Visum aanvraag

Hoi Hoi,

Ik heb zojuist een visum aanvraag geplaatst voor Australië. De werkreis visum 416 (is dat volgens mij), maar nu nadat ik alles heb ingevuld krijg ik de melding dat ik een röntgefoto moet laten maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb bij alle ziektes aangegeven dat ik ze niet heb dus vandaar dat ik mij afvraag of dit echt noodzakelijk is.

Indien iemand hier ervaring mee heeft, kunnen jullie dan aangeven hoelang de procedure gaat worden?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Tatiana

Bedoel je dat je een working holiday visa hebt aangevraagd? soms kan een x-ray verplicht zijn als je meer dan 6 maanden ergens anders hebt gewoond of in Afrika bent geweest. Dit zul je inderdaad moeten doen anders word het afgewezen. Dit kan inderdaad wat langer gaan duren hoe lang weet ik niet.

Heej Moira,

Bedankt voor je berichtje :)! Ik heb de aanvraag geplaatst voor een working holiday visum. En ik ben inderdaad langer dan 3 maanden in het buitenland geweest, wellicht dat het daaraan ligt.

Nu maar hopen dat de aanvraag vlot verloopt, de foto’s moet schijnbaar per post :S maar ik hoorde al dat over het algemeen het visum wel snel geregeld is dus dan ziet het er nog goed uit :smiley:

Hoi Tatiana,

Ik was benieuwd of het gelukt was met je visum en hoelang het hele proces uiteindelijk heeft geduurd. Ik ben er nu zelf namelijk ook mee bezig (incl. longfoto) Heb jij het toen ook online bijgehouden via het transaction nummer, en kon je toen zien wanneer je foto is aangekomen in Berlijn? Ik wacht namelijk al 1,5 week op dat bericht, lijkt me best lang toch?

Groetjes

Heej Anne88,

Ik had nog contact opgenomen met de ambassade in Berlijn en zij hadden mij verteld dat de röntgefoto’s rechtstreeks naar Australië moesten.

Ik heb ze inderdaad ook gevolgd, maar waarschijnlijk worden de foto’s nu vanuit berlijn doorgestuurd naar syndey bij jou, misschien dat het daarom ook wat langer duurt. De versturing duurde bij mij dik een week. Toen deze bij hun binnen was kreeg ik gelijk de volgende dag mijn visum binnen.

Wellicht dat je naar de ambassade kan bellen in Berlijn. Al viel het mij wel op dat ze antwoorden op een manier waarmee je weinig kunt. Maar misschien dat hij kan nakijken of het is doorgestuurd.

Veel succes!

Groetjes

Thanks voor je snelle reactie! Dik een week, dat geeft weer een beetje hoop! Kon je uiteindelijk na die week wel op je online status zien dat ze de foto ontvangen hadden? Of wist je dat pas toen je visum akkoord was?

Graag gedaan :slight_smile: bij DHL staat er door wie de foto in ontvangst word genomen en daarbij stond ook dat het afgeleverd was. Dus ik wist wel zeker dat het binnen was bij de ambassade.
Ik had wel gezien dat er wat vertraging zit in de notities van waar het pakje op dat moment is. Want ik kreeg ook 1 dag later te zien dat het weer verder was gevlogen op een datum die al geweest was.

O op die manier! De radioloog heeft hem bij mij verstuurd dus ik heb geen DHL trace code o.i.d. Want dat bedoel jij denk ik? Ik zal morgen eens even bellen met Berlijn, misschien dat die meer weten inderdaad.

Nogmaals bedankt voor je hulp, en veel plezier op je reis, wie weet komen wel elkaar nog tegen ergens in aussieland!