Visum USA

In februari beginnen we met onze rondreis in noord en midden amerika. We starten in Vancouver en zullen vandaar uit met de auto naar Panama City rijden. Zo langzamerhand beginnen we een beetje met de voorbereidingen.
Ik heb al veel gelezen over de ESTA, ‘het toeristenvisum’ wat je nodig hebt om USA binnen te komen. Ik zie alleen overal staan dat dit geldt als je via lucht of zee USA binnen wil komen. Geldt het dan niet als je vanuit Canada of Mexico de grens overgaat? Lijkt mij logisch van wel toch?
En zijn er zo nog andere punten waar we rekening mee moeten houden als we USA in of weer uit willen qua visa, documenten of andere dingen?
ik hoor graag van jullie!

Wat ik ervan weet is dat het over land niet nodig is.

Wij zijn in okt 2011 in Canada geweest en ook de grens overgegaan. je word eruit gepikt en je moet naar de emigratiedienst bij de duane : VINGERAFDRUKKEN/OOGSCAN EN ZE VRAGEN JE WAT OVER WAAR JE WOONT ETC…KOST DACHT IK 6 DOLLAR EN JE KRIJGT EEN STEMPEL EN EEN PAPIERTJE MEE DIE JE als je het land verlaat moet inleveren bij de canadese duane thats it half uurtje werk
:dag: