Visum Vietnam

Hallo Lars,

Ik ben nu terug uit Viet Nam en heb je vraag daar voor gelegd.
Helaas heb ik slecht nieuws voor je, inderdaad een multiple visa, was je met Vietnam Airlines gevlogen en doorgevlogen naar de volgende bestemming geen probleem , was een single voldoende.

Heb wel even een vraagje waarom je denkt dat je een 3 maanden visum nodig hebt, je gaat toch maar een maand, of zit ik er naast?

Hier overigens het antwoord uit Viet Nam.

gr.
Ton.

Dear Mr. Ton,
In this case, may we know where do these guests would like to make their Vietnam Visa: in Holland or on arrival at Vietnam International Airport?

If they would like to get Visa on arrival at Vietnam airport, we would recommend a Multiple Entry Visa because there are not much differences in cost:

• the process fee for Approval Letter of Multiple Entry 15USD/person (while 10USD/person for Single Entry)
  • the Stamp Fee at the airport for Multiple Entry Visa is 65USD - 95USD/person (while 45USD/person for Single Entry Visa): they just need to pay once on arrival and don’t need to pay for Visa again when they re-enter Vietnam later.
    For example: when you pay the Multiple stamp fee at Vietnam airport on the 1st day then after that go to Cambodia, you don’t pay again when you re-enter Vietnam by speedboat Phnom Penh - Chau Doc.
    Thus, our suggestion is that they could make a Multiple Entry Visa when they arrive Hanoi Airport, then take flight to Bangkok, so that when they re-enter Hanoi again they don’t need to make a new Visa.
    Besides, they should check carefully with their ticketing agent about their connecting flights for luggage claiming, timing
 In high season, the time for paper process, immigration
 between 2 flights should be more than 2.5 or 3 hours.
    We hope it can be helpful :slight_smile:
    With my best regards,

Dao

[TABLE=“width: 509”]

file:///C:\Users\Ton\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg

Nguyen Le Quynh Dao

Travel Consultant
Mobile. +84 909 821 772
Email. [EMAIL=“dao.nguyen@buffalotours.com”]dao.nguyen@buffalotours.com
Skype. dao_bta

Ho Chi Minh Office:
L8,157-157A Pasteur, District 3, Ho Chi Minh, Vietnam
T: +84 8 3827 9170 F: +84 8 3827 9168
**www.buffalotours.com**

[/TABLE]

Ton,

Ten eerste bedankt voor de moeite die je doet!
Tussen onze eerste dag Vietnam en laatste dag (vertrek naar Nederland) zitten 32 dagen. Dus we kunnen net geen 1 month visa nemen. Of ik moet me ergens vergissen. Vandaar die 3 months visa.

Nu denk ik dus dat we het zo moeten doen.
We komen aan in Hanoi, gaan vanaf daar door naar Danang met het vliegtuig. Er gaat een vlucht 4 uur na onze aankomst. Dus dat moeten we prima redden dacht ik. Daarna vervolgen we de reis door Zuid-Vietnam, Cambodja en naar Bangkok. Vanaf Bangkok vliegen we weer naar Hanoi en doen een paar daagjes Hanoi en Halong Bay en vervolgens vliegen we naar huis.

Hallo
Mijn vrouw en ik gaan 12 maart a.s. voor de 3e keer naar ons geliefde Vietnam
De vorige keren zijn we met een LOA voor visum at arrival gegaan zonder problemen
beide keren een 3month single
Nu doet zich de mogelijkheid voor dat ik voor mijn werk nar Den Haag moet, (woon in Oldenzaal), mijn vraag nu kan ik bij de Vietnam Ambassade voor ons beide een visum afhalen, zonder dat mijn vrouw meegaat?

Voor een reactie bijvoorbaat mijn dank

Gerard

Hallo Gerard,

Geen probleem, wel alle benodigde papieren meenemen.

Maar waarom weer niet met een VOA, scheelt je 25 a 35 euro pp tov een visum halen in den Haag ( ook al ben je daar toch )?

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Dank voor je berichtje,

ik overweeg visum halen bij de Ambassade omdat wij vorig jaar zeker met VOA 1 1/2 uur in de rij hebben gestaan
Was op vliegveld Hanoi
Ben met je eens dat het je eurootjes scheelt

Gr.
Gerard

Hallo Gerard,

Misschien een gekke vraag, maar hoelang denk je aan de bagage band te staan, wanneer je sneller door de douane gaat.
Volgens mij gaat het tijdsverschil niet op, op 0.5 uur bij de VOA of 0.5 wachten op je bagage?

gr.
Ton.

Hallo Ton,

inderdaad geen gekke vraag van jou als de wachttijd 0.5uur zou zijn maar in mijn berichtje heb ik het over anderhalf uur was zelfs nog meer.
Maar ook gebruik VOA blijft in overweging
heb nog even de tijd

Vr.gr

Gerard

Hallo Gerard,

Daar had ik dus overheen gelezen, van die 1.5 uur; had 1/2 gelezen.
Ja , dat is wel uitzonderlijk lang.
Mijn langste wachttijd in de 13 maal dat ik van VOA gebruik maak was 35 minuten.

Maar ik kan begrijpen dat je overweegt om het visum dan maar in den Haag te gaan halen, wanneer je er toch bent.
1.5 uur wachten is erg lang.

gr.
Ton.

Ben momenteel weer in Ho Chi Minh en het visa on arrival proces duurde bij mij ook ruim een uur (de vorige twee keer duurde het slechts een halfuur). Hoewel je het liefst natuurlijk naar een lange reis het vliegveld z.s.m. verlaat blijft het toch wel prettig om het zo te doen in plaats van ambassade in Den Haag. Als tip zou ik wel willen meegeven het arrival formulier in te vullen thuis (+ pasfoto), anders kun je doodleuk weer achteraan sluiten in de rij:dag:

Hallo H,

Natuurlijk moet je het "form on arrrival "thuis invullen, zeg dat elke keer .

Maar weet je wat het grootste probleem is bij het verkrijgen van een visum via VOA in Saigon.
Het is heel populair en daarom drukker.

Je hebt waarschijnlijk ook gezien dat mensen die later dan jij kwamen eerder geholpen werden.
Dit komt omdat ze de nieuwe aanvragen bovenop de eerdere aanvragen leggen en werken van boven naar beneden.

Dus meld je als eerste, dan verzamelen ze deze bij het loket, en dan gaan ze naar de mensen die er een zegel in plakken en stempelen.

Ben je de eerste , dan lig je onderaan en en word je als laatste geholpen.
truc is dus om iedereen voor te laten gaan, want dan heb je eerder je visum; wel dus alles inleveren.
Dus
Pasfoto + Loa + Form on Arivall ( thuis invullen ).

Zo doe ik het en rond een half uur alles geregeld.

gr.
Ton.

ik ben op 28-2014 in hcmcity voor n duur van 85dagen kan ik een vissa op
hallen 1 x in denhaag en de rest in hcmcity voor 2 mnde wie weet dat ik ga vaak naar vn maar in denhaag kost het mijn ruim 150 euro voor 3 mnde vissa daar niet
wie weet meer

Hallo R,

Heel simpel en goedkoper dan den Haag.

Vraag gewoon een 3 maanden LOA aan koop dan een visum bij het landen op het vliegveld.

gr.
Ton.

Mijn vriendin en ik hebben een LOA aangevraagd voor drie maanden en multiple entry. Wij komen nu om 06:40 aan op Hanoi en willen dan eigenlijk snel doorvliegen naar Danang. Wij vroegen ons af op hoe lange wachttijd we moeten rekenen mbt. het visum. We wilden voor een vlucht gaan van 09:20 met Vietnam Airlines, maar weten niet of dit haalbaar is?

Bedankt alvast voor de reactie!

Hallo Lars,

Is normaal gesproken geen probleem.
Maar zie je een lange rij staan bij de balie van Arrival Visa, en vertrouw je het niet, dan het volgende doen.
Ga er wel even van uit dat je ook alles hebt ingevuld , zoals het "form on Arrival "thuis, pasfoto’s van beide hebt.

Vlieg je met Viet Nam Airlines naar Danang, dan loopt 1 van jullie naar een grondstewardess van VA en leg dan even je bezorgdheid uit en laat je tickets zien van je Danang vlucht.
Wordt je met voorrang behandeld.

Vlieg met een andere maatschappij dan ben je een beetje afhankelijk van de bereidwilligheid van de stewardess, maar denk wel dat ze je helpen.

Dus geen zorgen, zorg dat je papieren ingevuld zijn, en het komt goed.

Normaal heb je je visum binnen een 0.5 uur; maar uitzonderingen bevestigen de regel , en je kan net pech hebben dat veel mensen in je vlucht ook gebruik maken van VOA en zo de wachttijden wat langer zijn.

Maar geen zorgen!

gr.
Ton.

Als mijn vriend en ik onze visum aanvragen bij de ambassade in Brussel voor een maand Vietnam, moeten we dan in Hanoi nog aanschuiven? Of zijn al onze papieren dan in orde?

Hallo G,

Je moet natuurlijk aanschuiven, maar dan gewoon bij de douane, en niet bij het Visa Arrival.
Je komt uit een vliegtuig van zeg 300 personen, 5 balies, dat wordt aanschuiven.
Je bent wel sneller dan via VOA, maar die mensen staan dan weer naast je bij de bagageband en hebben 20 a 30 euro minder pp betaald voor hun visum.
In het meest ongunstigste geval zijn die mensen een kwartiertje later buiten.

Verschil VOA of visum halen in Brussel ( ga even van dezelfde prijs al Nederland uit ) is
Voa pp is 15 + 45 = 60 USD ( 45 euro ) tov 75 Euro pp.
Toch snel verdiend denk ik dan.

Wanneer je wat goedkoop wilt reizen betekend dit 2 overnachtingen die je zo kan verdienen.

gr.
Ton.

Ton superbedankt voor deze info!:smiley: Ik ben net terug en dit stappenplan is voor reizigers perfect op maat! Misschien een idee om dit stappenplan aan de openingspost toe te voegen?

Belangrijk is dd dat je 45USD cash meeneemt, want met euro’s rekenen ze rond de 55e!

2 likes

Hey

Een vriendin van mij heeft een reis naar Vietnam geboekt. Maar nu blijkt dat ze langer dan 1 maand blijft.

Ik dacht dat je een 3 maand single entry kon aanvragen maar nu blijkt dit enkel voor business te zijn. Is dat een probleem??

Weet iemand wat te doen?

Hallo Duke,

Ik denk dat ik je kan helpen.
Maar je kan wel op diverse sites gewoon een 3 maanden visum aanvragen.

Kom je er niet uit, dan stuur even een Pm en dan regel ik het.

gr.
Ton.

Ik heb je een pm gestuurd

Jeroen