Visum Hong Kong vliegticket enkele reis een probleem?

Hallo,

Wij hebben het plan om een paar dagen naar Hong Kong gegaan voor onder andere een visum voor China.
Nu heb ik gelezen dat je bij aankomst een visum krijgt in Hong Kong voor 3 maanden. Alleen vroeg ik me af of iemand weet of het een probleem is om met een enkele reis vliegticket het land binnen te komen?

gr van Moira

Dit kan een probleem zijn.

Als je geen bewijs hebt dat je het land binnen de visumgeldigheid weer verlaat (90 dagen, in dit geval), dan kan de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt je weigeren. Wat je kunt doen, is een ticket boeken met een goedkope maatschappij, en het bewijs hier van meenemen. Als je dan eenmaal Hong Kong binnen bent, gebruik je de annuleringsverzekering om het ticket te cancellen. Dit is voor de autoriteiten nauwelijks na te gaan.

Hallo,

Dan maar een vliegticket naar china gelijk boeken aangezien je die volgens mij ook nodig hebt voor een visum voor china. We willen toch 1 week blijven in Hong Kong dus moet goed te doen zijn om ons vervolg visum te regelen. Als we van China weer naar Hong Kong vliegen dan hebben we geen probleem meer omdat we een doorreis hebben naar Australie.

gr van Moira

Ik denk dat het wel mogelijk is om China binnen te komen als je bewijs hebt dat je vanuit Hong Kong weer verder vliegt naar Australie, hoor! Het lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen. Bovendien is het grootste hekelpunt je vliegtuigmaatschappij. Ik ben over land China binnengekomen zonder ook maar een greintje bewijs dat ik weer weg zou gaan. Als je via Hong Kong Mainland China in gaat, moet een visum voldoende zijn.

Hallo,

Wij vliegen waarschijnlijk met Airasia van Bangkok naar Hongkong ik weet niet hoe streng Airasia is natuurlijk. We willen dan een visum in Hongkong gaan aanvragen voor China en willen dan zo’n 20 dagen in China rondreizen en dan vliegen we terug vanaf Beijing naar Hongkong om vanaf daar dus naar Australie te vliegen.

gr van Moira

Zolang het ticket van Hong Kong naar Australie er al ligt, is er niets bezwaarlijks tegen een enkele reis Bangkok -> Hong Kong. Toen ik in omgekeerde richting met China Southern van Hong Kong naar Bangkok vloog (enkeltje), werd mij wel gevraagd om een onward ticket. Die had ik wel op dat moment, en dat was dus geen probleem.

Ik ga ook naar Hongkong toe… is er nog iemand die een niet te duur hotel weet in Kowloon? en… een single room (wat helaas standaard duurder is),

En is er iemand die al in hongkong is geweest en nog tips heeft wat je echt moet zien, BEHALVE de standaard top 10 van the peak, lights cruise etc…:wink:

Hallo,

Nou totaal geen controle met mijn enkele reis naar Hong Kong. We vlogen met Airasia vanaf Bangkok naar Hong Kong en totaal geen vragen. Ook niet bij de douane van Hong Kong die scande ons paspoort en toen konden we doorlopen.
Verder was het een eitje om een visum aan te vragen voor China. We zijn naar de ambassade gegaan om het visum aan te vragen. Eerst een formulier ingevuld met wat we gingen doen. Toen een nummer gehaald 5 minuten wachten en toen waren we al aan de buurt.
We kregen een bewijs van inleveren en vandaag mag ik mijn paspoort weer ophalen.
Ben benieuwd of het akkoord is verklaard maar ze heeft het formulier gecheckt dus denk niet dat het een probleem zal zijn.
Ik denken dat je allemaal bewijzen moet overleggen nou ze wilde verder niets hebben.
Ik zal nog laten weten hoe het gegaan is.

Zo ook mijn probleem
Ik ga 6 maand rondtrekken door azie , 1 maandje china en dan vietnam en zo verder
Wel van hongkong naar vietnam met vliegtuig maar wanneer ik vertrek uit hgkg is nog niet geweten wegens maat die er werkt .
Men manier was een heen via brussel - beijing , terugvlucht 5 maand later van hgkg naar brussel . Moet ik dan voor visum nog men vlucht van hgkg naar vietnam vastleggen of is een hotel voor enkele dagen in hgkg voldoende ??

bedankt

Hallo,

Ik heb dus totaal geen controle over het uitreisbewijs gekregen. Ik vloog met Airaisa en die vroeg er niet naar. Ik heb trouwens ook het visum gekregen van China voor 30 dagen dit omdat ik maar voor 8 dagen nodig had. Ik ben op dit moment in Beijing. Er is wel een hoop smog het is eigenlijk continu mistig. Voor de foto’s wel wat jammer maar ja niets aan te doen.
Wel heel gaaf om hier te zijn.