Grensovergang Canada

Hallo mede-wereldreizigers!

Ik vertrek overmorgen naar Montreal! Van daar uit wil ik de trein nemen naar New york en vandaaruit naar Niagara waterfalls.
Nu moet ik de grens over via trein en normaal gezien moet je geen esta voor aanvragen toch?
Maar wil dan 2 weken er na vanuit JFK vertrekken naar Fortaleza, moet ik hiervoor een Esta aanvragen of niet?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Hoi hoi,

Ik zou zeggen niet, aannemende dat dit ook echt (voorlopig je laatste) vertrek uit USA is. Bij alle vertrekken naar buitenland die we gehad hebben was er in principe geen douane-security, het wordt vrijwel behandeld als een binnenlandse vlucht. Je hebt dus ook zelfs geen echte ‘Emigration’ en het boarding gebied is niet specifiek een Internationale terminal ofzo, zelfde gebied kunnen ook binnenlandse vluchten van vertrekken. ESTA is echt voor binnenkomst via de lucht, niet vertrek…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

ESTA is inderdaad alleen voor binnenkomst via lucht (of water). Als je later ver vlucht alsnog weer de VS in gaat zou je

Ik verwacht dat de trein bij de grensovergang stopt, de douane beambten door de trein heen gaan om iedereen te checken en als alles OK is de trein weer verder gaat. Zo ging het iig toen ik vanuit amerika per trein canada in ging.