Visum China

ik ben 2 weken voor sporten in china (beijing en guangzhou) en ga daarna nog 3 weken naar Maleisie, moet ik dan een double entry visum hebben?
Ik vlieg vanuit beijing…
Wie kan mij daar iets over vertellen?
groet Andre

onduidleijke vraag-zoals zovelen in paniek op dit forum vergeet je juist de essentiele info te melden.
1.waarom je naar China gaat of wat je er doet doet niet echt ter zake
2.essentieel is je route terug uit Malaysia (waar ik toevallig nu ben)-als je vanaf MY zsm naar NL terugwilt, is het zowel simpeler als goedkoper direkt te vliegen. Of je boekt ‘‘open jaw’’-mensen die geen benul meer hebben van wat reisagenturen doen en alles menen zelf te willen regelen via het www trappen nog al eens in die val.
3.tusen de regels doorlezend en creatief interpreterend maak je je mogelijk zorgen over een transit in PEK-maar daarvoor geef je dus weer geen details.
BASISkennis: als je DIREKT overstapt=transit op die airport, dus NIET de controles doorgaat, dan heb je geen nieuw 9of 2nd) visum nodig.

Hallo,
wanneer we klaar zijn met sporten in Beijing en gangzhou, willen we met de trein naar Tianjin en vandaar de retourvlucht naar Maleisie. Terug dus ook weer via Tianjin naar Beijing. Is de info zo completer? :slight_smile:
groet Andre

iets meer-maar nog niet echt. Bovendien-als je verwacht dat mensen hun tijd gratis en voor niks aan jouw problem besteden-is toch wel het minste dat je je situatie duidelijk uitlegt en geen tijdverlies veroorzaakt.
heb je nou echt geen enkel gezond verstand? Een visum geeft je recht op eenmaal het land in-wil je daarnba nog eens, dan heb je dus of een nieuw-of een double entry nodig. Het land in (voor echte nitwittten)-dat doe je dus als je de pascontrole paseert.
Verder: echt, ik denk dat je je onnodig veel extra moeite op je nekkie haalt. AirAsia XL vliegt OOK vanaf KUL naar LOndon-en vanaf daar kun je met Easy of Ryan -of bus/trein/boot-easy naar NL/BE.
Ik blijf nog steeds vinden dat mensen die zo’n reis overwegen, een minimum aan basiskennis en begrijpend lezen moeten hebben om verantwoord losgelaten te worden.
Ik krijg steeds meer de indruk dat sinds dit www iedereen maar elke vraag erop laat smijten-dat dat tot breinverweking en algemene onkunde leidt.