Visum en eiland?

Beste mensen,

Ik heb even jullie advies nodig.

Ik ga over twee weken naar Cambodja. Visum is geregeld. Nu willen we toch nog even graag eilandje aandoen in Vietnam (of Thailand). Heb ik voor beide landen een apart visum nodig. Waar kan ik dit het beste regelen, voorafgaand?

En dan…welke eilandje in Vietnam (anders Thailand) kan ik lekker even een paar dagen ontspannen. Wat zijn aanraders.

Ik hoop iets van jullie te vernemen.

gr John

Je zegt het zelf al: Thailand en Vietnam zijn andere landen dan Cambodja, dus als je daar heen wilt dan heb je een apart visum nodig. Ga je naar Thailand (niet vliegen) dan krijg je aan de grens een ‘visum’ (visumvrije entree) wat 15 dagen geldig is. Dit is gratis. Ga je naar Vietnam, dan moet je vantevoren een visum aanvragen. Dit kan o.a. in Nederland, maar gaat makkelijker en sneller in Phonm Penh. Dat is niet gratis.

Houd er rekening mee dat als je terug naar Cambodja gaat, dat je opnieuw een visum voor Cambodja moet kopen. Ik zou daarom zeker overwegen om te relaxen in Sihanoukville en niet de grens over te steken.

Jenny,

Dank voor je snelle en waardevolle antwoorden. We hebben al een visum voor Cambodja, maar goed, als het land weer even uitgaat, dan dien je dus weer een visum aan te vragen. Ik heb vantevoren al 1 visum aangevraagd voor Cambodja, dat kan ik dus ook met 2 doen?

Het geval is, dat wij om redenen malariagebieden willen vermijden. Volgens de GGD zijn gebieden zonder gevaar: steden PP en Siem Reap (waar we dus naartoe gaan) en de kust van Vietnam en Thailand. De kust (eilanden) in Cambodja dus niet. Dat geldt volgens mij ook voor Sihanoukville, weet jij daar misschien meer over, is dit veilig. We willen dus relaxen op een strand of eiland, dus zijn een beetje genoodzaakt om naar Vietnam of Thailand te gaan. Misschien kun je nog een laaste keer met me meedenken (of anderen hier). Hartelijk dank alvast!

gr John

als je vanuit cambodja naar een thais eiland wilt gaan zijn koh chang en koh samet de beste keuzes ik denk dat koh chang zelfs de beste keuze is, dit eiland ligt vlak bij de grens met cambodja
of sihanoukville malaria vrij is of niet weet ik niet maar ik denk eigenlijk van wel maar zelfs al is dit zo dan zou ik nog naar koh chang gaan sihanoukville is niet echt mijn meest favoriete plaats maar dat is natuurlijk persoonlijk

Jenny,

dank voor alle duidelijke antwoorden!

gr John

ik denk dat je nog meer antwoorden krijgt als je dit post in het Azië forum.

Maar als je toch in Cambodja bent en je wilt ontstressen, waarom ga je niet naar Sihanouk Ville (Kompong Som) naar Sokha Beach? het is niet toeristisch, dus kalmte genoeg; daarnaast vind je Preah Sihanouk Ream National Park; nog kalmer? ik meen dat daar kun je ook snorkelen… en de visum probleem is opgelost…

John,

ben in Sihanoukville geweest, geen bijzondere maatregelen genomen mbt malaria. Let op diefstal van je spullen als je er in zee gaat. Is niet overdreven waarschuwing! Van achter de duinen loeren ze op je spullen.
Met Dirkpie eens dat Koh Chang betere keuze is om te zwemmen.