Ik heb zojuist via http://cheapvietnamvisa.net/ een LOA aangevraagd.
Betaald met VISA.
8 Euro.
Wel een beetje eng omdat je je paspoortnummer en naam en geboortedatum e.d. moet opgeven.
Maar dat moet je denk ik bij elk bureau.
Ik laat wel weten hoe het afgelopen is.
Ik ga volgende week naar Bangkok en heb nog geen precieze planning. Misschien wil ik wel naar Vietnam.
Voor die 8 Euro heb ik nu in ieder geval die mogelijkheid open gelaten.
Donderdagavond om 8 uur het verzoek ingediend en met VISA card betaald.
Vrijdagochtend om half 12 had ik de uitnodiging al in mijn mailbox.
(Er stonden nog 14 andere personen in deze uitnodiging genoemd. Chinezen, Polen, Esten etc.
Van iedereen weet ik nu naam, geboortedatum en paspoortnummer.)
Bij nader inzien (ik wist niet dat het zo snel zou gaan) had ik dit dus beter pas in Thailand kunnen aanvragen. Als ik zeker zou weten dat ik naar Vietnam zou willen gaan.
on Arrival papier is dat die ook in in den haag voor je visa zo nee of ja stuur n link
dank je scheld idd veel tijd want snel zijn ze niet daar
zijn dag en nacht open ik kom laat aan
ik hoor het van jullie ik ga nu voor de 7de keer naar het mooie vietnam
Gisteren contact gehad met mijn Duitse vriendin, blijkt dat duitsers en fransen, en nog een paar europese landen geen visum meer nodig hebben als je maar 15 dagen een bezoek wil brengen aan Vietnam.
Nu is dit dus ideaal want de meeste onder ons willen vietnam wel even zien en dan komt 15 dagen gratis binnenkomen mooi uit.
Raar dat Nederlandse paspoorthouders dan weer wel moeten betalen, dus ik wacht nog even met boeken vietnam. Heb zo. Vermoeden dat wij straks ook 15 dagen gratis binnen mogen aapjes kijken ������
Wat denken de kenners wanneer wij Nederlanders er 15 dagen gratis heen mogen.
Ik ben (was) aan het kijken om een reis te boeken naar Cambodja en Vietnam … maar als ik de kostprijs bekijk van die visa dan heb ik al geen goesting meer !
Ik vraag me af waarom die prijzen daarvan zo hoog moeten zijn en waarom bv. Thailand geen visum vraagt …
Wat denken die landen te “winnen” met dergelijke bedragen aan te rekenen aan de Westerse toerist ? Voor mij is het alvast een afknapper …
Visa is natuurlijk een inkomstenbron voor landen die een visum vragen.
Voor toeristen die naar Nederland komen vanuit bijv. Turkije ( is nu aktueel ) hebben nu ook een visum nodig.
Dus ook EU landen vragen een visum, dus waarom andere niet.
Prijs voor een Vietnamees visum is de afgelopen jaren al gehalveerd en het aantal landen, die visumvrij, Viet Nam in kunnen is vergroot.
Dit is een gevolg van het feit dat je straks met 1 visum zowel in Thailand, Cambodja, Laos en Viet Nam kan reizen.
Dit overleg is pas geleden afgesloten en gaat dus door.
Kan dan ook betekenen dat je in de toekomst een visum moet kopen wanneer je naar Thailand gaat, wanneer je langer dan 15 dagen in ZO-Azie wilt verblijven.
Wat ik hier zo hoor, zou ea. binnen 2 jaar verwerzelijkt moeten zijn, maar de echte details zijn nog niet bekend en de kosten ook nog niet.
Kosten voor een multiple visa Viet Nam en een single visum Cambodja zijn nu.
Viet Nam 15 USD fee + 50 USD visumkosten = 65 USD
Cambodja 30 USD visumkosten = 30 USD
Wanneer je afzet tegen de totale reissom ( kosten vliegtickets en hotelkosten en overige kostenn )
dan is het relatief niet zo’n hoog percentage volgens mij.
Ik zie al vrij oude berichten over visum on demand.
Iemand bekend met www.cheapvietnamvisa.net? Of andere ervaringen met het aanvragen? Ik moet voor 6 personen aanvragen dus een prijsverschil maakt al direct een groot verschil Tuurlijk zoek ik wel een bureau waar eerder goede ervaringen mee zijn. Kan jij me helpen?
Ik durf niet te zeggen dat je kwantumkorting krijgt bij het bureau waar ik altijd ( al 12 x mijn visum regel ), maar ga uit van 10 USD PP.
Maar ik weet wel dat dit bureau uiterst betrouwbaar is.
Offtopic Ton, maar ik heb wat bezwaar tegen de link verrassend Vietnam.
Hij zegt gewapend met brommer, cv en stropdas te solliciteren en heeft een baan, nog dezelfde avond. Dit is misleidend.
De procedure om hier een work & resident permit te krijgen is op zijn zachtst gezegd, stevig ! Het komt op mij over dat er werkzaamheden verricht worden zonder enige vorm van work permit. Daarmee gepakt worden is direkte deportatie. En nooit meer het land in.
Ik zou graag verwijdering van de link zien. De informatie is onjuist en kan mensen in hun enthousiasme in enorme moeilijjheden brengen.
Dan een advies aan Thomas1985.
Uw site is ronduit onbezonnen en geeft informatie die mensen in hele erge situaties kunnen brengen. Waarom?
Werken zonder work permit zoals U hier prentendeert is illegaal.
U woont in Saigon? Ook zonder resident permit neem ik aan?
Welke verzekeringen zijn bij uw werkgever van toepassing?
Je stapt niet “effe” op een brommer in Saigon of elders in Vietnam zonder langere tijd hier aanwezig te zijn.
In deze situatie bent U NIET verzekerd onder een reisverzekering. Kortom U zit zonder verzekering.
Bedankt voor je reaktie.
Ik heb, moet ik bekennen niet op de link geklickt, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Ben ook heel blij met je argumenten na het lezen van de site van Thomas.
De tekst van de post heb ik wel verwijderd omdat ik vond dat dit niet kon ivm reclames ed.
Een post helemaal verwijderen kan en mag ik niet, maar dit vind ik een tussen oplossing ( een maas in de regels )
Ik zal nu vragen, aan de admins, om deze post helemaal te verwijderen vanwege niet geven van juiste informatie.
Je kunt een admin vragen de user signature te verwijderen uit het profiel. Dat is de lokatie waar de url en dus link naar zijn site in staat.
De post alleen verwijderen heeft geen zin. Bij elke nieuwe posting van deze user keert de URL terug.
Vietnam gaat visumaanvraag toeristen makkelijker maken
Door: NU.nl | Gepubliceerd: 11 augustus 2016 09:22
Vietnam laat in de toekomst toeristen digitaal een visum aanvragen. De verandering is onderdeel van meerdere plannen om meer toeristen naar het Zuidoost-Aziatische land te trekken.
Er wordt zo’n 200 miljard Vietnamese dong (ruim 8 miljoen euro) uitgetrokken voor het plan van premier Nguyen Xuan Phuc.
Het systeem zou al moeten ingaan vanaf 1 januari 2017, schrijft Thanh Nien Daily. De ministeries van Financiën, Openbare Veiligheid en Buitenlandse Zaken zijn belast met het plan voor de e-visa. Momenteel kan een toerist een visum krijgen bij aankomst op een internationaal vliegveld, of bij Vietnamese ambassades en consulaten.
Toeristen uit 23 landen, waaronder Frankrijk, Spanje en Groot-Brittannië, hebben geen visum nodig voor Vietnam onder het zogeheten visa waiver-programma. Voor Nederlanders en Belgen is een visum wel verplicht.
In de eerste helft van 2016 bezochten al 5,5 miljoen buitenlandse toeristen het land. Het doel van Vietnam is om uiterlijk 2020 tussen de 10 en 10,5 miljoen toeristen te trekken naar het land. Naar verwachting levert dat de toerismesector tussen de 16,1 en 17 miljard euro op.
Hallo Anorak, tja nieuws kan inderdaad erg langzaam doorkomen hier. Heb je toevallig ook een advies voor me? Wij vertrekken do 2 maart 2017, nog voldoende tijd om voor die tijd digitaal visum aan te vragen en enig idee via welke website ik dat dan kan gaan doen? Gr Ingrid
Na meer als een week vragen en proberen achter een site te komen?
Ik krijg geen eenduidige antwoorden. Men zou bezig zijn met de ontwikkeling. Hoever dat is? Geen idee. Kan of wil men niets over zeggen.
Mocht ik meer horen dan laat ik je dit zeker weten natuurlijk.
Ondertussen kan het nog “digitaal” via de gebruikelijke sites die daarvoor een vergoeding vragen