Visum Vietnam

Hallo H,

Ja dat kan, maar ze hebben het liever niet.

Houd er wel rekening mee dat de USD dan gelijkgesteld kan worden aan de euro; dus 45 USD is 45 Euro bij een beetje slecht humeur van de beambte.
Reken ook niet op wisselgeld dus reken ze wel om naar USD ( kan ook gebeuren maar niet vaak ), en de prijs is 35 euro en je hebt dit niet gepast en je hebt wel 40 euro , dan ben je die 5 euro gewoon kwijt in het slechtste scenario.

Zou gewoon wat dollars meenemen, kan je overal mee betalen en ook handig voor de laatste dag wanneer je door je VND bent.
Hoef je die niet te kopen en blijf je er niet mee zitten.

gr.
Ton.

Vandaag heb ik via www.cheapvietnamvisa.net een visa on arrival aangevraagd. In de bevestiging via e-mail bieden ze de volgende mogelijkheid:

*Very Helpful service at Vietnam airport: If you don’t want to stand for some hours in queuing to get visa stamp after long time flight, you can save your time by using our fast track service at the airport, please check the detail about FAST TRACK SERVICE here, after that send information request by form to our email and pay for fast track service fee here: LINK TO PAY

We will send email confirm and help you get visa stamp after 10-20 minutes all time when you arrival Vietnam with our full procedure there.*

Kosten zijn $15,- ik vraag mj af hoe lang je normaal moet wachten voor je visum. Als dit echt 2 uur is zoals ze beweren, vindt ik dat best $15,- waard na een lange vlucht.

Hallo Tom,

Zag deze optie ook natuurlijk.

Jammer dat je het vliegveld van aankomst niet vermeld.

Maar even mijn ervaringen na 12 x VOA

Langste wachttijd was op het vliegveld in Saigon en bedroeg 40 minuten.

Normaal heb ik zo rond de 20 minuten mijn visum, mits je natuurlijk het "form on arrival " vooraf thuis hebt ingevuld.
Dit voor Saigon.

Voor Hanoi
Dit gaat wat gestructureerder en dus wat sneller, denk aan 15 minuten wachten.

Maar wat heb aan het sneller verlopen voor het verkrijgen van je visum?
Dan sta je sneller bij de bagageband en dan moet je daar die tijd wachten, dus tijdswinst is dus meteen weg.

Laat het wachten op een visum 15 minuten langer duren ( dus 35 minuten ) , dan is 15 USD PP wel heel snel verdient en dan heb je daar een overnachting voor.

Zou het niet doen.

gr.
ton.

Hoi Ton,

Dankjewel voor je reactie, ik kom aan op Hanoi. De wachttijden die jij vermeld zijn inderdaad goed te doen en dan is het de moeite niet waard. Zij vermelden in hun mail wachttijden van 2 uur, dan kan je er nog over nadenken.

In dit geval niet doen dus, dankjewel voor het advies

Nog een vraagje, op mijn form on arrivel vragen ze welke soort van paspoort we hebben. Wat moeten we hier invullen?

Ik zie nu ook dat ik mijn vriend zijn 2de en 3de voornaam niet heb opgegeven aan het visumbureau. Maar dit staat wel op zijn paspoort, moet ik dit nog laten wijzigen?

1 like

Hallo g,

Moest even zoeken wat je bedoelde en waar het stond.

Ik denk dat je bedoelt " kind of passport "
Daar gewoon "Dutch "invullen.

Namen vergeten.

Ik weet bijna zeker dat dit niets uitmaakt.
Maar dus helemaal zeker durf ik deze vraag niet te beantwoorden.

Ik leg deze vraag even voor aan mijn relaties in Viet Nam en denk dat ik morgen wel een antwoord heb en het definitief weet te vertellen.

gr.
Ton.

Bij “kind of passport” moet “ordinary” worden ingevuld, tenzij je diplomaat o.i.d. bent.
Op het aanvraagformulier namen invullen zoals vermeld in paspoort, ze kunnen erover vallen.

Hallo F,

is een optie.
Ik heb al 12 x gebruik gemaakt van een VOA en vul altijd, bij "Kind of passport " Dutch in en heb nog nooit problemen ondervonden.

Wat betreft je tweede opmerking heb je gelijk, want ik heb net vandaag bericht ontvangen vanuit Viet nam.
En inderdaad zou het kunnen dat het eventueel moeilijkheden zou kunnen opleveren op het vliegveld om je visum te krijgen.

Is inderdaad beter om al je doop namen ( heet dat zo? ) te vermelden.
Maar is het vakje te klein, dan gewoon doortypen tot het niet verder kan.

Ik heb zelf ook veel doopnamen en kan het bijna nooit helemaal plaatsen ivm het aantal karakters.
Nooit problemen ondervonden.

gr.
Ton.

Update

G heeft het VOA van haar vriend laten checken in Viet nam en helaas voor hem is het niet oke.
Betekend dus een nieuw VOA voor haar vriend helaas,

gr.
Ton.

Kan ik als ik in bangkok aankom bij de vietnamese ambassade een visum aanvragen zonder problemen?

Via Wereldwijzer app

Hallo Evelien,

Ja dat kan, geen probleem.
Denk er wel aan dat je 2 pasfoto’s bij je hebt.

Nadeel is wel dat je je paspoort 1 of 2 ( soms meerdere ) dagen kwijt kan zijn.
Kosten zijn dan voor de normale procedure ( meer dan 1 dag 55 USD ) en voor snellere ( na 1 dag 72 USD ).

Kosten in Nederland zijn 75 EURO wanneer je je visum koopt bij de ambassade in den Haag.
Heb je meteen een visum en hoef je deze niet te missen in Thailand.

Ga je vliegend Viet Nam in dan gaan voor VOA; kost je ook rond de 55 USD en je hoeft ook je paspoort niet te missen.

gr.
Ton.

Hoe vraag ik dat visum on arrival aan, of hoe werkt dit? Ik las iets over een letter of approval? Ik ga inderdaad vliegend naar hanoi.

Via Wereldwijzer app

hallo Evelien,

Ik heb hier ooit een stappenplan voor gemaakt, wat volgens mij de te ondernemen stappen duidelijk maakt.

Kijk even hier.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=114503&page=12

En dan de bovenste post, denk dat je dan al een goed idee hebt hoe het werkt.

Ziet eruit dat je heel veel moet doen, maar met een kwartiertje werk en wat geduld op het vliegveld ( hooguit 30 minuten volgens mijn ervaringen ) verdien je 30 EURO pp tov van aanvragen in Nederland.

Heb je nog vragen Evelien, stel ze gerust; het is voor mij duidelijk, maar kan begrijpen dat ik ergens een steek laat vallen om het duidelijk te maken voor iedereen.

gr.
Ton.

1 like

Dit gaat helemaal goedkomen! Nu nog even een fijne tickets en een reisschema zoeken/maken en dan komt het helemaal in orde.

Bedankt!

Hallo Evelien,

Denk ook dat het gaat lukken met het visum.

Heb je nog wat vragen en / of hulp nodig met je schema enz.
We kunnen je daar ook wel mee helpen als je dat wilt natuurlijk.

Stel je vragen maar op ons reiscafe.

gr.
Ton.

1 like

Ton je stappenplan voor VOA aanvraag is echt goud waard!

Wij hebben zonet een visa letter aangevraagd via cheapvietnamvisa en is super vlot verlopen.
We hadden eerst nog wat twijfels (want toegegeven, de website ziet er allesbehalve professioneel uit :)) maar dankzij de commentaren in dit topic ons er toch aan gewaagd.

Voor 2 een aanvraag single entry 1m visa gedaan, 16$ betaald via Paypal en de volgende dag zat er al een approval letter in onze mail!

Leuk detail: ik had op mijn aanvraag op hun website mijn voor- en achternaam ingegeven, maar niet mijn 2e naam dewelke wel op mijn paspoort staat vermeld.
Pas achteraf dit foutje beseft en teruggemaild naar cheapvietnamvisa, waar ze zonder extra kosten gewoon een nieuwe approval letter hebben opgemaakt nu met mijn volledige naam! Super service dus.

Als alles nu nog vlot verloopt bij aankomst in HCMC binnen 2 weken, zijn we helemaal gelukkig :biggrin:

1 like

Fijn dat het goed is gegaan bij jou Memphis!

Veel plezier!

Is het trouwens nodig om een ticket uit vietnam te hebben als je het land binnenkomt? Ik wil niet te strak plannen namelijk…

Hallo Evelien,

Er is geen ticket nodig.
Je moet echter wel op je aan vraag en op het Arrival form een vertrekplaats aangeven.
Daar kan je dan gewoon de plaats invullen vanwaar je wilt vertrekken ( je dan nog altijd vanuit een andere plaats het land verlaten ).

gr.
Ton.

Het juiste woord om in te vullen bij type paspoort is “ordinairy”

De reden van de vraag ligt in het feit dat er verschillende typen paspoorten zijn, of reisdocumenten. Je zou kunnen denken aan, diplomatiek, militair en zeemans paspoort of een gewoon paspoort.

Dit als reactie op de posting van 28-8-2014, Ton

Hallo A,

Je hebt ook gelijk.
Ik vul altijd in tourist visa in en dat werkt ook.
Zoals het spreekwoord het al zegt; er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

gr.
Ton.