Visum Vietnam

Ton…zonder andere toeristen.
Wat bedoel je dan. Wat houd dit in

Bedankt Ton, dan wacht ik nog even af!
@metkids, op je LOA kunnen ook namen van andere toeristen vermeld staan… Is ook ergens terug te lezen in dit forum. In principe maakt dit niets uit.

hallo Ton

heb zonet contact gehad met de ambassade.
alleen zij kunnen een 3 maanden regelen maar dat kost euro 92,-
de buro"s in Vietnam alleen maar voor een maand. de regels zijn veranderd.
we gaan nu ter plekke de onze verlengen. als het goed is zijn de kosten daarvoor ongeveer 25,- per stuk maar dat is nog steeds goedkoper dan via de ambassade.
de regels zijn veranderd per 23 November…

even ter info

gr

Hallo BOT,

Ik heb ea. natuurlijk ook nagevraagd bij mijn netwerk in Viet nam en de regels zijn niet veranderd en zij kunnen een 3 maanden visum regelen.

Hieronder het antwoord.

Dear Mr. Ton,

I am pleased to clarify all your question as below:

1/ We can assist you to get Vietnam visa for both 1-month and 3-month. The Visa fee at the airport is the same, just different in the approval letter fee.

• 1 month single entry: approval letter 10 USD , visa fee 25 USD
  • 1 month multiple entry: approval letter 15 USD, visa fee 50 USD
  • 3 month single entry: approval letter 30 USD, visa fee 25 USD
  • 3month multiple entry: approval letter 45 USD, visa fee 50 USD

2/ There is information about 5 USD Visa fee for re-entry to Vietnam before flight back home. However, in actuality, there is hardly any agency (almost none) can process and guarantee for you that type of Visa. I don’t really know how to explain this case, it’s like: the information is just something on the paper but they don’t apply it in reality so far. So, my advise is that it’s better to get a multiple visa for any travel outside and re-entry to Vietnam.

Weet niet waarom de Vietnamese ambassade in den Haag een ander antwoord geeft.
Maar ook bij andere bureaus kan je het gewoon regelen zoals ik al schreef.
Het is dus aan jullie aan jullie om alsnog voor een 3 maanden visum te gaan.

Antwoord komt overigens van 1 van de grootste reisbureaus van Viet Nam en heeft diverse prijzen gewonnen van beste gidsen, service enz.

Is ook meteen het antwoord op de vraag van FMJ.

@F
Is dus geen optie, en beste is een multi entry visum helaas.

@M
Antwoord is al gegeven, is inderdaad een verzamel LOA met de namen van anderen Touristen.
Bureaus verzamelen deze om de kosten wat te drukken.

Hoop dat dit antwoord alle antwoorden tot dusver over visum heeft beantwoord.

Gr.
Ton.

Beste Ton,

Dus het is zeker ? Prijs gedaald naar 25 USD per persoon ? (had het ergens gelezen , maar op de meeste sites staat nog 45 USD.
Heb de LOA besteld op de site die je gaf :wink:

Heb nog 64USD cash, dus voor 2 personen zou ik dan niet meer hier moeten wisselen .

Zou ik een taxi kunnen nemen van Hanoi airport naar Hanoi (old city center) met 14 USD ?

Alvast dank !
V.

ik ga zo vaak al naar hcmc maar het kost voor een mnd 35 dollar vissa en ook 12 euro leter in nl aanvraag dus tja denhaag of interbnet

Over twee weken mijn visum aangevraagd via internet, men paspoort opgestuurd naar Brussel en deze week terug gekregen via de post

Het heeft me wel 180 euro gekost, waar ik serieus van verschoot

Hallo Voorheen,

Ik denk dat het net niet gaat lukken met 14 USD.
De transfer zit zo rond de 17 USD naar het oude centrum; incl. tol en slagboom bij vliegveld.

Misschien heeft je Hanoi hotel een service die de transfer kan verzorgen voor die prijs of misschien is deze gratis?

Misschien gewoon wat meer dollars kopen, je kan in Viet Nam ook daarmee betalen.

Gr.
Ton.

Hallo Vin,

Ik hoop dat je bedoelt voor 2 visums, anders is het echt een flink bedrag.
Heb je dit via een Belgische tussenpersoon geregeld?

Gr.
Ton.

• Updated - - -

Hallo RRR,

Visum kost vanaf eind november maar 25 USD en je bespaard dan 20 USD pp.
35 USD heeft het nog nooit gekost.

Gr.
Ton.

Heb het via de officiele website van de ambasade gedaan, Visumcentrale.be

Het is helaas maar voor één persoon, het was 360.55 euro voor de twee

voor n vissa naar vietnam ffff zo duur in u land kan nooit
vraag n bon bewijs ga naar de rechter

Hallo V,

Gedane zaken nemen geen keer, maar deze prijs helemaal over de top.
Wat visa visa on arrival nu 35 USD kost ( dan heb je je visum + alle servicekosten ) betaalde je 180 EURO pp.

De door jouw genoemde site is niet de officiële website van de ambasade, maar een normaal ordinair visa bureau.
Kan je zien dat ze ook voor andere landen ter wereld visa verkopen.

Zou vreemd zijn wanneer de Vietnamese ambassade ook visa verkoopt voor bijv. Amerika .

Hoop dat vele anderen mensen dit lezen en niet met hun in zee gaat, want de prijs is absurd hoog.

Hoop dat dit je vakantie plezier niet vergald V.

Gr.
Ton.

Is serieus slecht nieuw, en ik die dacht dat dit officieel was, maar idd, gedane zaken nemen geen keer, en ga er zeker niet om treuren :wink:

Hoop idd ook dat er andere mensen dit lezen en ze zich zo ook niet laten bedriegen!

Mvg

Beste Ton,

Wat een super handig forum heb je!

Waarschijnlijk staat mijn vraag er al ergens tussen, maar voor de zekerheid vraag ik het toch even op deze manier.

In Maart willen mijn vriend en ik voor ongeveer 7 á 8 weken gaan reizen in Zuid-Oost Azië. We beginnen in Hanoi en willen dan naar het zuiden van Vietnam, vanaf daar door naar Phu Quoc en via andere eilandjes door naar Bangkok. We zullen ongeveer 4 á 5 weken in Vietnam zijn, 2 weken eilandjes en 2 á 3 dagen Bangkok.

Naar aanleiding hiervan is mijn vraag wat de opties voor visa voor ons zijn.

1 maand Vietnam of 3 maanden Vietnam? (deze moet van te voren gehaald worden toch? Heb je tips qua voordelige sites?)
In Cambodja krijgen we deze bij de grens? (wat zijn hiervan de kosten)
Hebben we voor Thailand ook een visum nodig en wat zijn hiervan de kosten.

Alvast super bedankt en ik ben heel benieuwd naar onze ervaringen!!

Met vriendelijke groet,

Julia

Ik zou erg voorzichtig zijn met de visum in Nederland aan te vragen, de bureau’s werken snel maar kosten veel geld; op de ambassade krijg je de visum in een half uur, moet cash betaald worden en ik zet vragen bij de prijs die je cash moet betalen. Op de AirPort heb je ook snel een visum in Vietnam en ook in Cambdia, wel 2x2 pasfoto’s mee nemen en cash in dollars afrekenen.

hallo voor een visum naar vietnam kunt het doen hier bij de link ik kom
zo vaak in vietnam als u gaat voor 1 mnd 30 dgn maximaal in vietnam
meer kost u weer n visum of u koop er een voor 2mnd maar als u max 4 wkjes
daar verblijft zal ik dit doen 1 mnd klaar u kunt er 1 koopen in denhaag bij de amasade van vietnam
of per internet wat ik al jaare doe u moet u naam en zo invullen betalen met westere union is safe
maar naar thailand og cambodja weet ik nix van af
als u naar hcmcity gaat pak de bus 4 euro kijk eens in de klijn stadje vung tou grooten strand

mijn stadje mvg alma
ik wens u veel plezier

Beste RRR,

Ik heb even wat moeite met uw post.

Wat ik begrijp, schrijft u dat je een visum voor 2 maanden kan regelen.
Dit is dus echt onmogelijk, alleen een visum voor 1 maand, 3 maanden of langer is mogelijk mits de reden goed is.

Een visum betalen via western Union wil ik niemand aanraden.
Een VOA kan je via elk normaal bureau betalen met je CC en dat heeft meteen een verzekering erbij.

Gr.
Ton.

hallo voor mij geen punt ik heb geen cc dus ik betaal via w u kost 10 euro fff is niets maar voor n vissa 1 of 2 of 3 mnd geen punt ook wil voor 5 mnd een vissa ik weet hoe en waar ik kom ook op plekjes waar geen toeristen kommen bv hcmc distrik 8 ophet einde is net n dolhof of dst 7 langs het water noem maar op bij het vliegveld de wijk er achter fff co vap ik heb veel vrienden en kenise daar dus zo doende weet ik echt veel soms meer dang hier in nl raar maar waar ik ga vaak naar de stadje vt de gr van rrr:kampioen:

Hai!

Even resumerend - ik ben nogal slecht in dit soort dingen regelen, namelijk:

• Als je Vietnam in wilt heb je een visum nodig
  • Dit visum kun je (met een NL paspoort) on arrival krijgen
  • Voor een visum on arrival heb je een Letter of Approval nodig
  • LOA is via diverse sites te krijgen (zoals cheapvietnamtickets.net)
  • Met dit LOA ga je naar de visumbalie en krijg je na betaling van stamp fee je visum on arrival

That’s it? Toch? :slight_smile:

Hallo 108,

klopt helemaal.

Kleine aanvulling.
Print thuis ook even het “form on Arrival” uit vul dit thuis in; scheelt je wachttijd bij de visum balie.
denk ook aan de pasfoto’s.

Gr.
Ton.