Grens over China -> Hong Kong

Goedenavond!

Op 1 oktober vertrek ik met mijn vriendin naar Moskou om vanaf daar met de trein naar China te reizen en een half jaar door Azië rond te reizen. We zijn nu bezig met onze visum-aanvraag voor China (hopen dat dat nog gaat lukken, gezien de huidige visum-situatie…).

Eén van de vereisten voor een visum-aanvraag is een boekingsbevestiging het land in (hebben we, trein) en het land uit. Dat laatste is nog een lastig geval, want we willen over land de grens over naar Hong Kong en ik kan nergens vinden hoe we dit dan moeten aanpakken. Ik lees overal dat dit met de metro + lopend kan vanuit Shenzhen, maar dan hebben we geen boekingsbevestiging voor onze aanvraag.

Weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken? Lijkt me dat we niet de eersten zijn die hier tegenaan lopen.
We komen dan trouwens vanuit Yangshuo en willen nog een dag of 2 in Hong Kong blijven, om vervolgens naar de Filipijnen te vliegen.

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Groeten!
Sander

Wat je het beste kan doen is een logisch reisplan schrijven, waarin je ook de reis naar Hong Kong beschrijft. En vervolgens naar de Filipijnen. Indien mogelijk vliegtickets naar de Filipijnen en/of de vervolgvlucht naar Nederland.
Zolang je maar duidelijk (met bewijs/vliegticket) kan aangeven dat je China daadwerkelijk weer gaat verlaten is het in orde

Bedankt voor de tip! Tickets naar de Filipijnen kan ik inderdaad alvast boeken. Ik ga het op deze manier proberen.

Thanks!

Visumaanvraag is goedgekeurd met een vliegticket van Hong-Kong naar Manilla. Nogmaals bedankt Froja!

Hoi!

Hoelang blijf je uiteindelijk in Hong Kong? Heb je de vliegtickets al geboekt?
In HK kan je namelijk wel wat langer blijven dan twee dagen, er is genoeg te zien en te doen.
Als je alle highlights in Hong Kong wil zien, red je dit niet in twee dagen. Drie dagen is misschien net te doen, maar vier of meer is beter.
Veel mensen blijven net als jouw plan ook maar twee dagen in HK, maar naar mij mening is dat zonde (aangezien de stad gewoon super is!)

Veel succes en bovenal veel plezier daar!
Ga je bloggen?

Groetjes, Leonie

Hoi, Leonie.

Ik zou volgende jaar naar China reizen voor een maand en wou dan ook 2 dagen in Hong Kong blijven. Ik heb een paar dingen opgezocht die ik wil zien.
bv: Victoria peak, Man no temple, Avenue of stars en Tian Tan Boeddha. Wat zou je me nog aanraden om zeker te bezichtigen.

Groepjes,
Thabita.