Ik heb het nogmaals nagevraagd in Viet Nam en kreeg als antwoord dat je geen visum nodig hebt om je bagage op te halen.
Ze schreven dat je in de douane hal assistentie kan vragen bij de grondstewardessen van Viet Nam Airlines omdat je daar je ticket hebt geboekt naar Cambodja.
maar je hebt nu een ander probleem eigenlijk.
Denk dat Aeroflot je gaat weigeren wanneer je niets van een visum of LOA hebt voor Viet Nam.
Ik zou je in ieder geval aanraden om een LOA voor je vlucht naar Viet Nam, vanaf A’dam, aan te vragen zodat je in ieder geval iets kan laten zien dat je legaal Viet Nam in kan.
deze LO hoef je niet om te wisselen tegen een visum wanneer je zonder visum naar Cambodja kan vliegen.
Hallo allemaal,
Even een korte vraag. Ik heb een letter of approval aangevraagd voor een multiple entry Visa. Bij nader inzien ga ik het land niet uit en volstaat een single entry visa. Moet ik nu een nieuwe LOA aanvragen of volstaat de LOA die ik nu heb? Op de LOA die ik nu heb staat wel dat ik een multiple entry heb aangevraagd. Kan iemand mij helpen? Al alvast bedankt.
Je hoeft geen nieuwe LOA aan te vragen.
Maar ik adviseer je wel om het te doen omdat je zo goedkoper uit bent.
Wanneer je namelijk een nieuwe LO aanvraagt, dus een single entry 1 maand, dan betaal je 45 Dollar voor het visum op het vliegveld.
Voor een multy visum 1 maand, die je automatisch krijgt op het vliegveld betaal je 65 dollar .
Scheelt je dus 20 dollar minus de aanvraag voor een single 1 maand LOA.
Ga je langer dan 1 ,maand en je hebt een 3 maanden multiple entry dan helemaal nieuwe single entry voor 3 maanden aanvragen.
Scheelt je 95 minus 45 dollar minus aanvraag LOA.
Begrijp ik het goed dat je met een LOA voor multiple entry geen single entry kan krijgen? Ik begrijp dat je goedkoper uit bent als je een nieuwe LOA aanvraagt maar het lijkt me overbodig…
Je kan gewoon een nieuwe LOA single entry aanvragen.
Zo ben je goedkoper uit dan wanneer je op je al in bezithebbende LOA Multie entry een visum koopt op het vliegveld.
Het is niet nodig omdat je al een LOA hebt, maar is mooi meegenomen; is toch weer een dag eten in Viet Nam.
Aangezien er al het nodige is geschreven in dit topic, hoop ik dat u mij kan helpen bij een aantal (waarschijnlijk) eenvoudige vragen.
Zelf ben ik (Nederlandse) woonachtig in Duitsland. Mijn vriendin woont ook in Duitsland en is Duitse van nationaliteit.
Geen idee of dit nog belangrijk is om te vermelden.
Dit jaar gaan wij voor 2 weken naar Vietnam (zojuist besloten) en ik zie nu dus dat wij een visa nodig hebben.
Nu heb ik een aantal vragen hierover:
Kan ik mijn visum beter online regelen via www.myvietnamvisa.com of gewoon als ik aankom in Vietnam?
Wat zijn nu de exacte kosten die ik in total moet betalen?
Als ik het visum online aanvraag, hoe gaat het dan precies in zijn werk? Krijg ik het bijvoorbeeld thuisgestuurd of moet ik het zelf printen? Moet ik bepaalde documenten aanleveren etc…
Nationaliteit van jullie beiden maakt niet uit; deze wel goed op de LOA aanvraag invullen.
1
Nee, je kan geen visum aanvragen op het vliegveld zonder een goedkeuringsbrief ( LOA ) om het land te bezoeken.
Deze moet je dus vooraf ( beste 1 maand vooraf ivm eventuele meerkosten bij latere aanvraag ) aanvragen bij bijv. de door bij jouw genoemd bureau.
Deze krijg je dan via de mail binnen, uitprinten en meenemen naar Viet Nam en deze afgeven, met pasfoto en paspoort bij het loket Arrival visa.
Na betaling van 45 USD krijg je visum en kan je naar de douane.
2
Naast de 45 USD voor het visum op het vliegveld, betaal je zo rond de 10 USD per persoon voor de LOA.
3
Je hoeft niets aan te leveren.
Meestal is het invullen van een on-line formulier voldoende en de betaling natuurlijk.
Deze LOA uitprinten en meenemen naar Viet Nam + pasfoto + form on arrival ( thuis uitprinten en invullen ) inleveren bij het genoemde loket en na wat tijd ( 10 a 30 minuten meestal ) wordt je naam omgeroepen en na betaling van 45 USD krijg je visum en kan je naar de douane en daarna je koffer ophalen.
Ik hoop Danny dat dit je vragen voldoende beantwoord heeft?
Zoniet laat het aub weten.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Daar ben ik erg mee geholpen!
Ik zag op de website staan dat een pastfoto 4cm x 6cm moet zijn.
Er staat echter ook op de website dat ik minimaal 2 pasfoto’s mee moet nemen.
Hoe zit dat nou precies, moet ik nou 1 of 2 pasfoto’s meenemen?
De afmeting van de pasfoto maakt niet uit, dus een gewone nederlandse pasfoto is goed.
Wanneer je gaat voor een single entry visum, is 1 pasfoto voldoende.
Voor mijzelf (Nederlandse nationaliteit) kan ik online het visa aanvragen.
Voor mijn vriendin (Duitse nationaliteit) lijkt dat niet te kunnen aangezien de Duitse nationaliteit niet tot de te kiezen opties behoort.
Iemand enig idee wat hier de procedure voor is?
Je vriendin kan ook gewoon een LOA aanvragen on-line.
Visum aanvragen on-line gaat niet ( geld voor iedereen ) alleen een LOA welke je omwisseld voor een visum op de luchthaven in Viet Nam ( kosten 45 USD ).
Sorry, ik bedoelde ook het LOA.
Echter als je deze wil aanvragen, dien je je nationaliteit te kiezen.
Het is dan wel mogelijk om de Nederlandse nationaliteit te kiezen echter niet de Duitse.
Weet er iemand of je de nodige documenten voor een visumaanvraag (d.i. application form, paspoort en foto) ook per post kunt doorsturen naar de ambassade in Brussel? Zo ja, hoe verloopt de betaling dan? En wordt je paspoort dan ook per post teruggestuurd?
Zie het nu ook, bij het door jouw genoemde bureau kan je inderdaad geen LOA voor Duitse paspoorthouders aanvragen.
vreemd, bij al de andere bureau wel.
Misschien zijn ze in de war, omdat duitser vanaf juni geen visum meer nodig hebben wanneer ze korter dan 15 dagen in Viet Nam veerblijven???
Zit niets anders op dan een ander bureau uit te zoeken en dan gaat het waarschijnlijk wel lukken
lukt het dan onverhoopt nog niet, dan stuur even een PM, probeer ik het op een andere manier om het voor elkaar te krijgen.
Ik heb ergens gelezen dat vanaf 22 november de prijzen van visa verlaagd gaan worden. Weet iemand hier toevallig meer over? Op de site van de ambassade in NL lees ik er niks over (slechte site ook). Ik heb voor dec een visum nodig en het zou jammer zijn als ik voor niets wacht tot 22 november.