Ik heb alle berichten over dit onderwerp zo’n beetje doorgelezen en kom tot de conclusie dat je er altijd rekening mee moet houden dat er moeilijk gedaan kan worden door allerlei instanties. Nu vertrek ik zelf op 22 november met een enkele reis naar Santiago in Chili om vervolgens een maand of 8-9 door Chili, Argentinië, Brazilië, Bolivia en Peru te reizen. Ik wil graag niet te veel plannen en zie dan ook wel wanneer en van waar ik weer terug ga, vandaar. Heeft er iemand ervaringen met de Chileense autoriteiten op dit gebied. Ik vlieg met KLM naar Lima en vandaar met TACA naar Santiago, misschien dat iemand daar ook nog iets over kan zeggen?
denk niet dat de chileense autoriteiten je last zullen geven omdat je een enkele reis hebt (al zouden die dat officieel wel moeten doen maar gebeurt eigenlijk nooit). Het zal bij de check in van de KLM kunnen zijn maar wijs er dan op dat je eerstnaar Peru vliegt en wél een ticket Peru uit hebt. In principe zou hoogstens TACA je in Lima niet in kunnen laten stappen omdat je dan geen ticket Chili uit hebt maar als dat gebeurt eet ik mijn hoed op. Het zijn de europese checkins die het vervelendst zijn.