Hallo Marlin,
Even je eerste post.
VAc
Ik had je al eerder laten weten dat ik dit ook niet helemaal snap en het niet veel goedkoper zou zijn dan het zelf regelen bij de ambassade in België.
Je koopt een soort LOA die je dan in België kan laten stempel op het zegel en daar dan en ook nog een kosten tegenover staan.
Geldigheid paspoort.
Ik kan de verwarring bij jouw wel begrijpen.
Ik weet niet beter dat bij aanvraag voor een visum voor Viet nam je visum 6 maanden geldig moet zijn en je nog 1 maand tijd over moet hebben wanneer je visum verloopt.
Bedoel dus even als voorbeeld
Aanvragen visum op zeg 1-12-2012, met nog 6 maanden geldig paspoort’verloopt op 1-5-2013
In Viet nam 1-3-2013 ( begin visum ) en einde visum 1-4-2013.
Dan is het oke.
In Viet Nam 1-4-2013 ( begin Visum) en 1-5-2012 (einde visum )
Dan is het niet goed.
Krijg per ongeluk in het laatste geval een visum, dat is er bij het goedkeuren wat fout gegaan.
Prijs je dan nog niet gelukkig want er komt nog een derde partij bij, namelijk de luchtvaartmaatschappij.
Wanneer je kijkt bij hun voorwaarden staat hetzelfde wat ik beschreven heb en deze kunnen je weigeren op de vlucht.
Je visum moet na verlopen visa nog minimaal 1 maand geldig zijn.
Bijv bij Vietnam airlines staat
When holding a visa for entry into Vietnam, passports must be valid at least one month after the expiry date of the visa.
Kijk dit AUB ook goed na.
Nu je tweede postIk heb dit enkele maanden geleden voorgelegd aan mijn contact in Viet Nam, voor een vraag van toen over 3 maanden visum.Het antwoord toen was dat een 3 maanden visum werd gezien als een zakenvisum en niet als een touristen visum.Citaat van toen.
Thank you for trusting me. I think I can help you on this case. Visa is a thing that very complex. Now the procedure has changed slightly. First, to make visa into Vietnam, I need to know:
- Applicant’s nationality
- Trip duration: 01 months, 03months, 06months
- Entry times: single entry or multiple entry
- Purpose of trip: tourist purpose or business purpose.
Lets say your friends are European, they need visa into Vietnam for 03 months. Normally, if visa longer than 01 month (03month, 06 months), its considered as business purpose. Thus, its hard to apply via internet, since “company introduction letter” or “company guarantee letter” is required. . For 01 month tourist visa, its easy for them to apply via internet, but for 03 months visa, they really need third party to help (could be their company or travel agent). Another way is apply 01 month visa, and extend 02 times after that (01 month extension per time) (around 40 USD cost per an extension).
Betekend dus dat je wanneer je boekt via een Vietnamees reisbureau het aanvragen van een 3 maanden visum toen ,van zeg 10 maanden vooraf geen probleem is. Is ook door haar bevestigd.Ga haar vanavond nog even vragen over de verandering van 1-11-2012.om je opmerking te verifiëren; dan weten we het zeker
In ieder geval hartstikke bedankt voor je post.
Is het uitzoeken waard en laat je het antwoord weten
gr.Ton.