visum, esta

halo, ik heb een belangrijk vraagje , nadat ik voor de eerste keer 2 jaar geleden naar amerika ben geweest en mijn esta werd aanvaard
werd ik vorig jaar nadat ik voor de 2 de keer naar amerika wou gaan ( new York) geweigerd!!! mijn esta werd not approved en ik mag dus niet amerika binnen, weekje later heb ik terug een esta proberen aan te vragen , maar ook not approved.
Dus ik denk dat het via een esta niet meer mogelijk zal zijn. en jeps ben een moslim , misschien iets daarmee hahaha

Dus zijn er misschien andere alternatieven??

Danku

Als je eerst op Canada vliegt en vervolgens doorreist naar de USA per vliegtuig of trein, heb je geen visum nodig maar vul je gewoon een standaard formuliertje met pennetje in wat je vervolgens inlevert bij de desk. Vliegen op Vancouver (one way), daar een paar daagjes blijven en vervolgens per trein naar de USA is mogelijk en is nog een leuke afwisseling ook. Je reist dan met de Amtrak Cascades naar Seattle. Reis eens met business class en je krijgt wifi, een stopcontact en super service gratis erbij voor een luttel bedrag en je ziet nog eens wat van de wereld.

Kan het te maken hebben met de veranderende wetgeving wat betreft de ESTA aanvragen? Zie volgende bericht:

Washington, DC January 21, 2016
Under the Act, travelers in the following categories are no longer eligible to travel or be admitted to the United States under the Visa Waiver Program (VWP):
Nationals of VWP countries who have traveled to or been present in Iran, Iraq, Sudan, or Syria on or after March 1, 2011 (with limited exceptions for travel for diplomatic or military purposes in the service of a VWP country).
Nationals of VWP countries who are also nationals of Iran, Iraq, Sudan, or Syria.
These individuals will still be able to apply for a visa using the regular immigration process.

Voor mij was het even schrikken. Ik ben vorig jaar in Iran op vakantie geweest en dit jaar ga ik naar Amerika. Begin dit jaar heb ik het ticket gekocht en de ESTA aanvraag gedaan. Daarna is de wetgeving veranderd en wat ik net lees is dat de eerder afgegeven ESTA vergunningen van personen met een dubbele nationaliteit daarna zijn ingetrokken. Die van mij dus niet. (ik ben overigens enkel Nederlander en mijn ouders ook)

Als dit de wetgeving is (die ik trouwens niet heb gelezen) heb je domweg pech. Weet niet welke mogelijkheden nog open staan. Een ESTA aanvraag kan dus niet. Dit is een gemakkelijker manier om naar de VS te reizen. Jij zal dus niet via het Visa Waiver Program kunnen reizen, maar op een “gewoon” visum voor een kort verblijf in de VS. Dat is waarschijnlijk dezelfde procedure als ik in 1974 moest doorlopen. Is wat ingewikkelder, waarschijnlijk iets duurder, maar je komt er ook mee in de VS.
Infomeren bij de ambassade van de VS wat je dan moet doen om tot de VS te worden toegelaten. Succes daarmee !
Mocht dit niet lukken, dan staat die andere manier je ook nog open (zie mijn eerdere reactie).