Visum nodig voor drie dagen Leningrad tijdens cruise?

Wij gaan in augustus een cruise maken, die o.a. Drie dagen in Leningrad blijft. Ik heb begrepen dat je tijdens een aan boord geboekte excursie gebruik kunt maken van een groepsvisum. Maar is dat dan ook geldig voor de overige dagen, of moeten we alsnog een visum aanvragen als we zelf de stad in willen?

Ik zou deze vraag neerleggen bij de cruisemaatschappij.

Ik zou zeker de stad in gaan in St. Petersburg (de nieuwe naam van Leningrad). Voor mij één van de mooiste steden van Rusland:
http://www.ikreis.net/p-375/st-petersburg

Ligt eraan met wie je vaart.ga je mt H a l dan kun je het dure visum omzeilen door de eigen excursies te boeken .een absolute aanrader is de speciale avondopening van de Hermitage zodat je in alle rust m.n. Bijv de Rembrands kunt bekijken.werkelijk top!!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Als je een cruise maakt naar Sint Petersburg kun je alleen van boord met een visum. Indien je een excursie boekt, is een groepsvisum hierbij inbegrepen. Je kunt dan dus niet op eigen gelegenheid de stad in, dan zou je zelf een visum hiervoor moeten aanvragen. Je hebt hiervoor een uitnodiging nodig van een organisatie in Rusland, bijvoorbeeld een hotel. Je zou dus een hotelovernachting kunnen boeken en het hotel kunnen vragen om een uitnodiging. Al overnacht je niet daadwerkelijk in het hotel, dan kun je wel een visum aanvragen. Je kunt meer lezen over het visum op bijvoorbeeld www.rusland.nl