Visum en vertrekbelasting

Hallo,
Wij (ik, mijn man en onze 2 dochters van 9 en 11 jaar) gaan tijdens onze Thailandreis in juli een paar dagen naar Cambodja. Wij vliegen dan vanaf Bangkok naar Siem Reap. Ik heb een vraag over het visum. Ik heb begrepen dat de kinderen, die bij ons in het paspoort staan, geen eigen visum nodig hebben. Weet iemand of dat klopt? En de vertekbelasting, moet die voor de kinderen ook betaald worden?

Hoi Bibi,

het Cambodjaanse visum wordt verstrekt per paspoort, dus als je kinderen onder de 12 zijn en op een van de paspoorten van de ouders staan is er geen extra visum nodig. De exit kosten op de luchthaven voor kinderen onder de 12 is 13 usd en baby’s tot 1 jaar zijn gratis.

Succes!

1 like

Hardstikke bedankt! :chin: Dan kunnen we de kosten gepast apart houden, wel zo makkelijk!

hoi,ga je over de land de grens over dan komen er nog een paar kosten bij…ik ben via de grensovergang Laos—Cambodja binnengegaan…er kwam bij…

1. uitreis Laos–2 dollar p/p
  2. controleren of je geen vogelgriep had–1 dollar p/p
  3. Zondagtoeslag grens Cambodja-- 2 dollar p/p

nummer 1 Je geeft je paspoort (Laos kant) af door een luikje (je ziet niemand) je hoort alleen "two dollar…
nummer 2 Iemand richt iets op je voorhoofd, je krijgt een geel briefje dat je vrij bent van “vogelgriep” en zegt one dollar…
nummer 3 drie hele autoritaire en bijzonder chagerijnige mensen kijken je paspoort na zetten stempels en zeggen, two dollar…(omdat het zondag was ???)

dus als je met zijn vieren bent kost het alweer genoeg…

Hoi,
We gaan per vliegtuig naar Cambodja en landen op Siem Reap. Ik had ondertussen trouwens de site van het vliegveld gevonden, en daar stond wel duidelijke info op. Ik had al gezocht, maar vond steeds alleen dat er $25 vertrekbelasting betaald moest worden, maar niets over kinderen. Scheelt toch wel weer wat, $13 of $25!

oke succes…Siem Riep is héééél leuk… Ik heb geslapen in de Golden Takeo…een net/schoon guesthouse goede bedden en prive sanitair voor 7 us dollar…incl ontbijt en gratis fiets…Het ligt op 5 min fietsen van het centrum hart…Op het dak kan je heerlijk chillen in de wind en uit de zon…
Succes daar…ook je bezoek aan Angkor…ik vond het mmmmmm (erg over de top) maar das persoonlijk…

:chin:Waarom niet ieder zijn eigen paspoort schilt een boel gezeur bij de grensposten
Vertrek tax van af Bangkok is tegen woordig al in de ticket prijs verwerkt dus daar hoef je geen zorgen over temaken
maak in iedergeval een mooie tijd in deze landen door:THAILAND::cambodia:

Als we nieuwe paspoorten moeten, krijgen de kinderen een eigen paspoort, dat moet zowiezo volgend jaar ( dan moeten kinderen altijd een eigen paspoort) Maar we hebben al vrij veel gereisd, en nooit problemen gehad. 2 jaar geleden zijn we al in Thailand geweest, dus van de vertrekbelasting in Thailand wisten we al!
Het hotel in Siem Reap is al geboekt, we zitten in het Pavilion Indochine. Daar hebben ze familiekamers, dus dat is ideaal voor een gezin!
En die mooie tijd gaat zeker lukken :zon02::chin:

Zelf 3 weken geleden op geland Phnom Phen vanuit BKK.
Bij aankomst was het een kwestie van paspoort bij de eerste ambtenaar inleveren, welke vervolgens langs een rijtje met nog een stuk of 5 amtenaren ging en bij de laatste 20 usd betalen en klaar was het. Weet niet of het ook zo gaat in Siem Riep maar grote kans dat dit daar ook zo werkt.

Bedankt! We gaan het wel allemaal zien hoe het loopt. Maar ik wilde alles gepast bij mij hebben voor de douane-formaliteiten, wel zo handig!

Hier maar even inhaken, omdat het onderwerp hetzelfde is.

Betaal je ook vertreksbelasting bij en vertrek over land?
Waarschijnlijk Poipet - Aranyaprathet

Doggie schreef: controleren of je geen vogelgriep had–1 dollar p/p
Onzin natuurlijk, probeer het te negeren. Kijk maar eens goed, bij aziaten die de grens oversteken , proberen ze het niet eens.

Bij de grensovergang Hat Lek (bij Trat-Koh Kong) begon men ook al: Men zet een thermometer op je hoofd, en raad eens ? De uitslag is niet goed, betalen dus.
Ik had het geld niet, zei ik. (Leugentje om bestwil)

Men zegt dat je naar de dokter moet, maar niet reageren, doen alsof je er niks van begrijpt, en gewoon niet gaan.

Maar toen: Op dat moment was ik dus al bij de dokter geweest. Ik moest vanwege het ontbreken van pasfoto’s extra betalen voor mijn visum voor Cambodja, we kwamen er even niet uit over de prijs (Blijven lachen) , toen zei ik: De prijs is oke, maar rekenen jullie dan even met de dokter af.
Daar konden ze wel om lachen, en daarna werd het gefikst.

Hans.

Nog even ter toevoeging:
Deze toestanden doen zich niet voor op de vliegvelden. En ook niet wanneer je via land vanuit Cambodja Thailand binnengaat.

Wel is het zo dat je extra moet betalen wanneer je geen pasfoto’s bij je hebt, ook op de vliegvelden, maar dit bedrag beperkt zich tot een dollar of twee.

Hans.

:chin: vertrekbelasting hoef je niet te betalen als je reist over land

Gelukkig, toch nog antwoord :wink:

De vertrekbelasting op luchthavens bestaat sinds 2011 ook niet meer.

:chin: Vertrekbelasting betaal je wel als je per vliegtuig reist uit Cambodja of als je een binnenlandse vlucht neemt in Cambodja. Deze vertrekbelasting is verwerkt in de prijs van je ticket, slinks zakelijk noem ik dat!

Hallo w,

Ik vind dit wel net zo makkelijk.
Weet je meteen waar je aan toe bent.

Maar denk dat je even vertrekbelasting verwart met de binnenlandse vluchten; hier zit deze heffing echt niet op.

gr.
Ton.