Visum Vietnam

Hallo C,

Een visum ter plaatse kopen in Viet Nam is onmogelijk; verlengen kan wel .
Wanneer je een vlucht hebt naar Viet nam wordt je ook niet in het vliegtuig toegelaten zonder een visum of een "Letter of Approval ".

De uitzonderingen zijn er wel, maar niet voor mensen met een nederlands paspoort.
Mensen met een scandinavisch, russisch paspoort ( en zo zijn er meer landen ) hebben geen visum nodig ( uiterlijk verblijf van 10 a 15 dagen ).
Denk dat dit niet speelt?

Dus dan je hebt gelijk.

1
Via de ambassade in nederland een echt visum kopen, 3 maanden visum kan je misschien wat problemen opleveren.
2
Via VOA, dus eerst een Letter of Approval aanvragen en op het vliegveld deze inwisselen tegen een echt visum.
3
In een buurland een visum kopen en dan over land naar Viet Nam.

Meer opties zijn er niet.

gr.
Ton.

Wij zitten nu in Vietnam en hadden de Letter of approval besteld via http://www.cheapvietnamvisa.net/ . Ik was erg benieuwd hoe dat zou gaan, want het was veel goedkoper dan de andere opties die ik hier op de site gezien had.

Het ging allemaal prima. Zoals Ton had aanbevolen, had ik de formulieren van te voren al gedownload en ingevuld. Na 10 minuten werd onze naam omgeroepen en kregen we ons paspoort met visum erin.

Hallo Nunu,

Fijn te lezen dat het vlot verlopen is op het vliegveld.

Waar ben je nu , In Saigon of in Hanoi, ben het even kwijt vanwaar je gaat reizen.

gr.
Ton.

Hallo Ton

We zitten nu in Hoi An. Eergisteren kwamen we aan in Saigon en daar hebben we een nachtje geslapen in het Thien Vu Hotel. Een echte aanrader voor budgetreizigers, die toch graag airco, een eigen badkamer, koelkastje, gratis Wifi en TV willen. We hebben daar 9 euro voor betaald. Het ligt 10 minuten rijden van de airport.

Gisteren zijn we doorgevlogen naar Danang met Vietjet Air. Daar werden we opgehaald door iemand van het Sunflower hotel, waar we 4 nachten blijven. Dit hotel is ook een aanrader voor de budgetreiziger. Wij betalen 25 USD voor een superior kamer met balkon en alles erop en eraan, een zwembad en fantastisch ontbijtbuffet. Wat wil je nog meer?

Vandaag hadden we een fiets gehuurd en zijn we hier de buurt gaan verkennen. Helemaal te gek! En de mensen zijn zo ontzettend vriendelijk en hartelijk. Daar wordt je nou echt blij van!

Hallo Nunu,

Ja, Hoi an is geweldig en leuk.

Maar misschien een tip ( is ook een beetje een gunst, omdat deze mensen het echt goed kunnen gebruiken wat extra inkomsten ) is een bezoek aan een restaurantje vlakbij de de zee.

Ik weet dat ik geen reclame mag maken van Anne, maar hoop dat ze een uitzondering hiervoor maakt.

Wanneer je de weg van Hoi An stad naar de zee neemt, moet je net voor de zee een bruggetje over.
Wanneer je deze over bent, zie je na 50/75 meter aan je rechterzijde River/beach resort.
Aan je linker zijde zie je wat restaurantjes.

1 Van die restaurantjes heet " Anna " .
Je moet toch wat eten of drinken en omdat, zoals eerder geschreven kunnen ze het geld goed gebruiken en misschien daar lunchen of wat drinken helpt hen zoveel.

Anna is de oma en haar kleinzoon heeft een waterhoofd en de vader werkt 6 dagen per week voor een salaris van 800 euro per jaar ( is zijn hele jaar inkomen ) om alleen al voor de medicijnen.
Opbrengst van het restaurant is dus voor het eten van de gehele familie.

Ik weet zeker dat wanneer je vraagt naar de gezondheid van Anha ( dus de oma ), je heel hartelijk ontvangen wordt.

Zeker wanneer je je zegt dat je uit Nederland komt en vraagt naar de gezondheid van Anna.
Is echt een heel leuke familie.

Cor en Wilna zijn er ook geweest en werden vorstelijk bediend zoals ik had gelezen en gezien heb op de foto’s.

Begrijp me goed, ik ben echt belangstellend naar haar gezondheid en kan jammer genoeg pas in 2013 ( december ) naar Hoi An.
Dus ben helaas via deze site afhankelijk om wat op de hoogte te blijven van de familie.

Je betaald echt niet hoofdprijs voor wat te drinken en eten ( eerder wat budget en heel goed ) , en het is goed besteed .

Hoop dat je daar een versnapering neemt.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Dank voor je info. Ze vragen nu een visum aan via VAO zoals je ook beschreef.
:cheer::cheer::cheer:

Nunu, hele fijne reis! Hoi An vind ik ook helemaal top!

Ton, je mag best reclame maken zo hoor. Is niet echt reclame, maar meer een tip. Alleen commerciële reclame voor eigen gewin is niet toegestaan :wink:

Daphne, alvast veel voorpret gewenst!

Groetjes, Anne

Sorry Ton, had niet meer hier op het forum gekeken. Daarom zijn we niet bij Anna geweest…

Hallo Nunu,

Geen probleem.

Ik hoop wel dat je Viet Nam je helemaal bevallen is en je verwachtingen minimaal heeft benaderd of overtroffen?

gr.
Ton.

Beste lezers,

FYI: we zijn vandaag in Den Haag geweest om het visum voor Vietnam te regelen, (geopend tussen 14 en 17 uur)…zorg dat je optijd bent, want je zal zeker niet de enige zijn!! We waren een van de eerste en kregen het visum na 20 minuten meteen mee:) Het visum met single entry kostte 65 euro pp.
Wij komen overland Vietnam binnen, dus via de ambassade was de enige mogelijkheid.

Ton; je vertelde mij -een pagina eerder op dit onderwerp- dat we single entry nodig hadden en geen multiple omdat we op onze heenvlucht naar Cambodja alleen maar een overstap maken in SGN (in transit zijn) en na 1 week overland Vietnam binnen komen. Ik heb ook uiteraard gegoogled en dit antwoord vind ik op verschillende sites ook terug, maar heb jij dit ook alleen via internet gevonden of toevallig via je BT contactpersoon in Vietnam ivm visa?

mvg,
Irene

Hallo Irrene,

Deze vraag is op deze site al eerder voorbij geweest en toen heb ik het gecheckt in Viet Nam.

Omdat je te kennen gaf dat je geen losse tickets hebt gekocht en dus van Europa met Vietnam airlines een vlucht hebt van Frankfurt?, naar Cambodja, ben ik er vanuit gegaan dat je vlucht helemaal met VA gaat. dus wordt je bagage gelabeld van Frankfurt? naar Cambodja.

Is dus ook gelijk wanneer je met elk andere maatschappij zou vliegen die hun center hebben in een land waar visa noodzakelijk is.

Zou natuurlijk belachelijk zijn dat wanneer je een vlucht boekt met, even overdrijven, met 5 stops in 5 landen die een visum verplicht stellen en je voor al die 5 landen een visum zou moeten aanvragen.

gr.
Ton.

Hallo Irene,

Ik heb dus even een verificatie gevraagd in Viet Nam over jouw reis van Europa naar sien reap via transit Saigon.

Het antwoord

Dear Mr. Ton,

At this moment, there is only Vietnam airlines runs the route Saigon - Siem Reap. Sometime you may see Vietnam airlines & Cambodia Air cooperation, meaning Vietnam airlines staff will do the check-in procedures at the airport, and Cambodia Air staff will serve you on the plane. But the company who is in charged of your booking is always Vietnam airlines.

For transit of the airport, you do not need visa to enter Vietnam, that means single entry is enough. You know at the airport, people who enter Vietnam need to pass Immigration by visa, but people who just transit, will go to another gates, which does not pass Immigration, and does not need to show their visa.

For luggage, yes Vietnam airlines staff will mark a transit label, and give necessary information to customers upon check in at Frankfurt.

Is gelijk aan onze verwachtingen en dus je hebt genoeg aan je single visa.

gr.
Ton.

1 like

Hoi Ton,

Weer ontzettend bedankt voor je goede hulp! Fijn om nu 100% zeker te zijn dat single entry voldoende is voor onze reis.

Gr Irene

Hallo allemaal,

Ik wil graag samen met mijn vriend in oktober gaan backpacken in Vietnam. Aangezien het de eerste keer is dat we niet georganiseerd op vakantie gaan heb ik geen idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
Ik wil het liefst van Hanoi naar Saigon of andersom trekken, maar vraag me af in hoeverre je dingen van thuis uit moet regelen. Ik wil het liefst de eerste en laatste dagen vastleggen en de rest op me af laten komen, maar wil graag weten hoe het beste je vervoer en de rest van de hotels kan regelen.
Het zou fijn zijn als jullie me een beetje op weg kunnen helpen, ik heb namelijk al heel wat info gelezen, maar heb nog geen plan van aanpak kunnen bedenken…

Gr Kelly

Hallo Kelly,

Viet Nam is een makkelijk land om ongeorganiseerd te reizen op wat voor manier je dan ook.

Vind het wel slim om je eerste verblijf vast wil leggen.
Omdat ik zelf vanuit het noorden naar het zuiden zou reizen, dus de overnachting in Hanoi wel op voorhand regelen. Misschien dat je een leuk hotel kan vinden die ook je transfer van het vliegveld naar het hotel regelt. Na een lange vlucht toch een fijn idee dat je meteen naar een hotel kan en je wat kan opfrissen.

Jouw periode is het laag seizoen, dus zal je veel lokaties geen problemen vinden met het vinden van een hotel/hostel of wat je maar wilt.

Misschien dat je bijv. in sommige badplaatsen het vinden van een verblijf wat lastiger is, maar je er altijd wel eentje vinden.

Het reizen gaat het eenvoudigst met een open busticket; informatie voldoende op deze site te vinden hierover.
Ook zou ik proberen een internationaal ticket te kopen dan op Hanoi en van Saigon.
Kijk ook even naar het verschil wanneer je zou vliegen op en van Hanoi + het binnenlandse ticket.
Soms kan vliegen op en van Hanoi + binnenlandse vlucht iets goedkoper zijn; kost je wel 1 dag of een lange reisdag.

Visum altijd via VOA, ook voldoende informatie hier op de site over te vinden.

Wanneer je kijkt op de fox site en gaat kijken naar de reis "beste van Viet Nam in 21 dagen ", die route is bijna gelijk aan die van de standaard open busticket, heb je een idee van de route.
Afwijken kan altijd, maar kost je wat extra.

Ik hoop dat ik je wat op weg heb geholpen?

gr.
Ton.

Hoi,

Ik sluit me helemaal bij Ton aan! Vietnam vind ik per uitstek geschikt om je eerste backpackreis te doen. Heb ik ook gedaan :wink:

Inderdaad is het heel makkelijk te reizen met het open busticket. Je kunt in bijv. Hanoi een ticket halen met de plaatsen die je aan wilt doen. Of per plaats een los ticket kopen, als je echt helemaal niets wilt vastleggen. Bij de vele tourbureautjes daar en vaak bij je hotel kun je de tickets en info verkrijgen. Je wordt overigens vaak bij je hotel of een vaste plek opgehaald en bij hotels afgezet om even te kijken of je die wat vindt. Zo niet, kun je verder zoeken; je zit nergens aan vast. Naar Sapa moet je wel met de trein, maar dat heb je ook zo geregeld bij een tourbureautje.

Groetjes, Anne

Thanx, voor jullie snelle reactie. Ik doe er duidelijk iets langer over :wink:
Heel erg fijn om te weten dat ik op de goede weg ben en bedankt voor de tips!

Groetjes kelly

Graag gedaan! :slight_smile:

Groetjes, Anne

Hehe, tickets zijn geboekt. Aangezien we uiteindelijk toch vier weken naar vietnam gaan willen we, wanneer we tijd over zouden hebben, naar Cambodja gaan. Maar dat weten we nog niet zeker.
Ik ga er van uit dat het visum voor Cambodja ter plekken kan worden geregeld, maar kom je dan met een single entry visum Vietnam weer in? Of moeten we dit van te voren beslissen en vanuit hier regelen?

Groetjes Kelly

Hallo Kelly,

Weer een stap genomen voor je vakantie met het boeken van de tickets.

Visum voor Cambodja is inderdaad ter plekke te regelen.

Visum terug voor Viet Nam is het makkelijkst om het hier te regelen via een multi entry visum.
Je betaald dan wel 50 ipv 25 usd bij de douane voor je visum en de Letter of Approval is wat duurder.
Wil je terug vliegen vanaf Cambodja naar Viet nam kan je altijd nog een VOA kopen in Cambodja.

gr.
Ton