Visum verlengen in Luxor?

Binnenkort gaan we twee weken naar Luxor. Vliegtickets en hotel hebben we zelf geregeld. Dat we bij aankomst in Luxor ons visum moeten regelen en waar, dat is ons inmiddels wel bekend. Maar nu lees ik op www.travelmarker.nl bij grensformaliteiten een rubriekje “visumperikelen” letterlijk de volgende tekst: Bij aankomst in Egypte krijg je tegen betaling een visum uitgereikt. Dit is een postzegel die je in je paspoort moet plakken. Binnen zeven dagen na aankomst in Egypte moet je bij de politie een stempel halen. Meestal zorgt het hotel hiervoor, maar dit moet je wel controleren om bij vertrek niet met een boete geconfronteerd te worden. Voor verlenging van je visum heb je een pasfoto nodig, en wisselbewijzen om aan te tonen dat je niet op de pof leeft.

Is er iemand, die mij kan vertellen of dit juist is?

Groetjes, Sonja

nou dat was op 16 december zeker nog niet het geval!

1 like

ik had alleen een ticket en haalde mijn stempel bij de bank op het vliegveld ( allemaal heel simpel , bij zijn buurman kun je gelijk geld wisselen, je moet toch even op je bagage wachten)
en kon een week later zonder problemen weg
( Dat was dus ook Luxor)

Mag ik je vragen naar welk hotel je gaat?

Hallo, bedankt voor je informatie. Dat is weer een hele geruststelling.
Groetjes, Sonja

Hallo, bedankt voor je antwoord. Dat is weer een hele geruststelling. Groetjes, Sonja

We gaan naar het Nile Valley hotel

Het is geen postzegel meer, maar een grote sticker, die door de douane afgestempeld wordt. Ik betaal altijd in Egyptische ponden, dat is veel goedkoper. Als ik et me goed herinner heb ik in Maart jl. 80 EP betaald.

1 like

dag Sonja
voor de zekerheid even vragen in je hotel; je kunt er tenslotte in het nederlands je vraag stellen aan de manager; ik heb er een paar nachten doorgebracht een 3 jaar geleden ; heel fijn en op de westoever; super joh!

hoi Sonja

Ik weet niet echt of er veel verschil in zit tussen nederlanders en belgen.

Ook geen idee of het verschilt waar je in egypte naartoe gaat maar dacht dat die visa geldig was voor 1 maand en dat je dan pas naar het visa kantoor moet om jouw visa te laten verlengen.

In elk geval veel plezier.

Hallo Irm,
Drie jaar terug zijn we voor het eerst met een Nijlcruise geweest, wat ook geweldig was. Maar ja, dan krijg je weinig de kans om eens op je gemak alles te bekijken, je moet dan met de meute mee. Nu hebben we volop de gelegenheid om in ons eigen tempo een aantal bezienswaardigheden te bezoeken en vooral het gewone straatbeeld op ons in te laten werken, want daar genieten we minstens zo van.
Groetjes, Sonja

Hallo Dolle Dolfijn,
Bedankt voor je reactie. Met de ontvangen info weet ik nu genoeg en zal me af melden voor dit onderwerp.
Groetjes, Sonja

hoi Sonja; wat fijn; 2 weken en op je gemak alles zien in Luxor; gelijk heb je.
vergeet niet naar deir el medina te gaan ( ach dat zal je ook wel niet vergeten) de graven daar zijn klein maar fijn en de graven van de edelen idem dito; Senufer heb ik recent voor de 3e keer bewonderd.
de lokale ( echt lokale) markt bij de seti tempel op dinsdag
medinet habou ( met het 2e terras daar en dan daar lekker lang blijven hangen…
o en het huis van howard carter is nu museum met terras
broodje holland ( ja echt broodje nederlandse bal gehakt) bij Hein

3 jaar geleden zag Luxor er anders uit; er wordt veel gesloopt om de sfinxenlaan tussen Karnak en de luxortempel zichtbaar te maken ; maar er staan nu wel nep- oude sfinxen…

ik wens je veel plezier!