Ik ga binnenkort naar Vietnam en moet natuurlijk een visum hebben (1 maand single entry). Ik ga over land dus moet ik deze bij de ambassade ophalen. Nu vind ik de site van de ambassade heel onduidelijk en dus heb ik hierover wat vragen.
Kan iemand anders mijn visum ophalen en hoe lang duurt dit ongeveer?
Wat moet ik allemaal meegeven/nemen? Ik heb al het aanvraagformulier en pasfoto (zijn er ook eisen aan de pasfoto? Mag je lachen of moet het als de Nederlandse pasfoto?)
En hoeveel kost het visum?
Ik hoop dat iemand de antwoorden hierop weet of misschien ervaring heeft met het aanvragen van het visum.
Heb even moeten zoeken, maar hebt het antwoord op de site gevonden.
Hallo allemaal,
Voor diegene die wel de visa bij de ambassade willen halen.
De ambassade van Vietnam zit op het Nassauplein 12 in Den Haag. Ze zijn open op maandag, woensdag en vrijdag van 14:00 tot 17:00 uur. Vooraf kun je het formulier downloaden (zie www.vietnamembassy.nl), invullen en voorzien van een pasfoto.
Je moet meenemen, paspoort, ingevuld formulier met pasfoto en cash geld. Je kunt er niet pinnen maar er zit wel een pin automaat dichtbij.
Zorg dat je er op tijd bent. Ik was er stipt om 14:00 uur op vrijdag maar er waren al 10 mensen voor mij. Echter, ik stond wel 35 min. later weer buiten met 4 visa dus dat ging best wel snel.
Per visa was ik 77 euro kwijt zowel voor een volwassene als voor een kind. Dat zijn dus de huidige tarieven op dit moment (dit was op 28/6/13).
Succes met het regelen van je visa!
O ja, dit was ik nog vergeten te zeggen. Dit was voor single entry en de visa is een maand geldig.
Was geplaatst door sanmar
Ja, iedereen kan je visum aanvragen, mits je natuurlijk wel het aanvraag formulier helemaal correct het ingevuld en hebt voorzien van je handtekening.
Nederlandse pasfoto voor een paspoort is helemaal goed, niet letten op de afmetingen want dat is nioet belangrijk.
Ik gebruik het stappenplan om het visum aan te vragen, via myvietnamvisa.com. Toen ik dit echter online probeerde in te vullen kan ik via deze site alleen voor business kiezen. Is dit een probleem? Ik zag op dit forum dat meerdere deze gebruiken, maar dit zijn ook allen toeristen dacht ik?
myvietnamvisa.com heb ik genoemd voor het form on arrival en als voorbeeld van een kantoor waar je je LOA kunt kopen
Je kan er honderden daarvan vinden op internet.
Maar let wel op dat myvietnamvisa.com wel een hele dure is met 20 UD pp alleen al voor de LOA.
Deze kost je Bijv. bij andere bureaus de helft ennde mensen hebben daar ook goede ervaringen mee.
Geloof dat Bufallo Tours ook rond de 10 USD zit voor een single entry visum ( dus de LOA ) voor 1 maand.
Zou je me de link kunnen geven waar je je vraag vandaan komt?
Want volgens mij kan je kiezen voor tourist of business visum.
Iemand ervaring met http://vietnamvisa.govt.vn/ ? Ik zou hier mijn 3 maanden single entry Visum On Arrival willen kopen (25 USD/18 EUR). Je krijgt dan een mail met daarin het bewijs, is dat een normale gang?
Een duurder bureau kiezen heeft volgens mij geen enkele meerwaarde, tenzij je niet met naam en toenaam en paspoortnummer op een lijst wilt staan die naar heel veel mensen gemaild wordt…
Sorry ik was inderdaad niet helemaal duidelijk zie ik nu. Ik vertrek voor 7 weken naar Vietnam en heb daarom een drie maanden visum nodig. Via cheapvietnamvisa.com was dit niet mogelijk. Als ik daarna via myvietnamvisa.com ging proberen kon ik hierbij alleen kiezen voor een business visum. Nu zag ik net ergens staan dat het driemaanden visum voor business hetzelfde is als tourist. Kan dit kloppen? Of zal ik toch maar voor de zekerheid een andere site gebruiken?
Helemaal duidelijk, je wilt voor een 3 maanden visum.
Een 3 maanden visum wordt veelal geassocieerd met een businessvisum, daarom dat vele bureaus het op een zakenvisum zetten.
Maar je kan gewoon een 3 maanden touristen visum verkrijgen.
2 jaar geleden hebben ik deze vraag ook voorbij zien komen en heb toen de aktuele informatie in Viet Nam opgevraagd en kreeg toen onderstaand antwoord.
Dear Mr. Ton,
Thank you for trusting me. I think I can help you on this case. Visa is a thing that very complex. Now the procedure has changed slightly. First, to make visa into Vietnam, I need to know:
Applicant’s nationality
Trip duration: 01 months, 03months, 06months
Entry times: single entry or multiple entry
Purpose of trip: tourist purpose or business purpose.
Lets say your friends are European, they need visa into Vietnam for 03 months. Normally, if visa longer than 01 month (03month, 06 months), its considered as business purpose. Thus, its hard to apply via internet, since “company introduction letter” or “company guarantee letter” is required. . For 01 month tourist visa, its easy for them to apply via internet, but for 03 months visa, they really need third party to help (could be their company or travel agent). Another way is apply 01 month visa, and extend 02 times after that (01 month extension per time) (around 40 USD cost per an extension).
If your friend want our help on this, please send their personal information to us . The result will be reverted after 01 week. Cost: 65 USD/single entry and 85 USD/multiple entry approximately (will confirm upon booking).
Should any further question you may want to ask, please feel free to let me know.
Best regards,
Nhi
Dit was dus 2 jaar geleden in 2012, mei.
Ik kan, wanneer je dit wilt opnieuw de aktuele informatie opvragen of er iets veranderd is.
Met dit formulier kan je geen VOA krijgen en zal je toch altijd een bureau moeten inschakelen of naar den Haag moeten.
Of via jullie het moeten regelen; gewoon via VOA en dan is er niets aan de hand en komt het toch ook goed en is ook nog goedkoper.
Bedankt voor de informatie, zo is het inderdaad duidelijk!
Ik heb net zelf via internet een andere site gevonden waar ik voor 27 euro een driemaandenvisum kan krijgen, dus ga hiervan gebruik maken.
In ieder geval heel erg bedankt!
Groetjes, Annemiek
Ik heb mijn visa aangevraagd en LOA doorgemaild gekregen.
Maar, heb een vraagje: We vertrekken op 15 september en komen dus op 16 september toe in Hanoi. Ik heb doorgegeven dat ons visum pas vanaf 16 september begint te lopen… Komen we dan niet in de problemen in de luchthaven als we op 15 september vertrekken? Zou ik dit nog moeten aanpassen naar 15 september?
In Form on arrival staat: “port of Arrival and departure”. Wij landen in Hanoi en stijgen op in HCMC. Moet ik dan beide schrijven?
A.s. zaterdag vertrek ik naar Ho Chi Minh. Nu ben ik mijn pasfoto aan het regelen maar het is vrij lastig om een zaakje te vinden waar 4x6 foto’s kunnen worden gemaakt. Deze grootte staat op het VOA formulier, maar ik zie nu dat enkele andere sites zeggen dat de normale grootte (3,5 x 4,5 cm) ook voldoende is.
Iemand hier meer ervaring mee?
ik ging vaak naar denhaag 6x zonde van mijn cente
stuur nu info op krijg ik alles via de mail op airport hcmcity ff wachten klaar6 mints
maar de deuane zijn zeeeeerrr traag maar je vissa heb je en zeer goed !!koop
Kan het visum op het vliegveld in Vietnam ook met Euro’s betaald worden? Ik wil het even dubbelchecken want ik lees veel verschillende informatie.
Dankjewel alvast!