Ik weet dat het onderwerp “visum” al eerder werd besproken maar ik heb in laatste instantie toch een vraag (want we vertrekken zondag).
Ik heb me geïnformeerd bij de ambassade van Kenia hier in België.
Daar werd gezegd dat enkel mijn man en ik een visum nodig hebben, onze 2 kinderen van 16 en 13 jaar niet.
( zij vertalen letterlijk geen visum voor : children 16 years and below)
Nu vertelde men mij bij de touroperator dat iedereen een visum nodig heeft maar dat kinderen onder de 16 jaar niet moeten betalen.
Nu begrijp ik het niet meer.
Waarschijnlijk zijn hier wel mensen onder ons die regelmatig in Kenia zijn en die het correct weten.
Ik regelde ons visum hier in België zodat ik straks gemakkelijk ben in Mombasa maar misschien moet ik dit nu toch nog gindere regelen voor mijn kinderen (mijn dochter werd 16 in juni)
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn dochter is 16 en wordt in oktober 17. De Keniaanse ambassade in Nederland zegt dat ze met 17 jaar pas een visum nodig heeft.
Neem gewoon voor de zekerheid 2 pasfoto’s mee, dan kun je het op het vliegveld alsnog doen als het nodig is. Wij vertrekken volgende week donderdag.
Fijne vakantie!!!
Pasfoto’s zijn niet nodig, hoor. Enkel € 20,00 per persoon. En, eerlijk gezegd, denk ik dat het kinderen tot 12 jaar zijn die geen visum moeten aankopen, maar dat ben ik niet echt zeker.
Aan iedereen een superleuke tijd in Kenia toegewenst.
kinderen van 15jaar of jonger hoeven geen vica
een vica betaal je gemakkelijk als je bij de paspoort controle
in kenia bent het kost €20. en in het vliegtuig krijg je fomulieren
die vul je in en je bent klaar zonder pasfoto gedoe
Heb van mijn leven nog geen pasfoto’s meegenomen naar Kenia voor mijn visum…??? En ben er intussen al meer dan 30 keer geweest! Dit begrijp ik niet goed, hoor, van de Keniaanse ambassade in Nederland? Heb ook nog nooit geweten dat er voor Nederlanders andere regels zijn dan voor Belgen. Dus…
je krijgt in het vliegtuig ook nog twee kleine formulieren
een voor het in reizen en een voor uitreizen
ja men houd van formuliertjes en stempeljes
hakuna matata
Wij hebben onze visa al geregeld via Den Haag en moesten ook twee pasfoto`s meesturen. Ik begrijp niet goed wat ze hiermee doen aangezien ik deze niet teruggestuurd heb gekregen.
Nu wij onze visa`s al hebben kunnen wij toch rechtstreeks naar de pascontrole in Kenia, of moeten wij in het vliegtuig weer formulieren invullen?
Snel? In Kenia? No way, niemand heeft er haast, dus ook de douane niet. Het motto is niet voor niets: ‘pole pole’ (rustig aan…). Maak je er niet druk om, het is juist één van de charmes van het land. Pas je aan en go with the flow…
Murugi en Kenya hebben gelijk, iedereen staat gewoon in dezelfde rij aan te schuiven, je hebt er qua tijd inderdaad geen enkel voorbeeld bij. Heb meerdere malen meegemaakt dat ‘gestresseerde’ toeristen uit de bol gingen omdat ze reeds hun visum hadden en ze toch in dezelfde rij als wij moesten staan, maar ze kregen geen voorrang, integendeel…
Zoals we zeggen, je bent in Afrika, go with the flow, en dat is echt de enige manier om van het land en alles ten volle te genieten!
Klopt helemaal; wij dachten (en de ambassade bevestigde het) dat met een visum vooraf het sneller ging. We stonden evengoed ruim een uur in de rij! En we moesten ook nog op de foto!
Mijn man en ik moesten 5jaar gelden ook in Den Haag pasfotos meenemen voor ons visum. Volgens mij zaten ze vastgeniet aan onze aanvraag die bij de ambasade bleef. Het jaar erop hadden we besloten op in het vliegtuig onze visa te regelen. We hadden weer pasfotos mee. Wat schetste onze verbzaing. Er werd helemaal niet naar pasfotos gevraagd. Alle keren daarna hebben we alles in het vliegtuig geregeld en we hebben nooit meer fotos meegenomen. Onze kinderen waren 3 en 6 toen ze voor het eerst naar Kenia gingen en voor hun heb ik nooit wat hoeven regelen.
Wij werden ter plekke op de foto gezet door de immigratie dienst wat we echt vreemd vonden!
In het vliegtuig hebben wij geen formulieren gehad (we vlogen naar Nairobi met Kenya Airways en terug met KLM.
Ben overgens benieuwd hoe het in Tanzania verloopt met de visa; die gaan we toch ook maar weer van te voren aanvragen.
Grappig, wij hadden precies hetzelfde. Keurig met pasfoto’s, ook voor onze kinderen van 13 en 16, naar Den Haag. “Nee hoor, kinderen hebben geen visum nodig !” Thuis zagen we overal dat het wel nodig is, dus weer bellen…Ach, we zien wel op het vliegveld. Ik lees ook bij de andere reacties dat het daar ook prima kan.
Vrijdagavond vliegen we weg !!! Heb reuze zin in Kenia !!!
Groetjes
Marjan:dag:
Bij visumaanvraag op de luchthaven in Kenia hoef je geen pasfoto mee te nemen, alleen als je via de ambassades een visum regelt, dan moet het wel!
Het advies van ambassades is niet altijd helder, ook bijvoorbeeld betreffende verplichte vaccinaties, omdat zelfs niet alle medewerkers even goed weten hoe de regels precies in elkaar steken.
Neem bij aanvraag van een visum in Kenia voor de zekerheid gepast geld mee, voor iedereen apart.
Kleine moeite om voor de zekerheid ook geld voor een visum van je kinderen klaar te houden (in een tas), maar laat de immigratiedienst daarom vragen.
Vragen ze naar geld voor visa voor je kinderen, vertel het advies van de ambassade en laat ze met bewijs komen als ze zeggen dat je kinder(en) wel zouden moeten betalen.
Denk niet dat je voor je kinderen hoeft te betalen hoor, maar je kan beter goed voorbereid zijn.