nu vraag ik mij af moeten we dit doen of niet?
want als er maar iets verandert vluchtnummer of tijd of datum dan moet je weer een nieuwe visum kopen.
en er zullen nu heel veel mensen zijn die dit nog niet weten.
en dus toch op het vliegveld kopen
dan heeft het ook geen zin om het voor ons wel te doen
want dan moeten wij bij de bus wachten op die andere mensen
wat denken jullie
Ik heb zelf al 2x het visum via internet geregeld, dit gaat supergoed en is veilig! Op de luchthaven kun je direct doorlopen. Als je het op de luchthaven koopt wordt het dit jaar 2x zo duur als op internet!
www.evisa.gov.tr
Vraagje; Vertrekken volgende maand voor 12 dagen en heb onze visums online gemaakt en ze zijn geldig tot begin
november, dus eind september gaan we opnieuw voor 12 dagen en kunnen we hetzelfde visum zonder probleem opnieuw gebruiken?
Ja, ik heb het visum ook al online gekocht en geprint; het was supersnel geregeld en geen problemen bij aankomst in en vertrek uit Turkije.
De periode waarbinnen visum geldig is, staat er op. Enig minpuntje vind ik het losse A-4tje waar je mee loopt; voorheen had ik een zegel in mijn paspoort.
Maar ja…als dat alles is…
Uiteindelijk kiezen wij er voor ter plekke een visum aan te schaffen, ik sprak iemand die zelf in de reisbranche zit en die moest het voor een klant via internet regelen. Volgens haar best lastig en omslachtig, het kost via een creditcard 20 US Dollars.
Wat een onzin, ik werk zelf ook in de reisbranche en regel deze visa bijna dagelijks voor mijn klanten. Totaal niet moeilijk of omslachtig. En waarom 10 euro per persoon meer betalen als het zo ook kan?
Het is volgens mij om het even; $ 20 = € 15; dat bedrag betaal je ook aan de kassa op het vliegveld. Dus als je liever in de rij staat…vooral doen! :))
Echt hoor, het is heel simpel! Gewoon in het Engels en alleen gegevens van je paspoort overnemen. Wel de juiste site gebruiken hoor, anders betaal je veel meer.
Je kunt het visum meerdere malen (multiple entree) gebruiken tot vervaldatum op het visum (6 maanden, en in die 6 maanden mag je maximaal 90 dagen in totaal in Turkije verblijven)