Visum cubaanse vriendin naar nl

LS
zoals wel vaker gebeurt …::zon02: ik heb een Cubaanse vriendin.
Ik ben iets gefrustreerd want een Toeristen Visum is haar 2x geweigerd - dus ook na aantekenen van bezwaar …
en dat terwijl ik een Bonafide Nederlands Burger ben en GARANT sta voor alle mogelijke konsekwenties …
MIJN VRAAG als wij in Havana trouwen … is er dan extra ondergrond voor het NL consulaat om haar een visum te geven en/of is men VERPLICHT haar een TIJDELIJK (3 maand)visum te geven >???
of ben je nog steeds aan de Goden overgeleverd en zwaait BZ met : UitReis Risico …>>?
ter verduidelijking is het voor mij acceptabel dat ze 2x 3maand pjaar naar NL komt - en dan na 5 jaar verblijfsvergunning aanvragen etc…
DANK voor alle eventuele reaktie.
Oom Fred.

Lees je goed in in de voorwaarden en kijk of jullie eraan voldoen: http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2Fdialoogreferent%3Finit%3Dtrue%26prefill%3Dtrue%26WensKlant%3DIemandNaarNederlandLatenKomen

Garant staan is soms niet zaligmakend. Je vriendin zal niet de eerste zijn die op die manier in de illegale prostitutie terecht kan komen en zal daarom genoeg eigen middelen moeten hebben in geval van nood. Ook heb ik meerdere berichten gelezen van Canadezen die zijn bedonderd door Cubanen en in een nep huwelijk zijn gelokt om alleen maar aan papieren te komen. Wat dat betreft hebben ze een niet al te beste reputatie op dit gebied (en liefde maakt blind).

Ik wil niet zeggen dat jullie relatie zo is, maar dit is een manier waarop een Nederlands consulaat naar de aanvraag kan kijken. Jullie aanvraag moet dan ook waterdicht zijn. Helaas heb ik zelf geen ervaring met het aanvragen van Nederlandse visa.

Bezoek haar een aantal keer en dan bij de volgende visumaanvraag een groot pak bewijsmateriaal van jullie relatie meesturen. Daarbij een brief schrijven dat jullie graag willen kijken hoe zij Nederland ervaart en hoe de relatie zich daar stand kan houden, alvorens een grote stap als trouwen te zetten en je ergens permanent te vestigen.

Succes!
Jurjen