Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje mbt mijn reisschema:
Guangzhou China (1 maand) - Vietnam (2/3 weken) - Guangzhou China (2 weken) - Hongkong (paar dagen)- Thailand (3 weken)
Vraag 1: Wat voor visum moet ik aanvragen voor China als ik binnen 2 maanden (na vietnam) weer terugkeer naar China? Moet ik de 2e keer dan weer opnieuw een visum aanvragen?
Vraag 2: Kan ik vanuit China makkelijk over land naar Vietnam en waar moet ik een visum aanvragen voor Vietnam? Kan dat in Guangzhou of kun je het visum al in NL aanvragen, zo ja, hoe lang is dit geldig?
Vraag 3: Kun je makkelijk vanuit Hongkong naar Thailand vliegen en waar/wanneer moet ik mijn visum voor Thailand regelen?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal :teeth:
Groetjes, Anne
Hallo Anne,
1/ Voor China kun je een double entry aanvragen.
Dat doe je door een bewijs van tweede entry, bijvoorbeeld door vlucht/ reisschema bij je aanvraag te voegen
2/Het visum voor Vietnam kun je in Nederland aanvragen en is geldig tot 3 mnd na datum afgifte met een vaste aanvangs- en einddatum.
De datums moet je op het aanvraagformulier vermelden. Ik zou ze iets ruimer nemen dan je van plan bent.
3/ Als je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig.
Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig. Dit kun je in Nederland aanvragen.
Na afgifte van het visum heb je 3 maanden de tijd om naar Thailand te reizen. Vanaf de dag van binnenkomst kun je dan het toegekende aantal dagen blijven
Groeten,
Froja