Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In mijn paspoort staat namelijk dat ik een visum heb tot 4 december( is dit dan t/m of tot want eigenlijk heb ik dan 31 dagen…), maar i.v.m. planning wil ik 5 december de grens over gaan van Thailand naar Maleisie per boot… is dit opzich al een probleem in maleisie, met het verlopen visum? Daarna ga ik niet meteen terug naar Thailand maar vlieg ik 2 maanden later vanaf Bali weer naar bangkok. Is dit dan een probleem of laten ze mij gewoon weer binnen en betaal ik een boete ofzo?
Ik hoop dat iemand het antwoord weet want het is erg moeilijk om die informatie ergens te vinden…
:chin:Bij het de grens betaal je een boete van 1000 bath voor de dag te laat hoe kom je trouwens aan 31 dagen visum? probeer een dag eeder de grens te passeren scheelt je 1000Bath
Als je Bangkok weer binnen komt met het vliegtuig krijg je weer een stempel voor 30 dagen
Succes:THAILAND:
Even aanvullen,
Er is geen probleem met de “verlopen” Th-visa bij het binnen gaan van Malesie.
Alleen bij het verlaten van Th, zie wat Fransjes schreef. Een rode overstay-stempel in je pas kan problemen geven bij aanvraag van een visa voor Th,meesal niet voor de 30 dagen bij aankomst.
MVG Frank
Zoals Frank en Fransjes zeggen: 2 dagen overstay kost je 1,000 baht.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die problemen heeft gekregen na een overstay stempel, plus normaal gesproken zou je voor 2 dagen niet eens een stempel krijgen. Dus ik zou me daar niet druk om maken.