Mag mijn cubaanse vrouw in nederland bevalen

hoi ik heb een vraag, ik ben getrouwt met mijn cubaanse vrouw, ze is al een paar keer naar nederland geweest. ik ben er jongsleden geweest voor 5 weken en nu is ze zwanger. we zijn bezig om haar weer naar nederland te halen, mag en kan ze hier dan ook bevalen want dan is ons kind nederlander en maakt het ons allemaal wat makelijker dachten wij, met vriendelijke groet

Volgens mij heeft het bevallen in NL niets te maken met de nationaliteit van je kind. Volgens de NL wet heeft het kind zowiezo de NL en de Cubaanse nationaliteit.
NL erkend normaal gesproken beide paspoorten, of Cuba dat doet is nog de vraag.
In Spanje moet je volgens de spaanse wet 1 nationaliteit kiezen als het kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt (16 of 18). Nederland erkent echter zoals gezegd beide nationaliteiten

1 like

Gaat het om een toeristenvisum??
Ik kan me indenken dat de ambassade een toeristenvisum weigert als ze weten dat je vrouw zwanger is, vanwege ‘gevaar van permanente vestiging’.

Overigens meen ik me te herinneren (maar da’s alweer zo’n 7-8 jaar geleden) dat de verzekeringspolis bij een toeristenvisum geen dekking geeft voor bevallingen. Maar dat zou je even moeten navragen.

welke ambasade kan weigeren nederland of cuba? het gaat om een toeriste visum. we willen graag dat ze in nederland bevald en daarna in cuba haar inburgering cursus doen en haar mvv aanvragen. bedankt voor je reactie

nederlandse ambassade, want dat is degene die het toeristenvisum moet verstrekken.

In de polisvoorwaarden van ‘de Europeesche’ wordt onder punt 23.1.2. ‘de kosten waarvan voor aanvang van de reis vaststond dat deze tijdens de reis gemaakt zouden moeten worden.’ uitgesloten.

Als ze niet in Nederland woont en onder een toeristenvisum komt, dan verwacht ik ook dat de verzekering het niet zal vergoeden. Misschien dat het kan helpen dat je getrouwd bent? Je zou het bij het ministerie op kunnen vragen.