visum: per wanneer geldig?

Ik heb een vraagje:

Stel dat het lukt om het visum te krijgen, zit daar dan een bepaalde data aanvast dat het geldig is of gaat dat in per wanneer je vliegt en dus het land in bent?

Groetjes

Wanneer je in Canada bent gaat de visum in :slight_smile:

En hoe bedoel je met ‘stel als het lukt’…? Het gaat zeker lukken!

Oja sorry :wink: We gaan met zn allen natuurlijk!

Super bedankt!

Nog een paar daagjes wachten, dan de boel op de bus en afwachten maar!

Groetjes

ik heb ook een vraagje:

ik ben nu het aanvraag formulier aan t invullen. Ik had al op dit forum gelezen dat je bij toekomstige werkgever gewoon ‘Work Holiday Program’ moet invullen.

maar wat moet je bij present job (nummertje 11,12 en 13) invullen? En wat als je student bent? Of moet je dit ook gewoon openlaten.

groeten

Reinder

Ik zou dit weekend naar Nigeria gaan voor een maand , maar door omstandigheden , kan dat niet doorgaan, heb van de week mijn visum gekregen voor 3 maanden , kan ik later in het jaar bv eind Juli met dat visum nog reizen ?

Even voor de duidelijkheid: niemand heeft een visum. Visa zijn voor mensen die buiten het visa-waiver-verdrag vallen. Als Nederlander/Belg heb je geen visum nodig. We hebben het over verblijfsvergunningen, dat is iets heel anders.

Goed: voorwaarden over wanneer het ingaat en voor hoe lang het goed blijft hangt af van wat er op de vergunning staat geprint. Als je je werkvergunning al hebt ontvangen, dan kun je dit waarschijnlijk niet opschuiven. Echter, als we het over de WHP hebben, dan hebben jullie enkel een BRIEF waarmee je de vergunning mag AFHALEN. Kortom: je hebt 'm nog niet (en kan in hypothetische doemscenarios nog steeds geweigerd worden aan de grens). De vergunning (en de timer) gaan in op het moment dat je 'm afhaalt. Je kan dan erop lezen tot wanneer deze geldig is.

Sinds de vraag wordt gesteld, ga ik er vanuit dat je de werkvergunning nog niet hebt en dat je daarom gewoon later in 2013 er gebruik van kan maken. Echter, met deze gebrekkige informatie is er veel giswerk, dus kunnen er moeilijk harde uitspraken worden gedaan.