Visum overstap op guangzhou

Hi! In Maart reis ik vanuit Thailand met een overstap op Guangzhou weer terug naar Nederland. Ik kom aan om 19:00 uur en vertrek de volgende ochtend om 10:00 uur naar Amsterdam.

Iemand tips/ideeën mbt overnachting? Wel/geen visum nodig? Hoe kom ik daar aan? Op het vliegveld blijven of juist niet?

Alvast bedankt!

Hoi ik heb precies hetzelfde en ben er nog niet uit. Er bestaat iig geen visum voor 1 dag. Visum kost ca 100 euro en is nogal een gedoe voor 1 nachtje in een airporthotel… Maar als er nou meer Nederlanders op Guangzhou zitten die nacht kunnen we er misschien nog wat gezelligs van maken. Vind het ook wel weer n uitdaging om me vijftien uur op een vliegveld te vermaken :slight_smile:
Ik kom aan op 6 maart 19.00, wanneer jij?

Een jaar geleden in Shanghai (Pudong) hoefde ik geen visum te kopen toen ik op doorreis was vanuit Hongkong naar Amsterdam. Moest wel even m’n ticket naar AMS tonen. Ik kreeg van de douanier in m’n paspoort een paar stempels + aantekeningen en kon China in zonder bijkomende kosten.

Herinner me vaag dat de douanier zei dat de regel is dat je binnen 48 uur China weer uit moest reizen. Enigszins verbaasd liep ik door de douane. Wellicht is deze regel inmiddels niet meer geldig of bijv. alleen op bepaalde vliegvelden in China. Zoek nog even verder als je zekerheid wilt maar ik zou me er niet druk om maken. Reizen is een groot avontuur!

Cheers!

Hoi Axel, dank voor je mail! Heb inmiddels besloten het er maar op te wagen, wie weet kan ik alsnog naar n hotel en anders crash ik op t vliegveld. Cheers! >>>

Oeps zie deze reacties nu pas! Bedankt beiden! Ik kom op 11 maart aan en vertrek op 12 maart. Ik heb geen visum geregeld, zou leuk zijn als ik inderdaad even van het vliegveld af kan en anders vind ik vast een manier om mezelf te vermaken op het vliegveld :slight_smile:

En? Is het gelukt Guangzhou in te komen? (en weer uit?)