Visum Indonesie voor 11 maanden

Beste allemaal,

In september vertrekken mijn vriend en ik voor 11 maanden naar Indonesie, we zijn niet van plan om te werken maar willen wel graag een visum :wink: om het een beetje legaal te houden.

Nu geeft de indonesische ambassade in Den Haag aan dat er alleen een visum voor 2 maand verkrijgbaar is, en niet meer.
Maar op het internet vonden we de organisatie: AccessIndonesia, die voor ons de visum voor 11 maanden kan regelen.
Nu vertrouw ik de organisatie wel, maar ik vind het een eng idee dat je constant je paspoort op moet sturen, en dan zonder paspoort in een vreemd land zit waar je de wet niet goed kent.
Ik ben nog niet in Den Haag geweest om goed te overleggen. Verder heb ik contact opgenomen met de Nederlandse ambassades in Indonesie. Maar die zeggen me weer contact op te nemen met de indonesische ambassade in Den Haag, waardoor ik dus een ping-pong effect krijg waar ik niet wijzer uit wordt. Wel zeggen ze de organisatie niet te kennen, waardoor er dus geen nederlanders in de problemen zijn gekomen met de organisatie.

Wat gebeurt er als ik mijn paspoort opstuur naar de organisatie en 2 dagen zonder zit en wordt aangehouden door de politie?

Maar nu vraag ik me af of het niet makkelijk en goedkoper kan!

Weten jullie of het bijvoorbeeld mogelijk is om elke 2 maanden uit Indonesie te gaan en dan weer een visum aan te vragen voor de volgende 2 maanden?

Of weet iemand toevallig wat anders?

Heb dringend hulp nodig want ik wordt er echt niet wijzer van.

Groetjes,
Paulien

Je moet natuurlijk in het buitenland ten alle tijde fotokopieen van je paspoort en de relevante visa hebben, voor als er iets gebeurd.

Een 60 dagen visa kunjungan kan 4x met 30 dagen verlengd worden. daar heb je een sponsor bij nodig, is niet zo moeilijk te regelen, kost veel tijd en geld

Elke 60 dagen het land uit bijvoorbeeld naar Singapore is ook een goede mogelijkheid, wel duurder dan verlengen via het Kantor Imigrasi maar geen enkele gehassel. In Singapore zijn er agenten die het visum binnen een paar uur regelen, is wel een stuk duurder maar je spaart hotelkosten in Singapore uit. Meestal is het voor 1100 uur gebracht om 1600 uur klaar.

Een paar dagen Singapore is echt geen straf en goedkopere hotels zijn er ook wel te vinden.
Vooral als je een tijdje in die pleuriszooi (Indonesia) hebt verbleven is Singapore echt een verademing. Afhankelijk waar je zit in Indonesia zou je ook naar Kuala Lumpur kunnen vliegen en daar een nieuw visum kunnen halen.

Hi Ouwe Bekende (OB :chin:), ik dacht daar altijd hetzelfde over, ik heb echter vaak moeten constateren dat die Indonesialovers die daar al heel lang zaten na 180 dagen bijna huilend naar Singapore gingen om een nieuw visum te halen. Ik zelf genoot altijd van die tripjes, meestal via Batam. Als ik Singapore zag dan dacht ik zo kan het ook, ik zou zonder bezwaar mijn porsi nasi van de vloer in de MRT hebben gegeten net uit Indonesia. Het eten in Singapore is ook veel smaakvoller en beter dan in Indonesie. Heerlijk om weer in de ā€œnormale wereldā€ rond te lopen. Ik wil hier echter niet altijd mijn eigen mening voorop stellen, daar hebben we SA hiero voor. Ik wil mijn ervaringen ook mengen met ervaringen van westerlingen die ik in Indonesia ontmoette. Het gekke was dat ik veel meer aangepast was, ik bemoeide me nauwelijks met westerlingen daar. In het algemeen waren dat in mijn ogen sijkers met koloniale ideeen, hun gesprekken gingen over imigrasi, vrouwen en hoe goed ze zelf wel waren, en het afgeven op de inlanders natuurlijk. En de Nederlanders altijd met dat "goedkoop"voor op de tong. Nee niets voor mij. De laatste jaren meed ik dit soort figuren als de pest, op een paar goede vrienden na. Nou ben ik wel iemand die schijt heeft aan de mensheid, enigszins een misantroop. Ik kon het echter in Indonesie toch wel goed vinden met den gemeenen Javaan.

Je kan inderdaad ook naar KL, persoonlijk vind ik dat een vervelende stad, erg provinciaal, maar ik ben er al een paar keer geweest, als je de stad niet kent is het best leuk, doch verveeld snel. Accomodatie, service, hotels, transport enz. zijn daar echter veel en veel beter dan in Indonesie en niet te vergeten de ruime keus in goed voedsel.

Hi Slingeraap :slight_smile:
Singapore is tegenwoordig mijn uitvalsbasis ik hou het nooit echt lang uit in Indonesia. Heb daar alleen mijn handel. Een weekje hard werken en dan snel weer terug naar Singapore want daar kan ik pas echt genieten. Het eten is idd echt geweldig daar. Die Chinezen die snappen het wel. Tegenwoordig heeft Air Asia een directe verbinding Bandung-Singapore dat is voor mijn situatie echt een uitkomst. De Batam route is mij ook goed bekend. Wat een contrast. Het begint al als je een instapt in de Penguin boot. dan ben je meteen weer terug in IndonesiĆ« want alles is kapot en smerigā€¦

Hi Ouwe B.

Ik heb mijn verblijf aldaar na ruim 19 jaar op 8 juni j.l. opgegeven. ik wil nog wel naar Indonesia maar niet meer om te wonen. Met de tarieven van vandaag de dag kan ik beter vanuit Amsterdam vliegen. Mijn handel was ook al een tijdje een aflopende zaak en had geen zin meer in een nieuw product. Wat mij eigenlijk het meeste tegenstond was de vernederende behandeling die je iedere maand bij de Imigrasi moest ondergaan. Ik ben ook het grootste gedeeltje van de tijd die ik in Indonesia door heb gebracht heen en weer gegaan naar Singapore, zeker toen het 60 dagen visum nog gratis was, beschouwde ik Batam als een draaideur. Ook wel een tijdje naar Malaysia toen ik daar zaken uit Indonesia verkocht.