Visum aanvraag India, in Zuid-Afrika

Hoi iedereen,

Na talloze telefoontjes met verschillende visumbureaus en de ambassade in Den-Haag, komen wij er even niet meer uit.
Ik vertrek samen met een vriendin op 8 januari naar Zuid-Afrika. Na vrijwilligerswerk gedaan te hebben in Kaapstad en vervolgens van Kaapstad naar Johannesburg gereisd te hebben, vertrekken wij op 13 maart naar India. Wij vliegen dus van Johannesburg naar Delhi.
Ons grote probleem is het visum voor India. Uit verschillende bronnen (waaronder de ambassade) hebben wij gehoord dat het niet mogelijk is om het visum in Nederland aan te vragen. Dit komt omdat het visum ingaat op het moment van aanvraag en dan drie maanden geldig is. Binnen die drie maanden halen wij het niet om India in te gaan en te verlaten.
Naar onze mening is dus de enige optie om het visum in Zuid-Afrika aan te vragen. Wij hebben geprobeerd om contact op te nemen met de ambassade van India in Zuid-Afrika, maar kregen vrijwel geen respons.
Heeft iemand enig idee of we uberhaupt dat visum in Zuid-Afrika aan kunnen vragen en hoe het dan vervolgens in zijn werk gaat.
Ik hoop dat er iemand is die ons verder kan helpen.

Vriendelijke groet,
Marije

Hoi Marije,

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar het lijkt me vreemd dat ze dit in Nederland niet kunnen regelen. Ik ben twee jaar geleden naar India geweest en heb hiervoor ook een visum aangevraagd bij de ambassade in Den Haag. Op het aanvraag formulier moest je aangeven wanneer je aankomt in India en bij aankomst in India krijg je een stempel met de datum. Ik neem aan, dat ze dan pas vanaf die datum gaan tellen. Succes er mee!

Groetjes Ivon

Hoi Ivon,
Helaas zijn de regels wat dat betreft veranderd. Je kan niet meer aangeven wanneer je aankomt in India en dat je dan je stempel krijgt. Tegenwoordig is het zo dat je visum in gaat op het moment dat jij hem hebt aangevraagd in Nederland.
Helaas :frowning:
Wel bedankt dat je mee wilde denken!