Visum Laos

hallo,
maandag ga ik op vakantie ik naar Vietnam en vlieg 10 dagen later naar luang prabang vanuit hanoi, maar kan ik een visum regelen in luang prabang op het vliegveld? heb ik daar naast een pasfoto ook nog een (toestemmings?)formulier voor nodig?
Alvast bedankt
Nienke

Misschien ben je een beetje laat met dit uitzoeken? Ik weet niet of je het op het vliegveld kunt regelen, maar denk haast van wel. Vraag het snel na bij de ambassade of het consulaat van Laos in Nederland of België ofzo.

Voor toekomstige bezoekers (voor de vraagsteller is het nu te laat):

In Luang Prabang kun je op het vliegveld makkelijk een visum kopen. Pasfoto’s meenemen, Dollars in de zak hebben (bij voorkeur gepast, goede biljetten en 35 dollars) en klaar ben je na het invullen van het formulier. Visum is makkelijk in Laos. Ze hebben graag toeristen het land in en zullen over het algemeen niet lastig doen dus.

Je kan dus in principe bij een grensovergang direct een visum laten aanmaken? Of moet ik dan drie dagen wachten voordat die klaar is.
Ik ga in juli voor drie weken naar Laos, en ben ook benieuwd of dit net zo makkelijk gaat bij de grensovergang van Thailand naar Laos, bij Chiang Khong.

Ja, geen enkel probleem daar. Je kunt daar aan de grens (Chiang Khong/ Huay Xai) een visum kopen voor 35 dollar en kunt na het invullen van die papieren meteen doorlopen en Laos gaan verkennen.

Veel plezier!!!

^^ Top, dank voor je reactie!

Graag gedaan :chin:

Kijk voor meer informatie gerust ook eens op www.golaos.nl (omdat ik geen spammer, of eenmalige poster ben zet ik de link hier neer).