Hallo Jolijn,
Kosten voor het visum geregeld in Bangkok, zit rond de 60 dollar, zelf, via een kantoor wat duurder.
Kosten voor Den Haag en Brussel 60/65 euro .
gr.
Ton.
Hallo Jolijn,
Kosten voor het visum geregeld in Bangkok, zit rond de 60 dollar, zelf, via een kantoor wat duurder.
Kosten voor Den Haag en Brussel 60/65 euro .
gr.
Ton.
Hallo allemaal, na maanden voorbereiden van onze huwelijksreis zijn we aangekomen in Hanoi! Zometeen maar eens de stad induiken
Als ik nog leuke dingen tegenkom die het vermelden waard zijn, dan horen jullie van me!
Een ontzettend fijne huwelijksreis gewenst Britt! Geniet ervan en van elkaar! ![]()
Groetjes, Anne
Hey,
Ik heb een vraagje over het regelen van een visa voor Vietnam.
Ik heb namelijk een multiple entry visa nodig voor 3 maanden.
Nu zou dit kunne met een letter of aproval maar die krijg je pas 3 dagen van te voren opgestuurd, wat ik te kort vind.
Nu kom ik zaterdag in Den Haag en vroeg ik me af of ik daar mijn visa kan regelen. Ik heb al het aanvraag formulier gedownload maar daar staat niet op wat het kost weet iemand van jullie dit? De site van de ambassade is niet heel duidelijk.
Alvast bedankt, Erwin
Hallo Erwin,
Kun je misschien verduidelijken waar je de info hebt gevonden dat je je LOA pas 3 dagen van te voren ontvangt? Wij hebben bijv. een single entry en hadden die ruim op tijd binnenā¦
Hey, Brit
Bij deze site heb ik gekeken http://www.visumvietnam.nl .
Bij in in vullen staat dat je 10 dagen van de voren pas kan aanvragen.
Vandaar dat het mij handiger lijkt om hem alvast te kopen.
Erwin, ik heb net vorige week een LOA voor 1 maand single entry aangevraagd bij http://www.cheapvietnamvisa.net/ Na 2 etmalen had ik de LOA op mān mail en we vertrekken pas op 27 juni naar Saigon. Ik heb 12$ betaald voor 2 letters. De service kwam op mij heel betrouwbaar over. Er werd meerdere keren naar mij gemaild en de overschrijving van het geld gaat via Paypal maar kan met een visacard. In jouw geval zou het max 22$ kosten voor als je alleen reist en dan nog het visumstempel bij aankomst voor 50$. In totaal dus max 57 Euro. En ze geven aan dat je het visum na 2-3 werdagen op de mail hebt. Ook 3 maanden multiple entries.
Op http://www.embassy-express.com/visum_detail.aspx?AGUID=b7b8751c-73a9-44fc-b69a-b39499781eff&LGUID=8a42cdd6-ee1a-4b3a-81ff-559bdcdf3b50 kun je zien dat als je het op de ambassade regelt, het 95Euro (ca. 121$) kost en de verwerkingstijd is 1-4 dagen. Voor spoed moet nog eens 25 Euro ekstra betaald worden.
Ik had inderdaad ook al maanden voor vertrek onze letter binnen. Single entry, maar denk niet dat daar verschil in zit. Ik zal eens kijken waar ik dat gedaan heb!
ā¦
Ik heb onze Letter destijds via myvietnamvisa.com aangevraagd en zie nergens een verschil staan. Gewoon aanvragsn dus, kan maar vast geregeld zijn, nietwaar?
Succes en groeten vanuit Mai Chau!
Hoi Erwin,
Ik ben het met je eens dat de site van de Vietnamese ambassade niet zo duidelijk is ![]()
Hoeveel je kwijt bent, weet ik dan ook niet, maar het zal zeker veel zijn. Je bent voordeliger uit met de tips van bovenstaande dames.
Groetjes, Anne
Hallo Erwin,
Kosten voor een multie entry visum geregeld via de ambassade van Viet Nam in den Haag kost je
ā¬110 wanneer je hem daar zelf gaat aanvragen en ophalen.
Voor alle andere mensen,
het visum beleid is veranderd voor wat betreft het VOA van langer dan 1 month; 1 maand VOA blijft onveranderd.
Erwin heeft gelijk en nl, visumbureaus mogen geen visums voor 10 dagen van vetrek meer aanbieden/verkopen.
De Letter of aprovall zal dan, wanner je hem aanvraagd op 10 voor vertrek op 5 dagen voor vetrek via de mail binnen komen.
De nieuwe wet houd in dat aanvragen voor VOA voor een duur van 3 maanden ( multie of single ) pas 7 dagen voor vetrek in behandeling worden genomen en met een verwerkingsduur van 2 dagen voor een normale procedure, betekend dit dus dat je 5 dagen voor vetrek je letter of aproval binnen hebt via de mail.
Dus je hebt gelijk Erwin, en dus moet je je keuze even bijstellen naar wat je wilt of via een vietnamees kantoorā¦
gr.
Ton.
Hier nog even uitgebreide informatie van Ton over de vernieuwde VOA regels, zodat niemand het ontgaat!
*Beste mensen,
Op een ander topic stond een vraag over Voa langer dan 1 maand; is dus altijd 3 maanden omdat er iets tussen in niet bestaat.
Omdat ik denk dat je deze niet snel kan vinden of gaat lezen (en mijn antwoord dus ook niet).
Daarom heb ik het even naar voren gehaald en iets prominenter ( Anne, hoop dat je er mee eens bent? ).
Komt er eigenlijk op neer dat visumbureaus geen āVisa on Arrivallā meer kunnen regelen ( via een Letter of Approval ) van langer dan een 1 maand .
Deze kunnen ze pas regelen 7 dagen voor de vertrekdatum.
Met het aanmelden van 10 of 8 dagen voor vertrek word het administratief wel e.a. in werking gezet, maar behandeling bij Het staats visumbureau ( weet zo de naam niet, maar daar worden de goedkeuringen verleend ) wordt het pas 7 dagen voor de vertekdatum behandeld.
In de praktijk betekend dus dat voor een visum van 3 maanden ( multie of single ) omdat er geen andere mogelijkheid is.
M.a.w. VOA aanvragen, voor een verblijf langer dan 1 maand, worden pas in behandeling genomen 7 dagen voor de vertrekdatum.
Wanneer een bureau met 10 dagen voor vertrekdatum adverteert als aanvraagdatum, wordt de goedkeuring via de mail waarschijjnlijk 5 dagen voor je vertrekdatum ontvangen.
Of met een extra vergoeding ( kosten ) 7 of 6 dagen voor de vertrekdatum.
Wanneer een bureau het eerder aanbied en je de Letter of approval mailt ( dus bijv. 1 maand vooraf ), moet je afvragen of je wel een echte Letter of Approval hebt en geen vervalsing.
Overigens is deze wet in mei ingegaan en hoeven mensen die eerder een VOA hebben aangevraagd voor de duur van 3 maanden en deze hebben ontvangen via hun bureau zich geen zorgen te maken.
Geld dus enkel en alleen voor de nieuwe aanvragen en via een nederlands visa bureau.
Ik hoop dat het enigzins duidelijk is en mensen niet in problemen brengt met hun planning.
Overigens kost een multie visum/ 3 maanden via de ambassade in den Haag ā¬110.
gr.
Ton.*
Bedankt Ton, voor deze update!
Groetjes, Anne
Hallo allemaal.
Ik heb een vraagje. Wij gaan deze vakantie naar vietnam. Wij komen 5 juli aan in vietnam en gaan op 5 augustus weer terug. Moet ik dan een multiple visa voor 1 maand aanvragen?
Groetjes Werner
Hallo Werner,
goede vraag, en ik heb even mijn visum on arrival nagekeken voor dit jaar en daar staat:
from 22-12-2012 to 22-01-2013.
dit zou normaal gesproken dus beteken dat je voor die ene dag een 3 maanden visum nodig hebt.
Mits natuurlijk je kan inchecken voor 24:00 uur 21-1.
denk dat dit niet het geval is.
Maar aangezien ik een contact heb in Viet nam, ga ik haar deze vraag even voorleggen en misschien weet zij een oplossing ( zij is zeer op de hoogte van dit soort zaken ).
Hoop binnen 2 a 3 dagen een antwoord te krijgen en laat het je dan meteen weten.
gr.
Ton.
Hey Ton.
Dank je wel alvast. Ik hoor het wel van je.
Gr Werner
Hallo werner,
Ik heb bericht uit Viet Nam en het antwoord.
Ik heb even het belangrijkste even gecopy/paste.
I did read our visa and its says from 22-12-2012 to 22-01-2013
They will arrive at 5 th of July and leave at the 5 th of August.
Do they really need a 3 month visa or 1 month visa and rise for 1 month , or it is okay with a visa for 1 month? => As checked, it is okay for visa 01 month.
Dus goed nieuws, 1 maand visa is voldoende.
gr.
Ton.
Hey Ton.
Dat is goed nieuws! Ga het meteen regelen. Dank je.
Maar jij komt wel vaker in vietnam dan? Heb je nog tips voor ons?
Welke plekken we echt moeten bekijken of wat te doen en vooral wat niet te doen?
Gr Werner
Beste lezers,
Ik heb me inmiddels verdiept in de visa-procedure en heb nog 1 vraag;
We hebben de volgende vlucht geboekt (alles is in 1 ticket geboekt, geen losse tickets dus): Wij komen vanuit Amsterdam met Vietnam Airlines aan in HCMC en moeten daar ca 3 uur wachten op onze aansluitende vlucht naar Siem Reap, Cambodja. We zitten dus ca 3 uur āin transitā in HCMC, Vietnam. Vanuit Siem Reap en Phnom Penh in Cambodja komen we ca 8 dagen later āoverlandā Vietnam binnen. Ik weet dat we geen gebruik kunnen maken van een VOA omdat we overland Vietnam binnenkomen, maar hebben we een visum met multiple entryās of single entry nodig? Met andere woorden, wordt āin transitā ook als ā1x het land binnenkomenā gezien? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Groetjes Irene
Hallo Irene,
Nee hoor, wanneer je niet door de douane gaat is een single visum voldoende.
Maar het helemaal zeker te weten heb ik het even nagekeken op het net ter verificatie.
gr.
Ton.
Hoi, twee vrienden van mij gaan nu half juli naar Vietnam voor 6 weken. Ze denken dat ze voor $50 p.p. het visum ter plaatste kunnen kopen. Nu wordt er in jullie berichten gesproken over A. de ambassade in Nederland en B. over een visum bij arrival. Ik heb elders gelezen dat voor een visum bij arrival je een visumauthorisation nodig hebt! kan iemand mij hier meer over vertellen? gr. daphne