Visum na 3 keer nog geldig?

Wie kan mij helpen met de volgende vraag? Hier weet niemand mij een helder antwoord te geven en ook van het internet word ik niet wijzer.

In de periode tussen 4 november en nu was ik 3 keer in Thailand met een Visa on Arrival, het gratis 30 dagen Visum dat je krijgt aan de grens. Ik was 2 keer 2 weken in Thailand en 1 keer een week. Ik was dus niet aansluitend in Thailand.
Nu zeggen ze dat ik na 3 keer Thailand niet meer in kan, is dat waar? Ik zit nu in Laos en reis door naar Cambodja en wil dan Thailand weer in.
Er is een nieuwe wet die dit zou zeggen om de visaruns tegen te gaan, ik zou er nu 90 dagen niet meer in kunnen volgens die wet.
Maar ik was er niet aansluitend, ik was steeds weer 2 weken uit Thailand weg, hoe zit het dan?

Wie oh wie kan mij een helder antwoord geven? :slight_smile:

Niemand kan je een helder antwoord geven. De regeling is nieuw, en we zijn nu op het punt waar het begint te spelen.

De officiele regeling is: visum vrij mag je maximaal 90 dagen in Thailand zijn per 180 dagen, het gaat dus om het aantal dagen. Maar het is onmogelijk te voorspellen wat de individuele immigratie ambtenaar doet als hij 3 stempels ziet. De enige manier om het uit te vinden is dus gewoon proberen.

proberen is het zeker waard.
Je hebt als ik het zo hoor veel stempels in je paspoort, ik heb zelden iemand gezien die stempels gaat tellen…

komt wel goed.

Sjaak

www.wereldrondreis.nl

Het is goed gekomen! :smile:

Ik kocht gewoon een vliegticket naar Bangkok en heb gegokt en ik kwam Thailand gewoon weer in.
Ik ben er nu voor de 4e keer en het is geen 90 dagen geleden dat ik er voor de 1e keer kwam.
Ik weet niet of het een kwestie van stempels tellen is of dat ze het registreren in de compuer.
Een feit is wel dat ik er geen 90 dagen aaneengesloten ben geweest, ik heb geen visaruns gedaan. En dat is wat ze met de nieuwe regels willen tegengaan.

Wat ik wel raar vind, is dat het gesloten sticky topic hier over een Thais visum uit 2004 is. Een beetje achterhaald is het wel. :slywink:

Big, je hebt helemaal gelijk. Het gesloten sticky topic met visa-info hier op het forum is erg verouderd. Ik heb deze topic inmiddels verwijderd.
Ik zal proberen om zsm de meest up-to-date info ergens vandaan te halen…maar dat valt tot nu toe behoorlijk tegen.
Kon op de website van NL Ambassade en het Thais Consulaat zo snel niks vinden.
Mocht jij goede websites weten met de meest up-to-date info vwb visumbepalingen, hoor ik het graag van je !

Dave

Dave, ik heb me rot gezocht naar info hierover, ik kon bijna niets vinden.
Vandaar dat ik toen maar de gok heb genomen om gewoon weer naar Thailand terug te vliegen.
De officiele Thaise sites zijn niet duidelijk, het is allemaal heel summier.
Fijn dat je een nieuw topic hebt geopend. :wink:

Er is heel wat te vinden op http://www.thaivisa.com, zowel op de site als
op het forum.
Zie ook http://www.thaivisa.com/visa/the-new-visa-run-rules.html