Visum on arrival Sumatra

Hoi allemaal, ik ga over binnenkort samen met mijn vriendin 3 maanden rondtrekken door Zuidoost Azië.
Nu was ons plan om van Malaka(Maleisië) met de boot over te steken naar Sumatra. Nu was mijn vraag of het dan mogelijk is een visum arrival te krijgen bij aankomst op Sumatra? Heeft iemand enig idee waar ik hier informatie over kan vinden?

Groet,

Rob

Via Wereldwijzer app

In Dumai kan je voor US$ 35 een VOA krijgen die 30 dagen geldig is. Officieel heb je een vliegticket als bewijs nodig dat je het land verlaat, maar voor de voor controleren ze niet altijd.

(Vliegen met air Asia is vaak niet duurder dan de boot.)

Ik kan geen link voor je googlen want m’n internet is traag, maar als je kijkt op de website van de ambassade vind je een hoop info over visa. Ook kun je zoeken op ‘voa indonesia port of entry’.

Groeten uit Papua.

Visum bij aankomst verlengbaar

Sinds 27 januari 2010 is het mogelijk een visum on arrival te verlengen. Het visum blijft in eerste instantie gewoon 25 dollar kosten (ook in rupiah’s of euro’s te betalen) en de verlenging kost standaard z’n 20 euro.

Hoe kan ik mijn visum on arrival verlengen?

Verlengingen van het visum on arrival dienen te gebeuren op een immigratiekantoor in de stad. Het is niet mogelijk je visum on arrival te verlengen op een vliegveld. Houd er rekening mee dat het verlengen enkele werkdagen tot een week kan kosten. Gedurende die tijd ben je je paspoort kwijt en kun je dus niet doorreizen als je die plannen hebt.

Hoofdzaken
Aangevraagd Bij aankomst (visa-on-arrival)
Geldigheid 60 dagen 30 dagen
Verlengbaar? Ja Ja
Prijs € 45,- US$ 25,-

Sinds juli 2014 kost een visum on arrival niet langer us$ 25, maar 35.

(Het is inderdaad verlengen naar 60 dagen, prijs varieert.)

Oké, hartstikke bedankt voor de duidelijke reactie.
Wij zullen voor de zekerheid maar een vliegticket terug boeken, maar dan moeten we gaan bedenken hoelang we in noord Sumatra willen blijven.

Thanks

Via Wereldwijzer app

Geef AUB juiste informatie !!!