In het stappenplan hierboven staat dat je 1 pasfoto moet meenemen.
In de mail die ik heb gekregen van de organisatie die onze toegang hebben geregeld staat echter dat er 2 pasfoto’s nodig zijn.
Nu heb ik er nog maar 1 op voorraad, moet ik nog foto’s laten bijmaken?
Uit stappenplan TON:
8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.
UIT MAIL Visa Approval letter:
To get your visa stamped, you have to bring 2 photos and cash to pay for stamping fee (US45$/person).
Hi
na het lezen van dit visum topic heb ik ook nog een vraag
We landen op 8 april in Saigon en vliegen 1uur later verder naar Cambodja/Siem Reap. Op 11 april komen we met het vliegtuig terug naar Saigon om dan 2 weken in Vietnam rond te reizen.
Ik heb van de reisorganisator een “Letter of approval” ontvangen waarop 11/4 tot 11/5 als periode vermeld is en via internet ook het formulier " application for entry and exit visa " gedownload
Vraag
moet ik een single entry of multi entry visum aanvragen voor 1 maand ? bij 1ste aankomst in Saigon ?
is 1 uur tussentijd niet wat weinig en is het niet beter om visum vooraf aan te vragen ? Kan dit enkel via de ambassade ? ( in mijn geval dan Brussel )?
Wat betreft het visum is het zo goed, je blijft op 8 april op het vliegveld, dus geen probleem.
Je hebt natuurlijk wel meerdere pasfoto’s nodig voor de 2 visa’.
Misschien overbodig, maar VOA is alleen mogelijk in de vliegvelden van Saigon, Danang en Hanoi.
Voor 1 uur tussen de vluchten is het normaal gesproken ook geen probleem, mits natuurlijk jullie bagage doorgelabeld is naar Siem Reap.
Dit dus wel wanneer er geen vertragingen optreden.
Ik heb een vraagje over het in te vullen formulier. Bij punt 11 wordt gevraagd naar de voorgestelde duur van je verblijf. Volstaat de mededeling dat je 30 dagen wilt blijven of moet je een aankomst- en vertrekdatum vermelden?
Ton
ik kom nog even terug op de overstap in Saigon bij heenreis
vermits reisorganisator ( HG travel ) mijn letter of approval laat ingaan bij mijn 2de binnenkomst in Saigon ( als ik terugkom uit Cambodja ) is het mogelijk om de VOA in Saigon dan pas aan te vragen ?
En dus GEEN visum aanvragen bij 1ste landing vanuit Parijs - ik verlaat het vliegveld immers niet – enkel transit de 1ste keer
Je reisorganisatie heeft het goed gedaan.
Je hebt van hun een LOA ontvangen ( brief met jullie namen en de datums van 11-4 t/m 11-5; met een rood stempel onderaan de brief).
Dat betekend dus dat je pas na je bezoek aan Cambodja je visum moet en kan aanvragen Vanwege de datums op de LOA.
Je hebt dus een " single visa 1 month " nodig en die heb ( wanneer je de brief hebt met de rode stempel ).
Las ook dat je een "application for entry and exit visa " hebt gedownload, maar je moet eigenlijk een " form on arrival " formulier downloaden en thuis even invullen.
Je kan de link naar dit formulier vinden in het stappenplan in dit topic.
Hallo Johan,
Kon de pdf niet downloaden dus daarom de vraag over het formulier.
Maar je hebt de goede gedownload.
Heb je eventueel nog aanvullende vragen, stel ze maar.
Nadeel hier op Phu Quoc is dat het internet uiterst traag is en ook wel eens uitvalt, maar doe mijn best om je vraag zsm te beantwoorden.
Begrijp ik nu goed dat je visa on arrival goedkoper is als je het in het land zelf doet??
En moet je van tevoren een formulier hier ingevuld en aangevraagd hebben??
Bedoel naar Den haag gaan is 65 euro pp en daar minder dan 20 euro??
Misschien begrijp ik het verkeerd vandaar deze vragen>
Bedankt voor de geweldige info op de site!
wanneer je middels VOA Viet Nam wilt binnen komen moet je in Nederland al aktie ondernemen.
Je moet dan een zogenaamde "Letter Of Approval "aanvragen.
Met deze LOA kan je dan op de vliegvelden van Saigon, Hanoi en Danang een echt visum krijgen a 45 USD PP.
Kosten voor een LOA zijn tussen de 10 en 20 USD.
Kosten dus voor een VOA zijn dan 55 a 65 USD.
Kosten voor een visum halen in den Haag zijn 75 EURO…
Ik heb net een reis gemaakt van het noorden naar het zuiden Vietnam van 12-01-2015 tot 14-02-2015. Het volgende wil ik een ieder meegeven.
Hanoi: is de moeite waard voor 2 volle dagen; oude stad, leven op straat etc.
Sapa: Moet je op zaterdag aankomen vanwege de avond markt, daar kom je veel mensen in klederdracht tegen; het enige interessante van Sapa, vervolgens ga je zondag naar Bac Ha markt, een ongelooflijke ervaring, allemaal mensen in klederdracht. Tijdens de 2dage tracking heb ik geen van deze bijzondere mensen gezien, waste of time en trouwens te koud voor de tijd van het jaar (4graden, geen verwarming in de homestay)
Halong Bay; echt de moeite waard, ik heb 1 nacht op de boot en 1 nacht op het eiland Cat Ba geslapen, had liever 3 nachten op een boot doorgebracht.
Hue: 2 dagen deze plaats is zeker de moeite waard om te bezoeken
Hoian: 3 dagen zeker de moeite waard ondanks dat het erg toeristisch is, ook een dag naar het strand geweest.
Nha Trang: overslaan!!! 3 dagen geweest kan je gewoon overslaan het Benidorm van Vietnam
Dong Hoi: de stad is niets, maar de grotten in de buurt zijn absoluut bijzonder in een grot vaar je met een boot naar binnen. De oude grens tussen noord en zuid is ook een vluchtig bezoek waard inclusief het gangenstelsel.
Dalat: Mountainbiking tour gemaakt, de weggetjes zitten vol met gleuven, erg gevaarlijk, en je rijd alleen maar door een dennen bos, niets te zien. De stad heeft ook niets speciaals wat je niet al ergens anders hebt gezien.
Saigon 2 dagen is ok
Mekong delta bezoek moeit je doen ook 2 dagen.
Heb je vragen stuur ze mij
Godert
Bedankt dat je je ervaringen over je reis in Viet nam wilt delen.
Wanneer ik je post zo lees, raad je enkele gebieden af.
Van Nha Trang kan ik het begrijpen ( is ook wel een uitvalgebied om mooie trips te doen ), maar van Sapa en Dalat kan ik je reaktie niet helemaal plaatsten.
Natuurlijk is het koud in jouw periode ( staat op diverse topics op onze site ) , maar wil je een homestay, dan gaat het er natuurlijk wel om dat je dezelfde ervaring ondergaat als de lokale mensen daar, en ook hun levensomstandigheden volgens mij?
Is toch het idee van een homestay.
Dalat
Dalat heeft natuurlijk veel meer te bieden dan mountainbiken over slechte wegen.
Zo even uit mijn hoofd, de pagode, treinreis naar de bierflesjes pagode, kabelbaan, watervallen, crazy table, goed uitgaan met disco’s en bruine cafe’s, leuke restaurantjes enz.
Maar hoop Godert, dat je mensen wilt blijven helpen met het plannen van hun vakantie.
Je kan dan de "don’ts vermelden in deze plaatsten en dan andere mensen de "do’s "'; krijgt men een eerlijk beeld en kan men waarschijnlijk een goede keuze maken?
Natuurlijk heb ik genoten en veel leuke mensen meegemaakt, en Vietnam is een aanrader, alleen had ik het anders gedaan als ik betere informatie had kunnen krijgen. Ik had bepaalde plaatsen overgeslagen en andere bezocht of langer gebleven.
Dat is een lastige… Jij zegt bijvoorbeeld dat je Sapa niks vindt, maar ik vond de bergen en de rijstvelden juist geweldig! Iedereen heeft andere voorkeuren en een andere reisstijl, dus het is heel lastig iemand precies de informatie te geven die hij nodig heeft/denkt te hebben. Zelfs als iemand er vrij expliciet naar vraagt.
Soms helpt TripAdvisor, omdat veel mensen daar hun mening geven.
Persoonlijk leg ik weinig vantevoren vast, en kan ik ter plekke altijd besluiten ergens langer of korter te blijven. Dat is het mooie van reizen
Als stadje is het interssant op zaterdag avond, de markt, verder heeft het stadje niets te bieden, de prachtige rijstvelden en bergen in de omgeving zijn schitterend, die zie je ook als je de bus tocht maakt naar Bac Ha, maar de illusie die men krijgt dat je tijdens de tracking (die ik gedaan heb) interessante dorpjes en lokale mensen tegen komt blijft een illusie.
Mvg
Godert
Ik wil graag reageren op het feit dat je "graag betere informatie " had willen krijgen.
Ik heb even al je posts nagelopen en de eerste was volgens mij, en toen had je de reis al geboekt, van 24-9-2014 ( graag corrigeren wanneer iets over het hoofd zie aub ).
Ik denk dat je reisorganisatie je sommige dingen te rooskleurig heeft voorgesteld en je nu wat teleurgesteld bent om sommige gebieden bezocht hebben.
Jouw gegeven informatie over Sapa heeft volgens mij niets te maken met de informatie op het Viet Nam forum.
Daarom dit
Om op Sapa terug te komen, kan je op onze site echt lezen dat er "2 kampen " zijn; 1 voor Sapa en 1 voor Mai Chau.
Er zijn vele topics, van mensen, die Sapa helemaal geweldig vinden en de markt aanbevelen.
Maar ook topics van mensen die jouw verhaal bevestigen; geen mensen in klederdracht na de zondag enz. en ook met een alternatief aan komen.
Pak dit AUB niet persoonlijk op, maar wil even duidelijk maken dat de “betere” informatie wel op het Vietnam forum te vinden is.
Overigens ben ik 1 van de mensen die Sapa zou overslaan en mensen Mai Chau wil adviseren.
Heb ik nu een medestander voor een ander gebied dan Sapa ?
Over Da Lat deel ik je mening niet direct. Er is veel te zien, en 1 van de vele excursies in en om Da Lat geven echt een ander beeld.
Rond lopen in Da Lat zelf is natuurlijk weinig aan. Behalve de avond markt is er niet veel bijzonders. Als je Da Lat en zijn toeristische attracties wil zien heb je zeker 2 dagen nodig. Dus je doet naar mij bescheiden mening Da Lat echt te kort.