Visum aanvraag in Brussel

Beste ,
Ik en mijn vrouw gaan van 02/04/09 tot 17/04/09 naar India om er op eigenhoutje een klein tourtje te maken ,zodat we het een beetje gewend worden,om later de kinderen mee te nemen .Dan zijn we meer vertrouwd met het land .Dit is voor ons de eerste stap naar Azie .Wij gingen meestal de kant op van Amerika en zuid afrika .Kan ons iemand tips geven om snel ons visum in Brussel aan te vragen en op te halen ?Kunnen wij het dezelfde dag nog ophalen ?
Alvast bedankt !
Maxcorso

Als je geluk hebt dan kan je het dezelde dag in de namiddag ophalen en anders de dag nadien…

ttikke ,
Bedankt voor het antwoord !Bij joker hadden ze me verteld dat het wel eens 10 dagen zou kunnen duren .Heb jij er weet van ,dat in Antwerpen ook een consulaat is van India ?
Zou ik daar ok tercht kunnen voor een visum ?
Mvg,maxcorso

Ja, in Antwerpen kan je ook gaan…op het Indisch Consulaat,
Vestingstraat 62, 2018 Antwerpen, Tel. 03/232.19.10.
Best eerst eens bellen…

http://www.indembassy.be/_download/VisaApplicationform.pdf
Je kan op voorhand al het formulier downloaden en invulllen…

Nogmaals bedankt ttikke !
Grtz,Maxcorso

Hoi,

Wij hebben het in Brussel gehaald en dezelfde namiddag gekregen. Eerst zeiden ze wel dat we het over 2 dagen konden ophalen. Toen we zeiden dat we van best ver moesten komen, kon het diezelfde namiddag nog opgehaald worden.
Misschien nog een tip: probeer er zo vroeg mogelijk te zijn. Wij arriveerden 20min na openingstijd en we moesten nog 2u wachten vooraleer het onze beurt was. In de namiddag hetzelfde…

Succes en goede reis!

Hallo ,
Ik heb het reeds aangevraagd in Antwerpen ,had wel eerst gebeld .
Volgende week mag ik ze afhalen .
Mijn werk is er niet zo heel ver vandaan .
Ik kon direct binnen er was daar niemand anders ,
had wel de documenten al afgeprint en ingevuld .
Bedankt nog voor de info !
Grtz,Maxcorso