wie gaat er nog naar denhaag ffff
denk geen hondlol2
Is er inmiddels al een datum bekend waarop de nieuwe prijzen voor de visums ingaan?
Ik kom namelijk op 20 november aan in Hanoi.
Het zou natuurlijk mooi zijn als dan de nieuwe prijzen al actueel zijnā¦
Ik heb net een VOA aangevraagd en en akkoord gekregen. Hierop staat dat de stamp fee 45 usd is. Bij verschillende bronnen gevraagd of ze weten van de verlaging, maar krijg wisselende berichten terug. Ik neem dus voor de zekerheid 45 USD mee, is het dan verlaagd naar 25 dan is dat mooi meegenomen.
Ik heb eens een email naar [EMAIL=āsupport@vietnamvisa.govt.vnā]support@vietnamvisa.govt.vn gestuurd.
Mocht ik iets horen, zal ik het hier even posten.
Hee hoi,
Op het visa application form staat een tabel met daarboven āfamily membersā. Bedoelen ze daarmee familieleden die meereizen, of familieleden die je thuis achter laat? Vader, moeder, zusjes? Ik begrijp het niet zo ![]()
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Hallo W,
Weet even niet wat je bedoelt.
Gaat over een VOA?
Laat het me even weten dan kan ik je verder helpen.
Gr.
Ton.
Gaat inderdaad over een VOA ![]()
Hallo W,
Normaal vul je op de site een aantal vragen in.
je naam, paspoortnummer, geboortedatum, doel van de reis ed.
Na het overmaken van de servicekosten krijg je binnen 2 dagen je LOA.
Ik ken dit niet, tabel??
Kan dit je misschien helpen?
http://www.visumvietnam.nl/applicationformhelp.html
Gr.
Ton.
Oh dat is een heel ander formulier!
Ik heb inderdaad mān LOA gekregen, en daarbij een link naar dit formulier: https://www.visa-vietnam.org/images/Forms/Entry%20and%20Exit%20form%20Vietnam.pdf
De regering heeft al gesneden het stempel leges voor bezoekers uit de US$ 45 tot $25
Wat een verhaal wat veel info. Zie even door bomen het bos niet meer.
Ik vertrek in januari naar maleisie en wil vanuit daar naar vietnam (heb nog geen datum,ticket) Ik ga op reis met 3 jarige en 8 maanden oude baby.
Heb geen zin in lange wachtrijen en zou visum daarom graag van te voren aanvragen/regelen.
Weet nog geen aankomst en vertrekdatum (tussen 2 januari en 26 januari; dit is me totale tijd en dus zoiezo onder 30 dagen)
Wil reizen in noorden en denk te vliegen op hanoi maar weet dit ook niet 100% zeker.
Waar doe ik verder aan? En wat betaal ik zie veel verschillende prijzen voorbij komen
Bedankt
Hallo M,
Uit praktijk ervaring merk ik dat er bijna geen verschil is tussen VOA of het visum kopen bij de ambassade in den Haag.
De tijd die je kwijt bent voor het wachten op het visum op de luchthaven valt bijna voor 100% weg tegen de tijd dat je moet wachten op je bagage.
Dus je moet of wachten op bagage en in de rij staan bij de paspoortcontrole of je moet wachten op je visum ( de rij bij de douane van je vlucht is dan weg ) en je bagage komt net aan of heeft nog enkele rondjes gemaakt.
Voordeel is wel rond de 30 USD pp.
Vanaf eind november zijn de prijzen, voor een visum kopen in de luchthaven, 25 USD pp + een toestemmingsbrief ( vooraf regelen ( is een LOA ) 10 USD.
dus in totaal 35 USD PP.
Wat de prijs wordt van een visum kopen bij de Vietnamese ambassade weet ik nog niet, maar is nu 75 euro.
Maar zal ergens rond de 55 a 60 EURO gaan worden even uit de losse pols; dus 25 EURO duurder PP minimaal.
Dit is eigenlijk de samenvatting van alles wat er over prijzen geschreven is.
Hoop dat het zo wat duidelijker geworden is.
Gr.
Ton.
Dank je wel ton. Het is zeker duidelijker nu.
Wat een handig topic! Toch is het voor mij nog niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doenā¦
Ik ga samen met mijn vriend vijf weken naar Vietnam waarbij wij ook nog naar Cambodja willen. Wij komen op 7 december aan in Vietnam en vertrekken op 10 januari weer uit Vietnam. Wat voor visum kan ik dan het beste nemen? Want eigenlijk hebben we dan een visum voor drie maanden nodig met multiple entry (het enige wat niet in prijs verlaagd is als ik het goed begrijp via de link van buffalotours). Maar we zouden ook ons uitstapje naar Cambodja aan het eind kunnen plannen en dan voor vijf dollar weer Vietnam in kunnen om terug te vliegen (info van buffalotours)? Of hebben we dan alsnog een visum nodig met multiple entry? En welke site raden jullie aan voor het VOA? In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!
Gr. F.
ik ben gister gebeld door mijn visum aanvrager in Vietnam.
ze schijnen daar de regels te hebben veranderd. een visum aanvraag voor 3 maanden bestaat niet meer? alleen nog maar 1 maand.
het schijnt dat wij nu ter plekke de visa moeten verlengen aangezien wij voor 5 weken gaan.
iemand daar iets over gehoord en of ervaring mee?
we moeten zoals ik het begreep ons paspoort daar dan inleveren bij dat buro en dat wordt dan later nagestuurd aangezien wij verder reizen.
iemand ervaring of een reactie?
alvast bedankt ā¦
Wil nu voa aanvragen maar kom verschillende aanvraagwebsites en.prijzen tegen. Welke kan ik beste nemen
Hallo Bolswert on Tour,
Dit klopt niet, een 3 maanden single visum bestaat nog steeds.
Sterker nog, vanaf ongeveer nu is de prijs juist nog gedaald van 95 USD naar 50 USD voor dit visum.
Gr.
Ton.
Hallo Ton
bedankt voor je snelle antwoord. denk dat ze bij dat buro dan niet goed hebben opgelet en zo proberen om hun fout dan op te lossen door mij bij hun in het buro te krijgen in Hanoi.
ik heb nu een visum gekregen voor een maand. maar als ik daar ben zou ik dat ter plekke op het vliegveld anders kunnen omzetten in een 3 maand visa? weet jij dat? en zo niet zou ik dan anders opnieuw een visa kunnen aanvragen bij een ander bedrijf die wel een 3 maand voor ons kan regelen. zonder problemen te krijgen met dat een maand visum?
alvast bedanktā¦
Hallo BOT,
Je hebt nu nog geen visum gekregen maar een LOA, is een brief waarin staat dat je toestemming hebt om in die periode in Viet nam te verblijven.
Het echte visum koop je op de luchthaven en dan krijg je een visum voor 1 maand en deze kan je daar, op de luchthaven, niet laten aanpassen tot 3 maanden.
Je nu 3 opties.
1
Je kan je visum laten verlopen, betekend dus dat je je niet aan de geldigheid van je visum hebt gehouden.
Daar krijg je een boete voor en deze zal dan rond de 75 USD bedragen; heb van anderen mensen vernomen die het hebben laten verlopen.
2
Een nieuwe LOA aanvragen en dan voor 3 maanden.
Is wel de meest voordelige optie maar jammer van je kosten voor de eerdere LOA.
3
Ook kan je verlenging aanvragen, maar dat is ook duurder dan een nieuwe brief.
Dus zou gewoon een nieuwe aanvragen en misschien vooraf even informeren of zij die kunnen verzorgen.
Gr.
Ton.
Hallo M,
Op de site staan diverse bureau genoemd door andere mensen en hun ervaringen.
De gangbare prijs is zo tussen de 10 en 15 USD PP.
Wil je een LOA alleen voor jullie en dus zonder andere touristen erbij betaal je wat meer.
Dit moet je dan wel aangeven; bij sommige bureau is dit een vinkje of je krijgt een apart venster.
Succes.
Ton.
-
-
- Updated - - -
-
Hallo F,
Goede vraag en weet het antwoord hierop niet zeker.
Heb het gevraag in Viet Nam en wacht op antwoord, vandaar dat ik nog niet gereageerd heb.
Zodra ik deze heb, laat ik het je meteen weten.
Gr.
Ton.