Visum Chili

Hallo

Ik ga 25 januari naar chili om daar een half jaar te studeren in Santiago. Mij werd verteld dat ik een studetenvisum moest hebben, maar deze is erg prijzig(rond 500 euro) Nu heb ik ook wel vage verhalen gehoord van mensen die er gewoon op touristenvisum binnenkwamen en deze dan na 3 maanden verlengden en er vervolgens dus een half jaar waren gebleven zonder studentevisum… Ik vroeg me af of iemand mij meer zekerheid kan geven op dit gebied, want het scheelt natuurlijk een hoop geld!

Alle tips met betrekking tot chili zijn welkom!!

Groetjes, Stephanie

Dat kan ongetwijfeld. Ik heb overigens alleen ervaring met Peru (hoewel ik ook op een toeristenvisum Chili in en uit reis). Je moet je wel precies laten informeren door het consulaat van Chili en wellicht moet je na verloop van tijd Chili even verlaten en weer terugkeren.
Belangrijk is echter dat de luchtvaartmaatschappij moeilijkheden kan maken bij het inchecken voor de heenreis als je geen terugvlucht hebt (of een ander uitreisbiljet uit Chili) binnen de geldigheidsperiode (plus verlengingsmogelijkheden) van een toeristenvisum. Daar moet je dus wat op zien te vinden.

waarom mail je niet naar het nederlandse consulaat in Chili? Plus dat ik begrepen heb dat er in Santiago een vereniging is voor de Nederlanders die daar wonen. Dat zou ik voor je na kunnen vragen. Altijd handig als je alleen bent