander hotel gaan.

Het visum werd op het vliegveld in Luang Prabang geregeld door de persoon bij de incheckbalie, het paspoort was binnen 40 minuten terug inclusief visum.

Nogmaals bedankt voor je reactie en hulp,

Wout en Angele

Hallo Wout en Angele,

Ik heb antwoord uit Viet Nam.

Hier het antwoord

Dear Mr. Ton,
Thank you for your question.
Visa code “D” means urgent visa valid within 15days, cannot be extended.
For this situation, our suggestion is same to yours: do nothing and pay the fee at departure airport. The fee is from 50 - 100 USD
Another solution is they can get out of Vietnam and return to Vietnam with new visa. However it takes times and more money.
For more information about visa code, you can visit: Vietnam Visa Codes & Temporary residence cards - Vietnam visa news

I hope it helps.
For another cases of visa, just feel free to let us know.
We are much looking forward to seeing you.
My regards
Nhi

Had de boete blijkbaar wat te hoog ingeschat, dus is weer een meevaller na de extra visa kosten in Laos, maar jammer genoeg blijft het geld kosten, dit foutje.

Ik hoop dat dit je ook kan helpen?

Geniet van het mooie Viet Nam en in Saigon van de mooie versieringen en de kerstavond.
Laat de vakantie vreugde niet vergallen door dit gebeuren.

Gr.
Ton.

1 like

Ton,

super bedankt, dit stelt ons gerust.
Nu afwachten hoe het hotel reageert.

nogmaals heel erg bedankt

Wout & Angele

Ik heb een vraag met betrekking tot het visum. Wij vliegen deze zomer heen en terug via Amsterdam - Hanoi, maar wij willen onze reis in Bangkok beginnen en via Cambodja naar Hanoi reizen. Als we na onze vlucht naar Hanoi een vlucht boeken met een andere maatschappij (zoals AirAsia), hebben we dan voor die dag een visum nodig of kunnen we zonder problemen doorreizen naar Bangkok? Er zal pak 'm beet 3 uur tussen deze vluchten zitten waarschijnlijk. Dit vraag ik omdat we anders een multiple entry voor 3 maanden moeten aanvragen ipv een single entry voor 1 maand. Scheelt nogal in de kosten.

Uiteindelijk moesten we $60 dollar betalen als boete op het vliegveld voor de 4 dagen overstay.

Hallo Lars,

Goede vraag, en durf hem niet met volle 100% zekerheid te beantwoorden.
Ik weet dat wanneer in transit blijft, je geen visum nodig hebt.

Maar zit denk ik, met hetzelfde als jij;
worden de koffers gelabeld naar Amsterdam in Cambodja, anders moet je door de douane en kan dat?
Volgens mij wel, maar weet het dus niet helemaal zeker.

Ik kan mijn contacten wel om antwoord vragen nu, maar aangezien ik nu in Viet Nam ben en komende maandag met hun uit ga eten kan ik het ook vragen.

Ik hoop dat je zolang zou willen wachten?

Mag ik je wel vragen met welke maatschappij je vliegt naar Amsterdam?

Misschien dat andere mensen het wel zeker weten, dan is de vraag natuuurlijk ook sneller beantwoord.

Gr.
Ton.
Kom dan in de loop van volgende week terug op je vraag

Hallo Wout,

Heel hartelijk bedankt voor het laten weten hoe hoog de boete uiteindelijk geworden is.
Was er zelf ook heel benieuwd naar.

gr.
Ton.

Het zit zegmaar zo dat we vanuit Amsterdam vliegen naar Hanoi en daar op het vliegtuig stappen naar Bangkok. Vervolgens starten we onze reis via Cambodja door Vietnam en eindigen we in Hanoi van waaruit we terugvliegen naar Nederland. We vliegen met Finnair van Amsterdam naar Hanoi en daar willen we of met Vietnam Airlines of AirAsia naar Bangkok. Die vlucht gaat 3 uur ongeveer na onze aankomst in Hanoi en hebben dus in principe niks te zoeken die dag in Vietnam en een visum zou dus erg zonde zijn, maar weten niet of we er toe gedwongen worden.

Ik wacht het af! In ieder geval al heel erg bedankt voor de hulp.

Gr. Lars

Halllo Lars,

Even voor de duidelijkheid, dat ik niet de verkeerde vragen stel.

Maar volgens mij is de bedoeling dat je aankomt in Hanoi, vanaf Europa, dan direkt doorgaat naar Bangkok; dus zonder een voet in Viet Nam te zetten.
Dan vanaf Bangkok door Cambodja naar Viet Nam, en zo naar Hanoi over de weg en misschien een binnenlandse vlucht erbij.

Je vraag is dan voor de aankomst in Hanoi op de eerste dag van je vakantie?

Heb ik het dan goed begrepen?

Sorrie voor deze mail.

Gr.
Ton.

Ja precies! Wij zijn namelijk bang dat we misschien voor de overstap in Hanoi naar een andere vlucht en ook met een andere maatschappij dat we een visum moeten hebben om door te kunnen reizen.

Als je de bagage kunt laten doorlabelen is het geen probleem, want dan hoef je niet door de douane. De vraag is echter of Finnair dat kan en wil. Ze zijn geen Oneworld partner met Vietnam Airlines of Airasia. Maar vragen kan natuurlijk altijd!

Een andere optie is om alleen met handbagage te reizen. Bij zowel Airasia als Vietjetair mag je gratis 7 kg meenemen en bij Vietnam Airlines bovendien ook nog een laptop, kamera etc. En dan hoef je dus niet door de douane om bagage op te halen, maar blijf je in transit. Wij reizen in ZO-Azië altijd alleen met handbagage, hetgeen maakt dat je veel mobieler bent, niet op bagage hoeft te wachten en van alle soorten OV gebruik kunt maken.

Denk er wel aan dat als je in Hanoi in wil stappen, je volgens de regels een visum voor Thailand moet hebben of een ticket moet kunnen laten zien waaruit blijkt, dat je niet langer dan 30 dagen in Thailand zal blijven. Vervoer over land is niet geldig! Heb je geen van beiden dan kunnen ze je weigeren om te boarden!

Hallo hallo!

We hebben een top deal gevonden voor 2 vliegtickets naar Vietnam in de zomervakantie. Voorheen zijn we al in Thailand geweest en dat beviel ontzettend goed. Voor Thailand heb je enkel een Visa on Arrival nodig en deze is zeer makkelijk te verkrijgen. Na wat googlen blijkt dat een visum aanvraag voor Vietnam iets anders in z’n werk gaat. Namelijk via de ambassade (duurdere optie) of via een online bureau die je een Letter of Approval stuurt waarna je vervolgens je Visum op het vliegveld (HCM in ons geval) kunt ophalen. Klinkt allemaal simpel maar 1 van ons heeft een strafblad.

Is een toeristen visum voor Vietnam lastiger te verkrijgen door dat strafblad? Is het verstandiger om het via de ambassade te regelen of online waarna het wel een risico blijft totdat we daadwerkelijk het visum ontvangen in HCM.

Ik hoop dat er iemand is die hier meer over weet?

Bedankt alvast!

Hallo H,

Deze vraag is in de afgelopen jaren al meerdere malen gesteld, en er is nog nooit iemand een visum geweigerd.
Er wordt namelijk niet om gevraagt in de papieren die je moet invullen.
Ook heeft de Vietnamese immigratiedienst geen inzage in het strafgerister van Nederlanders.

Dus ga je voor de eerste maal naar Viet Nam en heb je geen gedoe gehad met politie in Thailand, Cambodja en Laos ( zij werken wel samen ) dan is er niets aan de hand.
Heb je eenmaal een LOA of een visa ( in den Haag gehaald ), dan heb je ook geen problemen op de vliegvelden in Viet Nam.
Daar lijken ze alleen maar of je LOA echt is en dan krijg je je visum.

Hoop dat dit je gerust kan stellen?

gr.
Ton.

1 like

Bedankt voor je snelle reactie! Dit stelt me al wat meer gerust dus ik ga ervan uit dat het dan allemaal goed komt en we zonder problemen de LOA en het visum kunnen aanvragen en ophalen. Toch blijft het altijd spannend…