Visum en nachtbus

Ik heb een vraag over het visum. Ik ga van de zomer 3 weken naar Cuba op vakantie, daarna ga ik naar Jamaica en vervolgens kom ik nog een aantal dagen terug in Cuba. Nu heb ik een visum gehaald bij het Cubaanse consulaat in Rotterdam. Ik heb geprobeerd om 2 visa te krijgen, omdat ik dus weer terug kom. Dit was echter niet mogelijk, ik moest in Jamaica maar een nieuw visum aanvragen voor als ik weer terug ga. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou niet weten waar ik dat in Jamaica zou moeten…

Gelijk nog een ander vraagje. Ik was van plan om met de nachtbus van Viazul van Havana naar Santiago te reizen (en later ook weer terug). Nu vertelde iemand mij dat dit eigenlijk erg gevaarlijk is omdat deze bussen nog wel eens worden overvallen. Nu ben ik zelf niet zo bang uitgevallen en denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen. Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze manier van reizen?

Alvast bedankt weer!!

Cuba is een van de veiligste landen in Zuid- en Midden Amerika.
Ik heb er nog nooit over gehoord of gelezen dat een Viazul-bus zou zijn overvallen.

Wat vreemd eigenlijk dat je geen 2e visum hebt gekregen. Wat je kunt doen is in schiphol nog een toeristen kaart halen voor je tweede periode. Daarmee moet je zonder problemen binnen kunnen komen. Zolang je maar netjes je toeristen belasting betaalt bij het verlaten van Cuba mag dat geen probleem zijn.

Gewapende overvallen komen in Cuba vrijwel niet voor en de Viazul bussen rijden stevig door, daar hoef je niet zo bang voor te zijn. En als het sporadisch voor mocht komen dan zijn er weinig alternatieven die nog veiliger zijn.

Ik vond het zelf ook een vreemd verhaal! Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken, want het leek mij ook een ideale manier van reizen!

Ik ga op Schiphol kijken voor een toeristenkaart. Heb jij misschien ook enig idee waar ik op Schiphol moet zijn? Het is toch nogal groot…

Bedankt voor jullie reacties!!

Het stond bijna onder je eigen topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=137095

Ik ging vanaf Aruba naar Cuba.
Eigenlijk kon ik op Aruba bij de incheckbalie een visum krijgen, maar die waren op.
Ik maakte een tussenlanding in Panama, dus daar heb ik hem gekocht.
Ik vond het totaal niet moeilijk en heb het idee dat als je gaat landen je het zelfs ter plekke nog zou kunnen kopen. Er zijn landen met moeilijkere regels.
Enjoy Cuba! Zo leuk!