Visum binnen transit zone?

Dag beste mensen,
Ik zit met een vraag en denk wel dat er hier iemand mij kan helpen,
Dus ik land in Hanoi over 2maandjes, maar als ik nu ergens een low cost ticket neem naar bv laos, thailand of cambodja, die aansluit op mijn vlucht bij aankomst, ben ik dan verplicht om vietnamees visum te nemen? Wetend dat ik de vlieghaven niet verlaat…
Danku voor de moeite
Groetjes Hermes :dag:

Hallo Hermes,

Ik weet dat er afspraken bestaan tussen diverse maatschappijen en deze dan ook je bagage doorlabelen en je dus ook niet hoeft in te checken bij de low cost maatschappij in Viet Nam.

Ik begrijp uit je vraag dat je Viet Nam als stopover wilt doen en dan door naar een ander land in de regio, zonder in Viet Nam te komen m.u.v. van het vliegveld?

Je hebt dan enkele opties
koop een VOA voor 6 dollar of euro en je speelt op zeker.
Mail je maatschappij waarmee je naar Viet Nam vliegt en leg daar het probleem voor.
Of ik wil wel voor je naar Viet Nam mailen naar mensen die dit zeker weten, heb dan wel de naam van je Europa/Viet Nam vlucht nodig.
Reken dan op een dag of 2 a 3 ivm het weekend voordat ik antwoord heb.

gr.
Ton.

Danku voor u voorstel Ton:chin:, het is zeer vriendelijk maar ik zal het niet té moeilijk maken, ik zal een multiple entry visum nemen en betaal de prijs zo bespaar ik mij moeilijkheden en ben ik zeker.
Grt Hermes