Visum Indonesia

Een algemene vraag betreft visum aanvraag. Wil voor een jaar naar Indonesia om stage te lopen en wie kan me een advies geven hoe ik visum moet aanvragen en wanneer? Plan is om eind juli 2008 te vertrekken!

Wil je zelf je aanvraag regelen, of wil je het door een bedrijf laten doen? Wanneer je het zelf wilt regelen, kan dat in den Haag (voor Nederlanders).

Je hebt behalve pasfoto’s en een ticket een sponsorbrief nodig van het (Indonesische) bedrijf waar je stage bij wilt gaan lopen.

Je moet binnen 3 maanden na aanvraag van het visum het land in gaan, anders verloopt je visum. Wanneer je in juli wilt beginnen, kun je in apil/mei je visum aanvragen. Het is uiteraard aan te raden vantevoren alle papieren uit Indonesie bij elkaar te krijgen, de post doet er een dag of 10 over.

Waar wil je stage lopen?

Groet,

Jenny

hallo Jenny,

Ben bezig met een stage te zoeken naar weeshuizen. Studeer Psychologie en zit in mijn derder jaar aa de Hoge school. Juli 2008 wil ik vertrekken voor een jaar om ook er naast mijn roots te zoeken. heb jij tip voor mij die ik kan gebruiken voor stage?

Hoor graag van je en bedankt voor je snelle reactie

Gr Ancel

Ik ken geen weeshuizen, alleen vrijwilligersprojecten die niet geschikt zijn als stage (want er is geen passende begeleiding)…

Misschien kan een van de stichtingen op indonesiepagina.nl - indonesiepagina Resources and Information. je verder helpen?

Succes met je zoektocht!

Jenny

Hoi Ancie,

als het goed is bestaat er een nederlandse organisatie(tussenpersoon) die dit voor jou zou kunnen regelen. Ze regelen papieren, stageplek etc. Mijn neef zit nu voor 6 maanden daar ook voor stage en heeft dit geregeld via dat bureau. Ik kan wellicht nog wel verder voor je informeren bij mijn contacten;). mijn email adres is joe.rianto@gmail.com