Visum Vietnam

Wie heeft hier ervaring mee? http://www.vietnamcarte.nl

Bij hen kun je een Visumpakket bestellen:

Voor de prijs die u ook bij de Vietnamese ambassade in Den Haag voor een visum betaalt (EUR 65,-) verzorgen wij niet alleen uw visum, maar halen wij u ook nog eens per taxi af van Noi Bai Airport en bieden u drie nachten aan in ons familiepension in Hanoi. Bij aankomst krijgt verder u de reisgids Vietnam van Lonely Planet van ons overhandigd, Vietnamese Phrasebook van de dezelfde uitgever en kaarten van Hanoi, Saigon en Vietnam. En uiteraard bespaart u dit een rit naar de residentie en/of portokosten!

De aanvraag
Het regelen van een visum via ons is heel eenvoudig: na boeking vragen wij u uw paspoortgegevens toe te sturen (naam, geboortedatum, paspoortnummer, etc.). Een week voor vertrek naar Vietnam zenden wij u vervolgens per email een zogeheten “toestemmingsformulier” van de Vietnamese immigratieautoriteiten toe. Dit formulier dient u te tonen bij het inchecken voor uw vlucht naar Vietnam: de luchtvaartmaatschappij wil immers zekerheid dat u Vietnam binnen mag. Ook bij aankomst in Hanoi dient u dit formulier te tonen, tezamen met een pasfoto en USD 25,- per persoon. Vervolgens krijgt u het visum uitgereikt. Het bedrag van USD 25,- wordt verrekend met de reissom.

Hallo A,

Ik heb hier geen ervaring mee.
Maar denk dat belangrijkste is of je in dit pension wilt verblijven en dan pas naar het voordeel kijken.

Prijs van het voordeel

Het geboden voordeel van Vietnamcarte is in dollars totaal voor 2 personen
2 x $25 ( visum )+ 2x 8 ( LOA, goedkoopste bureau ) + 1 x 20 ( transfer ( de wat duurdere optie )) = $86
Dit dus wanneer je het zelf regelt.

Diverse hotels hebben deze aanbieding of een gedeelte ervan ( of visa of transfer ).

Vind het wel vreemd dat je pas 1 week voor vertrek je LOA krijgt, deze kunnen ze na de boeking binnen hooguit 3 dagen naar je mailen.

Ik hoop dat er mensen reageren die ervaring hebben met dit pension en je kunnen adviseren.

gr.
Ton.

1 like

zo dat is ook geregeld visa on arrival is binnen met een mooie rode stempel alleen onze namen staan vermeld.
hoop dat alles nu voldoende is geregeld. kleine vraag de pasfoto is in kleur mag dat en moeten deze er op geplakt worden of los meenemen.waar ik ook een vraag over heb zijn de vacanaties,wij hebben deze voldoende gehad de gele koorts is nog tot oktober 2013.maar hoor ook eventuele vacanatie voor buiktyfus maar is dit echt nodig.
deze schijnen niet eens op voorraad te zijn.En hoe zit het met de denqmug in de periode januarie.

Nou we beginnen er al echt zin in te krijgen hoor met het honden weer hier in nederland jakie.

gr.ton en karin

Hallo Ton en Karin,

Fijn dat de LOA is geregeld.

Ja, de foto mag in kleur zijn en deze moet je nergens opplakken maar gewoon los afgegeven met je paspoort, Loa en het arrival form.

Knokkelkoorts
Hier is geen vaccinatie voor, dus gewoon insmeren met DEET produkten en klamboe gebruiken.
ook in de avond misschien ook lange mouwen.

Buiktyfus
Ja, deze heb ik ook laten zetten omdat de GG en D het aanraadde.

Ik snap dat je er steeds meer zin in krijgt, zelf kan ook niet wachten tot ik over 6.5 week vertrek.

gr.
Ton.

Misschien een stomme vraag, maar moet je de LOA in kleur uitprinten?

Hallo Noortje,

Is geen stomme vraag, want op diverse sites staat dat ie in kleur moer en op andere wordt daar geen melding van gedaan.

Zelf print ik hem in kleur, beetje rood erin zijn niet de kosten.
Maar volgens mij maakt dit niet uit, want het belangrijkste zijn de paspoortnummers?

Maar goede vraag, ga het navragen voor de zekerheid.

gre.
ton.

Zijn idd de kosten niet, maar dan moet ik 'm even ergens anders uitprinten. Maar ga dat voor de zekerheid dan toch maar doen.

Groetjes Noortje

Hallo Noortje,

Ik heb het na gevraagt ,voor de zekerheid en ook omdat ik het zelf zeker wou weten, en maakt niet uit.
Dus zowel kleur als zwart wordt geaccepteerd, dus je kan kiezen.

gr.
Ton

Bedankt voor het vragen. Ging er eigenlijk ook wel vanuit, maar lees overal over de brief met de rode stempel. Dus begon te twijfelen. Maar nu weten we het zeker.

Groetjes Noortje

Hallo Noortje,

Ik denk dat je verwijst naar mijn verwijzing voor de brief met het rode stempel.
Maar dat was om even om het duidelijk te maken dat je de goede hebt ontvangen , dus met rode stempel.

Maakt voor het uitprinten dus niets uit.
Even het citaat

Regarding visa, yes black and white is good. They are accepted.

Dus komt allemaal goed.

gr.
Ton.

Hoi!

Ook ik heb een vraag over het visum voor Vietnam. Ik vertrek half december richting Bangkok, waar ik vervolgens 3 weken in Thailand ga reizen en daarna 3 weken in Laos. Vervolgens wil ik (over land) de grens over tussen Laos en Vietnam. Wat is de beste manier om hier een visum voor te regelen. Visa on arrival is alleen als je per vliegtuig Vietnam inkomt, toch? Dus dan moet het wel vantevoren geregeld worden? Wat adviseren jullie mij? Via de ambassade in Den Haag, of ter plekke bij een bureautje in Bangkok of Vientiane?
Alvast bedankt mensen!

Groetjes,
Bente

Hallo Bente,

Je hebt gelijk, VOA is alleen mogelijk wanneer je vliegend Viet Nam binnen komt.
Ik zou het zelf in Bangkok regelen; maar dan zelf even naar de ambassade gaan.
Via een bureau kan ook , maar dan ben je je paspoort een dag kwijt.
Ik geef dat niet graag aan anderen mee die ik niet ken.

Ook is het in Bangkok regelen goedkoper dan in den Haag.

gr.
Ton.

Ha Ton,

Dankjewel voor je reactie, erg nuttig! Kost het niet enorm veel tijd en geld en gedoe om naar de ambassade in Bangkok te gaan? Of wordt het visum voor je geregeld waar je bij staat? (of heb je geen idee?)

Groetjes,
Bente

Hallo Bente,

Prijs zit, wanneer je het zelf doet rond de 35 usd en de tijd is afhankelijk van de drukte, maar reken op een 1 max.

misschien een Pm naar Barthendrix

Deze heeft dit enkele maanden geleden gedaan, ik denk dat hij je de meest actuele informatie kan verstrekken.

Hem kan je vinden via dit topic en dan even scrollen.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=147220

gr.
Ton.

Hallo ton en Karin,

Ook wij vertrekken met 4 op 1 december en dachten een VOA te kopen. Ik weet dat er hiervoor veel sites zijn, maar omdat ik ook graag alleen onze 4 namen op de VOA lijst had gehad (ipv een hele waslijst onbekenden die er dan bijstaan) had ik graag geweten via welke site jullie hebben besteld ? En moesten jullie dit speciaal aanvragen of voor betalen ? Ik zie hierover geen specifieke aanduidingen op de verschillende sites.

mvg
marlin

Hallo,

Ik wou toch nog even vragen wat het verschil is tussen een visa approval letter en visa approval code ? Wanneer, wat te gebruiken ? Zie Vietnam Visa on Arrival: requirements & steps to get Vietnam Visa. Full service for traveling to Vietnam easier waar de 2 staan, maar ik versta het verschil niet goed.

2de vraag : is het misschien mogelijk om vb een approval letter te kopen online (of is het dan net die approval code die we moeten hebben ?) en dan met deze letter naar onze ambassade in Brussel te gaan en daar het visum in onze paspoort krijgen ? Iemand ervaring mee ? Zo moeten we maar 1x naar de ambassade gaan en vertrekken we misschien ook meer met een gerust hart Schrijven of bellen naar ambassade lukt niet Vele reisagentschappen raden gemakkelijk de VOA af. Waarom ? ‘omdat er soms problemen mee zijn’ maar welke, dat weten ze niet. Volgens deze forum blijkbaar niet, of schrijven de mensen die problemen gehad hebben misschien niet naar dit forum ?

grtjs
marlin

Hallo,

Ik ga in januari naar Vietnam en heb ook nog enkele vragen over het aanvragen van een LOA.
1: www.myvietnamvisa.com vraagt om full name", omschreven als "Your first name + middle name + last name. Nu heb ik meerdere doopnamen, moet ik deze allemaal invullen bij de aanvraag?
2: Ik vertrek 10 januari en vlieg dan naar Signapore. De 11e vlieg ik pas naar Vietnam. Moet ik nu mijn visum de 10e of de 11e aanvragen? 31 januari vlieg ik weer terug richting Signapore, dus ik red het sowieso met een visum van een maand.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!
Groetjes Paul

Hallo Martin,

Ik zal het proberen je uit te leggen.

verschil is tussen een visa approval letter ( VOA ) en visa approval code (VAC )

Eigenlijk heel simpel, VOA kan je alleen de letter inwisselen tegen een vietnamees visum op de 3 luchthavens ( Saigon/Hanoi en Danag ).
VAC kun je de letter alleen inwisselen bij een ambassade die je ook vooraf moet aangeven.
Dus je deze niet voor alles ambassades te wereld gebruiken om een vietnamees visa te krijgen.

Zelf snap ik het nut ervan niet omdat je op bijna alle ambassades deze aanvraag kan doen en zo je visum krijgt.
Het argument dat ik kan verzinnen is wat tijdwinst.
Over de kostenbesparing kan je niets vertellen, maar denk dat die niet echt veel lager zullen zijn dan het zelf regelen op de ambassade.

VOA is daarentegen aantoonbaar goedkoper en de kosten zijn duidelijk; 25 usd voor een visum + de kosten voor een LOA.

2
Ik weet niet hoe het in België gaat, maar in Nederland hoef je maar 1 x naar de ambassade en dan krijg je je visum.
Kosten zijn dan €65 voor het visum tov maximaal 45 usd via VOA.

Ja, wanneer je op zeker wilt spelen kan je of via de Approval code gaan of misschien iemand op dit forum die je kan vertellen of je in Brussel in 1 dag je visum krijgt.

Ook kan je misschien megareco ( even via de zoekfunktie ) een Pm sturen; zijn echte naam is overigens Geert.
hij komt ook uit België en misschien dat hij weet hoeveel tijd het kost in België??

afwijzen reisbureaus
Ik denk dat je de reden hiervan ook zelf kunt bedenken.
Bijna alle organisaties bieden visums aan als service en verdienen eraan.

Ook heb ik diverse internationale Forums en op internet gezocht en vond nergens iets dat VOA problemen heeft opgeleverd.
Denk dat dit dus niet alleen voor dit forum geld maar op alle forums wereldwijd ( ook tripadvisor 0 negatieve reakties kunnen vinden ).

Wanneer iemand problemen zou ondervinden dit heus wel op internet te vinden zou moeten zijn?
Dit echt een prima en goedkope methode om aan een visum voor Viet nam te komen

gr.
Ton.

Hallo Paul,

Ik heb even op mijn LOA gekeken en daar staan alle namen, heb er 4 , dus vul ze maar in.
Maak geen spelfouten en controleer de paspoort nummers goed op de Loa.
Foutje hierin kan problemen opleveren en wanneer het een fout is van het visumbureau krijg je gratis een nieuwe

De termijn van het visum is 1 maand en het belangrijkste is dat je verblijf in Viet Nam erin valt.
Je kan later het land binnen komen en vroeger het land verlaten, maar je mag wel later het land binnen komen maar niet later verlaten dan de einddatum.

eigenlijk heb je de vraag zelf al beantwoord.

gr.
Ton.

Ton, bedankt voor je snelle reactie, ik heb een aanvraag voor mij een LOA gedaan. Dus die zal ik over enkele dagen wel in mijn mailbox hebben.
Groetjes Paul