Visum Vietnam

Hallo allemaal,

Dankzij jullie ben ik al een stuk wijzer geworden over het verkrijgen van een visum voor Vietnam. Ik heb alleen nog een vraagje daarover.

Wij vliegen in november vanuit Japan (via China) naar Hanoi en hebben een visum nodig voor 1 maand.
Ik begrijp dat de goedkoopste wijze om een visum te verkrijgen voor ons is: het kopen van een letter of approval (gezien jullie positieve ervaringen denk ik aan http://www.myvietnamvisa.com/) en dan op de luchthaven het visum aanschaffen. De kosten zullen dan zijn 25 dollar pp ter plekke op de luchthaven en voor de LOA via die site 20 dollar pp.

Ik las alleen een bericht van Ton over dat de LOA niet eerder dan 10 dagen voor aankomst aangevraagd kunnen worden. Ik lees hier niets over op genoemde site. Geldt dat ook voor een visum voor 1 maand? En zo ja: hoe gaat dat dan in zijn werk? Kunnen wij de aanvraag al wel eerder via genoemde site doen, of dienen wij dat dan zelf 10 dagen voor aankomst nog online te doen? Dat zou voor ons niet heel handig zijn, omdat wij dan al op reis zijn (in Japan).

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten Paul

Het kan een stuk goedkoper als je de LOA aanvraagt via:

Dat hebben wij gedaan afgelopen zomer - 2 LOA’s voor 12$ - en er zijn meerderen hier op het forum die ook deze goedkope optie genomen hebben en er heel tevreden mee waren.

Hallo Paul,

Ik heb in de betreffende post geschreven dat je een VOA voor 3 maanden niet eerder dan 10 dagen voor aankomst kan aanvragen.
Een VOA voor 1 maand , multy of single entry, kan je bij wijze van spreken 1 jaar van te voren regelen.

Prijzen van VOA variƫren per bureau van 6 tot 25 usd.

gr.
Ton.

Bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig kunnen wij dus ruim van te voren een LOA aanvragen. En ik zal zeker naar die goedkopere optie kijken.

Groeten Paul

Ik heb ondertussen de titel van het topic ā€˜praktische reisinformatie’ veranderd in ā€˜Visum Vietnam’.

De meeste vragen in dit topic gaan over het visum. Gezien ik niet meer sticky’s kan plaatsen en hier toch veel informatie betreffende het visum voor Vietnam voorhanden is, heb ik deze keuze gemaakt en hoop nu dat iedereen met een visum-vraag hier meteen de informatie vindt die gezocht wordt.

Neemt niet weg dat visum-vragen of andere praktische reis-vragen altijd hier of in het ReiscafƩ gesteld kunnen worden.

Groetjes, Anne

Ik heb twee weken geleden in Den Haag mijn visum gehaald. Om 14.00 uur naar binnen en om 14.20 uur weer naar buiten ( op de zelfde dag voor de wijsneuzen onder u) met visum.
Kosten 65 euri.
Chris

Hallo Ton,

Wordt een visum naar Vietnam wel eens geweigerd en wat zijn de redenen dan hiervoor?
Wij willen in April met een groep een rondreis maken en gaan dan ook een week naar Vietnam. Nu heeft een van de mensen in de groep een strafblad is dat een probleem?

Groet Franka

Hallo Franka,

ja, visum worden wel eens geweigerd.

Denk hierbij aan dat je bij een vorig bezoek aan Viet Nam iets strafbaars hebt gedaan en daarvoor het land bent buiten gezet. Niet betaalde rekeningen open hebt staan in Viet Nam.
Geregistreerd staat als pedofiel in Thailand, Cambodja, Laos en Viet Nam en daar voor veroordeeld bent in die landen.

Nu loop ik misschien een beetje voor op de aktualiteit, maar denk dat binnen 1 a 2 jaar, is de planning, dat er 1 visum komt voor Thailand, Cambodja, Laos en Viet Nam.
Dit is enkele maanden geleden afgesproken.
Ik weet dus niet hoever ze hier mee zijn, maar in een testfase zou het kunnen dat ze de naam invullen en je ook in die landen bent uit gezet en niet meer welkom bent en zo ook niet meer in Viet Nam.

Ik denk dat bovenstaande niet aan de orde is, maar misschien hebben anderen mensen hier wat aan, vandaar.

maar nu even juridisch.
een buitenlandse regering mag geen gegevens opvragen van nederlandse paspoorthouders zonder een verdrag; met Viet nam is er geen verdrag.

Met de USA wel en je kan zien dat dat heel veel voeten in aarde heeft gehad om dit goedgekeurd te krijgen in de EU en Nederland.

ook wordt er op de aanvraag geen vraag over gesteld.
Dus geen probleem, weet ik voor 99.99% zeker.

Ik heb veel contact met Viet Nam en wil best je vraag daar even ter verificatie daar neerleggen om die 0.01 % zeker te stellen, wanneer je dit wilt?

Dan heb je binnen 2 a 3 dagen een bericht van mij en denk dat we dit beter dan verder kunnen zetten via de prive mail. Even op mijn naam klikken, dan contact en dan prive bericht.

Ik hoef geen details en wil die ook niet weten want gaat me niets aan, maar bijv drugs, bedreiging enz. is voldoende.

gr.
ton.

Doe ik. THX.

1 like

Hoi,

zojuist een vliegticket geboekt vanuit Bangkok naar HCMC. Wil nu een VOA gaan aanvragen. Op dit forum komen 2 bureautjes voorbij waar je dit makkelijk en betrouwbaar zou kunnen regelen: cheapvietnamvisa.net (9 dollar excl stamping fee) en over myvietnamvisa.com 20 dollard excl stamping fee). Zijn ze wel beide betrouwbaar gezien het prijsverschil? Zijn er hier ook mensen die nog via andere bureautjes hun VOA geregeld hebben? En wat waren de kosten daarvan?

Groetjes,
Sandra

Hallo Sandra,

Gezien de alleen maar goede referenties over beide kantoren, ga er maar vanuit dat ze betrouwbaar zijn.

Prijsverschil zit in het soort bedrijf.
De goedkoopste heeft alleen VOA te verkopen en doen dit met tientallen namen op internet.
al deze kantoren hebben hetzelfde adres.

Bedenk dat een ā€œletter of approvalā€ rond de 5 usd kost voor hen om het aan te vragen ( dus hun kosten ) en verkoop is 9 usd , dan houden ze 4 usd over per aanvraag per persoon.
maar door het volume komen ze tot een mooi bedrijfsresultaat.

De duurdere zijn niet afhankelijk van VOA en is onderdeel van een reisbureau en is VOA een bijzaak. Major business ligt op het verkopen van reizen.

Dit is de verklaring van de prijsverschillen.

ik heb deze bureaus zelf niet in de arm genomen omdat ik altijd mijn reis laat regelen door een vietnamees reisbureau en dan krijg ik het VOA er gratis bij.

gr.
Ton.

Hallo,

Wij hebben onlangs bij myvietnamvisa.com ons visum aangevraagd. Wij hebben nu inmiddels de LOA binnen.
Onderaan het formulier dat je in moet vullen staat, dat je ook een exemplaar bij ā€˜the police office’ moet inleveren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al veel gelezen over de visumaanvragen voor Vietnam, maar dit is nieuw voor mij…

Groetjes Evelien

Hallo Evelien,

Op het LOA staat niet wat je hebt beschreven; LOA ziet er zo uit

http://www.google.nl/imgres?q=voa+vietnam&hl=nl&sa=X&rlz=1C1CHFX_nlNL474NL474&biw=1454&bih=704&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=TpGSEj4PNSfWqM:&imgrefurl=http://www.vietnam-visa.com/faqs.html&docid=5orveJVO83luxM&imgurl=http://vietnam-visa.com/doc/vietnamvisa-approval-letter3-copy.jpg&w=1275&h=1755&ei=lPZnUPL6Demo0QWr9YHwDQ&zoom=1&iact=rc&dur=395&sig=107719037069505847371&page=2&tbnh=168&tbnw=121&start=18&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:18,i:143&tx=101&ty=119

Dus met een rode stempel.

Ik denk dus dat je dit bedoeld

Wanneer je deze beide hebt binnen gekregen, is die met het rode stempel de LOA en het form-on-arrival het formulier dt je thuis moet invullen en samen met de LOA+paspoort+1pasfoto moet inleveren bij het VOA kantoortje op het vliegveld.

Heb je alleen het form on arrival ontvangen dan is dit niet het LOA ( is dus alleen die met het rode stempel en alleen deze is inwisselbaar voor een visum )
Het form is een service, wanneer ze beide verstuurd hebben om je wat tijd te besparen op het vliegveld.

Is dit niet zo, zou je dan het stukje willen kopieren waar staat van dat je het moet inleveren bij het politiebureau; kan ik kijken naar de context.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Ik bedoelde inderdaad de laatste link die je hebt bijgevoegd. Onderaan het formulier staat de volgende quote, die verwarrend is voor mij:

Note: - Please, fill in two forms (attaching two latest photos, in 4 x 6 cm size, with a face straight
forward) submit one form to the Vietnam visa issuing office, or consulate, and the other to
frontier, police post upon your arrival

• The accompanying children under 14 years old may be included in this form, with two photos.

Ik heb inderdaad ook dat andere fomulier (die met de rode stempel) in mijn bezit.

Waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd?!?

Groetjes Evelien

Hallo Evelien,

Kan voor de eerste keer wat verwarrend overkomen.

Maar het formulier met de rode stempel (= LOA ) is het docoment waar je toestemming mee hebt om het land binnen te komen en het in te ruilen voor een echt visum.

Is tevens ook het bewijs voor een luchtvaartmaatschappij dat ze je niet kunnen weigeren om aan boort te gaan naar Viet nam.
Kan voorkomen dat, wanneer ze je paspoort checken vragen naar het visum ( die heb je nog niet want die krijg je pas in Veit Nam op het vliegveld ), dan kan je de LOA laten zien.

Het andere formulier heb je pas nodig op het vliegveld bij de balie van VOA en daar deze Loa + het formulier ( thuis invullen dus, ieder persoon 1 ) + 1 pasfoto inleveren. Na een tijdje wordt je naam omgeroepen en tegen betaling van 25 usd krijg je je paspoort met het visum. en kan naar de douane.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

gr.
Ton.

Hallo allemaal,

Wij hebben zojuist onze LOA ontvangen via cheapvietnamvisa.net en alles lijkt goed te zijn gegaan. Aanrader dus, en het bespaart je weer zo’n 10 dollar pp.
Ik vroeg me ook af of we echt twee formulieren klaar moesten hebben, maar die vraag is zojuist al door Ton beantwoord :).

Bedankt voor alle info!

Groeten!

1 like

Maar ik snap dan nog steeds die voetnoot niet…
Waarom twee formulieren pp invullen en deze bij het visum-bureau + politie inleveren?

Groetjes Evelien

Hallo Evelien,

Eigenlijk moet je de gehele voetnoot vergeten.
Je hoeft de brief zonder stempel alleen maar in te leveren , fysiek , op het vliegveld, per paspoorthouder 1 formulier thuis invullen.
Dus je hoeft hem niet in te leveren bij een politiebureau, visumburo.

Dus ga je met zijn tweeƫn dan staan jullie beide namen op de "letter of Aprovall " ( LOA).
Dit document is je bewijs dat je toegang hebt voor Viet Nam en om een visum aan te vragen op de luchthavens ( dus niet over land of water ).

Het andere formulier, dus zonder stempel, vul je per persoon 1 formulier in.
Dan gaat 1 iemand in de eventuele rij staan en levert dan in:

de 2 paspoorten
de LOA ( document met de rode stempel)
het andere formulier; dus per persoon 1 en ingevuld.

Na enkele minuten wordt je naam omgeroepen en betaal je 25usd per persoon en krijg je je paspoort terug met het visum.
Dan kan je naar de normale douane.

Dat is alles.

Ik neem aan dat je de namen gecontroleerd hebt op het LOA, op spelfouten in de namen en doopnamen.
Ook of de verloopdatum van het paspoort correct is op het LOA.
Dan is er niets aan de hand.

Kom je er nog niet uit, laat het even weten.
Geen probleem.

gr.
Ton.

1 like

Als je niet per vliegtuig aan komt in Vietnam kun je dan ook via die website je visum regelen? Of alleen bij bepaalde grensovergangen?

Hallo Gabriela,

Helaas Gabriela, je kan echt alleen via een vliegveld van deze goedkope optie gebruik maken.
Deze zijn nu Saigon. Hanoi en Danang. Komen wel binnen het jaar vanaf nu can Tho en Phu Quoc bij, maar dit is het komend jaar niet aan de orde.

Ik weet dat sommige bureau’s ook schrijven dat je op bepaalde grensovergangen ook via VOA binnen kan komen, maar dit is echt verkeerde informatie, en neem echt van mij aan dat dit niet kan. Staat ook duidelijk op de letter of approval.

gr.
Ton.